11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hostyle

iPhone 3G bruikbaar zonder simkaart?

Sinds maandag heb ik een iPhone 4 in mijn bezit. Mijn 3G gaat dus als reserve toestel in de kast. Het toestel is echter nog in perfecte staat aangezien ik deze recent heb laten vervangen vanwege schade.

Nu zit ik echter met het volgende idee. Ik wil mijn iMac via AirTunes de muziek in de huiskamer laten verzorgen. Kan ik deze 3G zonder sim-kaart inzetten als remote voor AirTunes?

Als ik dan niet thuis ben, kan de muziek toch van afstand bediend worden.

Bijdrager
    Ostinato

Zet ‘m ‘ns aan en probeer het, zou ik zeggen.

Bijdrager
    Hostyle

Nogal lastig als ik hem niet bij de hand heb. Maar wellicht weet iemand hier het antwoord en kan het mij of een hoop frustratie besparen of een teleurstelling als iemand een slim truukje weet:wink:

Inactief
    Anoniem

Als je hem hebt geactiveerd via iTunes kan het gewoon. Die van mij zei altijd: “Geen simkaart aanwezig” of iets in die richting, maar de telefoon kun je wel gewoon gebruiken.

Bellen en 2G/EDGE kan natuurlijk niet:)

Bijdrager
    Hostyle

Mooi, ga ik het vanmiddag even proberen:cool:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik kreeg mijn vorige iPhone twee maanden voordat mijn simkaart werd geactiveerd. Ondanks dat heb ik er twee maanden volop mee kunnen spelen met alle functies behalve de belfuncties.

Bijdrager
    Hostyle

*bedenkt zich net dat hij precies hetzelfde heeft gedaan*

Doh :angry: Dat is gelukkig ook alweer ff geleden :crazy:

Bijdrager
    xionix

alles kan op de bel/sms/gprs functies na.

Bijdrager
    fatboysmart

Even een aanvullende vraag…

Ik zit binnenkort als mijn iPhone 4 binnen is met hetzelfde ‘probleem’. Heeft iemand voor mij de gouden tip voor een prepaid of sim-only kaartje met internet zodat ik mijn oude 3G kan doorschuiven naar mijn moeder? Een duur abonnement heeft ze geen zin in omdat ze zeer weinig belt.

Bijdrager
    Hostyle

UPDEET: hij doet het inderdaad nog. Straks een mooie remote voor in de huiskamer. Geen SONOS nodig:cool:

@fatboysmart: geen idee:sad:

Bijdrager
    joris_h

Je kunt alleen niet je telefoon updaten zonder sim. Anders activeert je telefoon niet. Laat je oude 3G wel eerst unlocken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.