7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

iPhone 3G automatisch SIMlock vrij?

En dan nu waarschijnlijk de vraag die in aanmerking mag komen voor de prijs voor de domste van 5 september 2010:lol:: is je iPhone 3G automatisch IMlock vrij na afloop van je T-Mobile abonnement? Het lijkt me heel evident, maar je weet het nooit zeker (met T-M…..)

Dank je wel voor je reactie

Bijdrager
    fatboysmart

Denk het niet (weet het bijna zeker).

Hier een uitleg hoe je hem gratis simlockvrij kunt laten maken door T-Mobile.

http://www.iphoneclub.nl/31500/iphone-3g-officieel-simlockvrij-laten-maken-door-t-mobile-gratis/

Bijdrager
    TinMachine

Wanneer win ik nu eens een prijs? Gaat dat echt niet gewoon automatisch na afloop van je abb? Vind ik zoveelste vorm van graaigedrag door telecomproviders. Zoveel mogelijk barrieres opwerpen om klanten te geven waarop ze recht hebben en voor betalen. OPTA, wake up

Bijdrager
    fatboysmart

Kost niks als je abbo 1 jaar oud is… één telefoontje en het is gepiept.

Bijdrager
    boerke
    TinMachine op 05 september 2010

Wanneer win ik nu eens een prijs? Gaat dat echt niet gewoon automatisch na afloop van je abb? Vind ik zoveelste vorm van graaigedrag door telecomproviders. Zoveel mogelijk barrieres opwerpen om klanten te geven waarop ze recht hebben en voor betalen. OPTA, wake up

Nah, graaigedrag, verwacht je soms ook dat AH na al die jaren boodschappen doen opeens met
    een vrachtwagen vol “gratis” producten voor je deur staat?
    ’t lijkt me toch algemeen bekend onder de NL mobiele beller dat
    je na een jaar je simlock “gratis” kan laten verwijderen,
    maar wel na actie (lees aanvraag) van de gebruiker.
    Ik neem aan dat je kan inloggen op de TM site, kan je ’t daar nu nog even regelen.
    Lijkt me nauwelijks een barrière, en de OPTA mag blijven slapen (die is daar ook niet voor)
    (en anders is een emailtje al genoeg – telnr/imeinr doorgeven & klaar(misschien kopietje ID))

Het waarom van een simlock is wat anders natuurlijk, bij een 2 jarig abonnement.

Ohh trouwens, vergeet niet je abo op te zeggen,
    verwacht ook hier niet dat dat na 2 jaar automatisch gaat….
    (tenzij je 30 euro voor 150 minuten bellen een goede deal vind natuurlijk)

Bijdrager
    nebilem

Niet je abbo maar je telefoon moet minimaal 1 jaar oud zijn. Ik heb onder garantie een nieuw toestel gekregen en mag nu niet simlock vrij maken van tmobile. Ze kijken niet naar je abbo kreeg ik te horen van tmobile medewerker.

Bijdrager
    tinus_omt

Dan moet je gewoon nog een keer opnieuw proberen, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Hier staat informatie van de overheid over dit onderwerp:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/Kiezen_van_een_mobiele_aanbieder_en_overstappen/Basisinformatie/Wat_is_een_simlock

Kom je er niet uit? Bel even naar consuwijzer, zij kunnen je uitleggen hoe de regels precies werken en hoe je een klacht kunt indienen als de provider niet meewerkt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.