9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    241

iPhone 3G activeren na installeren OS 3.0 – zonder SIM

Hallo,
    Ik heb net voor €250,- een tweedehands iPhone 3G 16 GB gekocht.
    Er zat nog OS 2.2.1 op, en die heb ik geupgrade naar OS 3.0.
    Maar ik heb (nog) geen T-mobile simkaart, en hij heeft simlock, dus nu kan ik hem niet activeren.

Hier heb ik gelezen dat het legaal is om je eigen iPhone te activeren (NIET unlocken!) met software buiten iTunes.
    Maar de enige software die ik daarvoor heb gevonden kostte €37,- en dat vind ik te veel.
    Weet iemand hier een manier (of andere software) om mijn iPhone 3G te activeren?

Bijdrager
    Buzzin Hornet

Als de iPhone ouder is dan 1 jaar dan kun je bij t-mobile deze gratis laten unlocken. Anders kun je gebruik maken van PwnAge (http://blog.iphone-dev.org/). Daarmee kun je je telefoon unlocken en dit is gratis.

Bijdrager
    241
    ”Buzzin

Als de iPhone ouder is dan 1 jaar dan kun je bij t-mobile deze gratis laten unlocken. Anders kun je gebruik maken van PwnAge (http://blog.iphone-dev.org/). Daarmee kun je je telefoon unlocken en dit is gratis.

Hij is uit december 2008, dus geen jaar oud.
    Ik wil hem NIET unlocken, alleen activeren. Behalve als het unlocken zonder jailbreaken gaat, want dan is het legaal.

Bijdrager
    Nicholas

Jailbreaken is bij mijn weten ook nog altijd niet illegaal? Apple zou het willen, maar het is volgens mij niet illegaal..

Bijdrager
    me.com

Gewoon even Redsn0w gebruiken om hem te activeren. Daarvoor heb je alleen het 3.0-firmware bestandje nodig meer niet.
    Daarna de 3 instructies volgen en je hebt een bruikbare telefoon.:)

Bijdrager
    241
    ”Nicholas”

Jailbreaken is bij mijn weten ook nog altijd niet illegaal? Apple zou het willen, maar het is volgens mij niet illegaal..

zie de link in mijn eerste bericht, je riskeert er 6 maanden cel mee.
    En de garantie verloopt, en dat wil ik ook niet.

Bijdrager
    Buzzin Hornet

je leest niet goed:

Daarmee is het verspreiden van activatie-tools een strafbaar feit waar zes maanden cel op staat.

Een eindgebruiker die alleen zijn eigen iPhone activeert, is daarentegen niet strafbaar.

Verder maakt het tegenwoordig niet veel meer uit aangezien je de iPhone met abbo moet kopen. Zowel apple als tmobile hebben hun geld al (abbo kosten + telefoon kosten). Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar zijn abbo opgezegd door de gewijzigde voorwaarden waardoor hij een nieuwe kon halen. Jij zit hierdoor met een iPhone die je kunt unlocken gratis door het gebruik van redsn0w of door te betalen aan Tmobile waarna ze je simlock verwijderen. na een half jaar kost dit volgens mij 50 euro: http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4312 (je behoudt dan je garantie)

Bijdrager
    Nicholas

Ze checken toch niet of hij jailbroken is.;) Dus je verliest je garantie niet.

Bijdrager
    241

het is gelukt hem te activeren, nu kan ik hem gebruiken zonder SIM.
    Een vriend van me had ook een iPhone maar met een T-mobile abonnement, ik heb hem met zijn SIM geactiveerd en nu werkt hij gewoon:-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.