6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iRule

iPhone 3G 16Gb blijft rebooten

Mijn 1e iPhone 3G 16Gb (juli 2008) begaf het begin maart dit jaar: hij bleef rebooten en iedere cycle eindigde met een witte flits van het scherm. Reboot hielp niet. Via verzekering nieuwe toestel gekregen. Echter sinds dit weekend vertoont het nieuwe toestel (6 maanden, of refurb) exact hetzelfde gedrag. Ook nu wordt ie weer opgehaald.

Echter het lijkt me sterk dat ik de enige ben met dit fenomeen. Zijn er andere gebruikers die dit herkennen? Enig idee van oorzaak?

Alvast bedankt voor jullie feedback

Bijdrager
    brandrob

Je zou ‘m in herstelmodus kunnen plaatsen om hem zo te herstellen. Let wel op dat je dan mogelijk je gegevens verliest. Dit doe je als volgt:

Hou de aan/uitknop en de homeknop tegelijk ingedrukt, totdat het scherm zwart wordt. Als het scherm zwart wordt, laat je de aan/uitknop los maar hou je de homeknop ingedrukt. Het iTunes logo verschijnt op de iPhone. Hang ‘m vervolgens aan iTunes en probeer ‘m te herstellen.

Misschien dat dit werkt…

Bijdrager
    iRule

Dank voor je tip. Dit had ik al geprobeerd. Resulteerd in fout (2). Volgens apple site:

Fout 2: deze fout wordt vaak verholpen door de uitschakeling of verwijdering van beveiligings- of firewallsoftware van andere fabrikanten.

Echter ik heb op mijn macbook geen software draaien die onder deze categorie valt…

Bijdrager
    brandrob
    Bijdrager
    brandrob

Trouwens: Ik kreeg mijn iPod touch eerst ook niet gerestored. Toen heb ik ‘m via Bootcamp onder Windows gerestored. Gek genoeg werkte dat wel. Heb je misschien beschikking over een andere computer waarmee je ‘m kunt proberen te restoren?

Had je misschien een jailbreak, of is er met jouw MacBook ooit een iPhone/iPad/iPod touch gejailbreakt? Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer kon restoren. Ik heb toen OS X opnieuw moeten installeren, en toen werkte het weer…

Bijdrager
    iRule

@brandrob. DFU mode werkt ook helaas niet (zelfde fout). Heb geen jailbreak uitgevoerd met mijn macbook. Andere computer gaf ook geen succes. Telefoon is net door verzekering opgehaald en wordt opgestuurd naar Apple… Zal wederom een nieuwe worden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.