20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ProBookMac

iPhone 2.1 en Parrot – geen bleutooth verbinding

Sinds update voor iPhone v2.1 heb ik geen enkele verbinding meer met mijn Parrot CK3100 LCD.
    Had deze juist aangeschaft voor handsfree te bellen.

Het probleem is dat ie mijn iPhone niet meer ziet.
    Hebben meer mensen dit probleem?

En wie heeft de oplossing?
    Alvast bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    ob1mac

Heb dit probleem zelf niet.

Begrijp dat de parrot de iphone wel heeft gezien maar nu dus niet meer. Verbinding deleten en opnieuw maken?

Bijdrager
    ProBookMac
    ”ob1mac”

Heb dit probleem zelf niet.

Begrijp dat de parrot de iphone wel heeft gezien maar nu dus niet meer. Verbinding deleten en opnieuw maken?

Heb ik ook geprobeerd. Alle verbindingen weggegooid en opnieuw beginnen. Maar hij blijft zoeken.
    Terwijl ie mijn Nokia N73 en 6600 wel beide ziet. Ligt dus echt aan de iPhone.

Bijdrager
    ihans

Bij mij doet hij het goed, zowel wel met een 2G als 3G op 2.1

Bijdrager
    georg88

De bluetooth functionaliteit laat echt te wensen over met een iPhoneG3.
    Ook hier in combinatie met een Kenwood KVT-729dvd+ KCA-100BT geen connectie.
    Contacten zijn niet over te zetten etc.

Wellicht in update 2.2 want het blijft een cream het hele bluetooth spel.
    Jammer voor dit product.

Bijdrager
    jabesse

Dat contacten niet over te zetten zijn, ligt aan de iPhone. Die doet dat gewoon niet.
    Via bluetooth (generiek) is een aantal soorten verbindingen mogelijk, de iPhone ondersteunt er echter maar een: hands-free.

Bijdrager
    georg88

Tja, gelukkig zijn er genoeg andere compatible producten voor de kenwood.
    De iphone is een mooie agenda.

Bijdrager
    johnnan

Sinds zaterdag ben ik ook een “gelukkige bezitter” van een iPhone… Alleen maar slapeloze nachten. Eerst error 6 want er ging van alles mis met de update. Error 6 kwam na de herstel sessie. Was dus niet te gebruiken Vandaag terug naar de winkel en daar ging de update WEL goed. Thuis aangekomen weer een beetje blij dat hij nu werkte. Maar nu kom ik tot de ontdekking dat de BT niet werkt. Ik heb een iMac met BT en er zijn in huis nog twee BT telefoons. Geen van alle wordt herkend.
    En dat nog het internet bereik buitenshuis. In een woord waardeloos, nog nergens verbinding kunnen maken.
    Al met al heb ik ontzettende spijt dat ik een iPhone heb gekocht.

Bijdrager
    puntKoen
    ”johnnan”

Sinds zaterdag ben ik ook een “gelukkige bezitter” van een iPhone… Alleen maar slapeloze nachten. Eerst error 6 want er ging van alles mis met de update. Error 6 kwam na de herstel sessie. Was dus niet te gebruiken Vandaag terug naar de winkel en daar ging de update WEL goed. Thuis aangekomen weer een beetje blij dat hij nu werkte. Maar nu kom ik tot de ontdekking dat de BT niet werkt. Ik heb een iMac met BT en er zijn in huis nog twee BT telefoons. Geen van alle wordt herkend.
    En dat nog het internet bereik buitenshuis. In een woord waardeloos, nog nergens verbinding kunnen maken.
    Al met al heb ik ontzettende spijt dat ik een iPhone heb gekocht.

Tja, je had je ook kunnen inlezen. De iPhone ondersteunt geen bestandsuitwisseling, enkel audio via Bluetooth.

Bijdrager
    johnnan

Had ik ook wel gedaan en ik had begrepen dat met de update naar 2.1 de problemen waren opgelost.
    Wat je schrijft over bestandsuitwisseling “enkel audio via bluetooth” begrijp ik niet want mjn iPhone herkent geen enkel apparaat.

Bijdrager
    Napsju

Gewoon even naar je Bluetooth instelligen gaan, de iPhone komt dan zelf terug met een melding als ‘now discoverable’. Met je Parrot zoeken en het werkt. Heb zelf een Pioneer carkit en die werkt ook prima met beide iPhones. Helaas niet beide tegelijk. :)

Met de 3G:

Factory unlocked ja, heel fijn.. :innocent:

Bijdrager
    Rudy-M
    ”georg88″

De bluetooth functionaliteit laat echt te wensen over met een iPhoneG3.
    Ook hier in combinatie met een Kenwood KVT-729dvd+ KCA-100BT geen connectie.
    Contacten zijn niet over te zetten etc.

Wellicht in update 2.2 want het blijft een cream het hele bluetooth spel.
    Jammer voor dit product.

”ja_besse”

Dat contacten niet over te zetten zijn, ligt aan de iPhone. Die doet dat gewoon niet.
    Via bluetooth (generiek) is een aantal soorten verbindingen mogelijk, de iPhone ondersteunt er echter maar een: hands-free.

Ik heb de Alpine KCE-300BT en deze download de contacten van mijn iPhone 3G (2.1) naar de iDA-X001, inclusief 10 laatste gebelde, ontvangen en gemiste oproepen. Heeft ie altijd al gedaan, ook met de orginele iPhone (had hem vanaf 1.1.3).
    Het enige wat wel raar is: de Alpine heeft wel nummerherkenning, maar laat dan ook echt alleen het telefoonnummer zien. Maar dat ligt aan de Alpine, met een Nokia doet ie hetzelfde.

Bijdrager
    MightyMouse

Bij mij werkt het ook gewoon!

Alleen sinds gister niet meer.
    Wanneer ik een telefoongesprek begin of ontvang gaat de parrot direct op Mute.

Nummer trekt hij wel goed van de iPhone af!
    Gaat om de standaard iPhone G3 2.1 i.c.m Parrot 3100

Ik zal eens even kijken of er een firmware update is voor de Parrot, zou best eens kunnen helpen!

Bijdrager
    MightyMouse

Firmware versie 4.17a zorgt voor betere communicatie tussen iPhone en Parrot CK3100

Dus ik ga die update maar eens even draaien.
    min punt is dat het updaten alleen vanaf xp of vista mogelijk is dus ik ga de laptop van mijn moeder maar eens even kapen :roll:

Bijdrager
    stryx

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Alleen niet constant. Soms gaat de radio niet op mute, soms gaat de radio wel op mute en de telefoon ook. En soms doet hij het gewoon wel. Ik heb net de laatste Parrot firmware geflashed.Dus hopen dat het nu beter werkt.

De problemen doen zich inderdaad voor na de 2.1 firmware update van de IPhone (2G in mijn geval)

Bijdrager
    stryx

Helaas:( vandaag weer dezelfde ellende.

Bijdrager
    MightyMouse

Ik heb er ook nog steeds last van.

Afgelopen zaterdag weer….

Ik krijg het idee dat wanneer ik zelf een gesprek beëindig dat de parrot dan op mute gaat.

Er komt dan ook een “mute-logo” in het schermpje van de parrot te staan.

De radio gaat dus wel op mute maar het gesprek ook.

Heeft iemand hier inmiddels al een oplossing voor?
    Want ik begin het behoorlijk vervelend te vinden. Op je carkit moet je gewoon kunnen vertrouwen….

Gaat dus om een Parrot CK3100 icm iPhone G3 met 2.1

Bijdrager
    stryx

Hi Allemaal,

Er is een firmware update (4.18b) beschikbaar bij Parrot. Ik ga hem nu installeren:)

Bijdrager
    bonestaak
    ”Napsju”

Gewoon even naar je Bluetooth instelligen gaan, de iPhone komt dan zelf terug met een melding als ‘now discoverable’. Met je Parrot zoeken en het werkt. Heb zelf een Pioneer carkit en die werkt ook prima met beide iPhones. Helaas niet beide tegelijk. :)

Factory unlocked ja, heel fijn.. :innocent:

Hmm ik heb dit van de week ook geprobeerd en op een gegeven moment was er verbinding, maar de dag erop niet, ik moet kennelijk ook nog iets bij die pioneer doen zodat hij de volgende keer weer automatisch verbinding maakt,

Wat is dat precies?

Bijdrager
    Mervin

Hoi, ik zit met het volgende probleem;
    op mijn parrot ck3200 kan ik zelf probleem bellen maar gesprekken ontvangen lukt vrijwel nooit. Het lijkt wel alsof de parrot op mute overgaat.

Is dit probleem bij iemand bekent?

Alvast bedankt

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.