30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 406)
  • Q:
    Bijdrager
    shakma

iPhone ?

http://mb.softbank.jp/mb/special/ipod_nano/index.html

Een vriend van me in Japan heeft ‘m al aangeraakt.

“TOKYO (Nikkei)–Softbank Corp. (9984) and Apple Computer Inc. plan to jointly develop cellular phone handsets that have built-in iPod digital music players and can download songs directly from Apple’s iTunes Music Store, The Nihon Keizai Shimbun learned Friday.”

Geen click-wheel, nix iPodderig aan eigenlijk. Alleen maar iTunes synchronisatie lijkt het…

Hoop niet dat dit “het” is..

Even bij Lik-Sang bestellen ? Ohnee, dat kan ook al niet meer.
    Daarnaast is het natuurlijk wel een 3G telefoon. Wij hier zitten “pas op” 2.5G..

Bijdrager
    kontheur

Het lijkt erop dat je de Nano kado krijgt bij aankoop van deze telefoon.
    Softbank is volgens mij gewoon een telefoon merk.

Dus nee, jammer! Of eigenlijk, gelukkig….

Bijdrager
    datillsta

Lijkt me niet? Er staat bij dat hij door Sharp gemaakt is.

Bijdrager
    macoky

het is inderdaad gewoon een sharp telefoon:

http://www.sharp.co.jp/products/705sh/index.html

Bijdrager
    KarelWillem

Dus waar gaat dit nu eigenlijk over?
    Over een telefoon die niets met Apple of iPod te maken heeft.

Tsja, zo ken ik er nog wel een paar duizend. :wink:

Bijdrager
    shakma

Toegegeven, het is handiger om iemand er even te laten kijken die echt Japans kan vertalen. Die vriend van me kan dat dus ook niet.
    Ik dacht dat dus ook te zien, gewoon “een” telefoon met een nano erbij, maar dat is het dus niet.

Het is echt een iPod binnen de foon (die ook nog eens gruwelijk lelijk is).

Die site zelf heeft ook een Engels gedeelte, maar daar is weer niets van de iPodphone-achtig iets te vinden. Allemaal zeer vreemd, maar wel bevestigend door het feit dat die gozer ‘m vast heeft gehouden.

En het nieuwsberichtje liegt er ook niet om. Als het niets met Apple te maken heeft, zullen ze vast niet samenwerken aan het product.

En Softbank is gewoon zoiets als Vodafone. Erger nog, Softbank heeft Vodafone opgekocht in Japan.

Bijdrager
    Maced.2

gewoon…TROEP !!!!

Bijdrager
    MrJvG

En ik heb de nieuwste iMac 30″ inch aangeraakt..

Dit neem je toch niet serieus?
    Gewoon afwachten klaar!

Hopen dat de iPhone nog voor de decembermaand te koop is.
    Zelf denk ik dat de release tegelijk is met Panther en dat dan ook iTV wordt gelanceerd.
    Lijkt me dan de meeste logische stap om een product in de markt te zetten als Apple de decembermaand niet haalt..

Bijdrager
    kontheur

Ik heb nog steeds zware twijfels of dat ding überhaubt ooit nog wel komt…

Bijna iedereen is er al van overtuigd, ik wil het eerst zien, dan geloof ik het pas…

Bijdrager
    Petje

Ziet er niet als een Apple ontwerp. Apple zal zeker met een beter ontwerp komen.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”shakma”

…Ik dacht dat dus ook te zien, gewoon “een” telefoon met een nano erbij, maar dat is het dus niet.

Het is echt een iPod binnen de foon (die ook nog eens gruwelijk lelijk is)…..

En die vriend was wel helemaal nuchter toen hij dat ding in handen had.
    Een Nano IN een telefoon? Ik zie niets wat ook maar enigszins lijkt op die omschrijving hoor.

Het is gewoon dit dingetje:

En ook vertaald is er niets over iPod integratie te lezen. Dus vergeet dit maar gauw.

Moderator
    Pete.Z

Weer een iPhone?

Ik kijk geeneens meer….ik hoop al zo lang dat er echt 1 komt……:cry:

Bijdrager
    S.A.F

Ik snap al die commotie rondom die iPhone niet zo goed. Oke, als je echt een keiharde Apple fan bent dan zou ik een aankoop begrijpen.

Maar ik zou het echt heel knap vinden van Apple, als ze bij het eerste model telefoon al betere of mooiere telefoons maken dan Nokia, Samsung of Sony Ericsson, die al jarenlang ervaring hebben. Ik zie het zelf eerlijk gezegd niet gebeuren. Wat betreft de aanstaande Video iPod ben ik positief. Die zal er vast heel mooi en technisch hoogstaand uitzien. Maar die iPhone… :?

Bijdrager
    s_k

Ik krijg een beetje het B&O gevoel.
    Je neemt een simpel apparaat, plakt er een designtje en een naam op en je verkoopt het voor héél veel…
    Wel leuk voor de echte die-hard:P

Bijdrager
    Dengar
    ”KarelWillem”
    ”shakma”

…Ik dacht dat dus ook te zien, gewoon “een” telefoon met een nano erbij, maar dat is het dus niet.

Het is echt een iPod binnen de foon (die ook nog eens gruwelijk lelijk is)…..

En die vriend was wel helemaal nuchter toen hij dat ding in handen had.
    Een Nano IN een telefoon? Ik zie niets wat ook maar enigszins lijkt op die omschrijving hoor.

Het is gewoon dit dingetje:

En ook vertaald is er niets over iPod integratie te lezen. Dus vergeet dit maar gauw.

Ja ik weet zeker dat ik nuchter was. Ik ben even teruggegaan naar de winkel om het na te vragen en het is wel degelijk een telefoon met iPod integratie. Hetzelfde als de Motorola ROKR ofzoiets dus. De integratie blijkt niet alleen in deze telefoon te zitten, maar ook in andere modellen.
    Dus gewoon normale telefoons met iPod integratie voor de Japanse markt, verder niets bijzonders.

Bijdrager
    Brac

Maar ik zou het echt heel knap vinden van Apple, als ze bij het eerste model telefoon al betere of mooiere telefoons maken dan Nokia, Samsung of Sony Ericsson, die al jarenlang ervaring hebben. Ik zie het zelf eerlijk gezegd niet gebeuren. Wat betreft de aanstaande Video iPod ben ik positief. Die zal er vast heel mooi en technisch hoogstaand uitzien. Maar die iPhone…

Ongeveer alle telefoons van dit moment zijn oerlelijk. Ook nokia maakt tegenwoordig designs waar Dell niet eens jalours op is. Apple zou zeker een beter telefoon kunnen maken zonder onnodige rommel (2 camera’s en dat soort ongein) in een heel strakke behuizing.

Ook ik hoop er toch nog steeds op. Ze zouden er zoveel geld mee kunnen verdienen, dus het zou dom zijn van ze het niet te doen.

Bijdrager
    @iMen

ik denk dat ie wit of zwart wordt…

Bijdrager
    S.A.F
    ”brammutje”

Maar ik zou het echt heel knap vinden van Apple, als ze bij het eerste model telefoon al betere of mooiere telefoons maken dan Nokia, Samsung of Sony Ericsson, die al jarenlang ervaring hebben. Ik zie het zelf eerlijk gezegd niet gebeuren. Wat betreft de aanstaande Video iPod ben ik positief. Die zal er vast heel mooi en technisch hoogstaand uitzien. Maar die iPhone…

Ongeveer alle telefoons van dit moment zijn oerlelijk. Ook nokia maakt tegenwoordig designs waar Dell niet eens jalours op is. Apple zou zeker een beter telefoon kunnen maken zonder onnodige rommel (2 camera’s en dat soort ongein) in een heel strakke behuizing.

Ook ik hoop er toch nog steeds op. Ze zouden er zoveel geld mee kunnen verdienen, dus het zou dom zijn van ze het niet te doen.

Hmm…

Je hebt overigens wel gelijk als ik je heel letterlijk neem. Vrijwel alle telefoons zijn lelijk op dit moment. Sony Ericsson spant daarmee wel de kroon. Ook Samsung telefoons ogen vaak heel erg plastic. Er zijn echter uitzonderingen zoals de Nokia 8800.

Bijdrager
    rzeeuw

Nooit verwacht dat bij die Nokia hierboven niet het onderste klepje naar beneden schoof, maar juist het scherm omhoog. Voelt zo aan alsof het andersom hoort te zijn.
    Vind hem er wel leuk uitzien, maar hij kan beter: iets meer hoekigere onderkant i.p.v. rond, mat uiterlijk, meer 1 materiaal of kleur.

Denk trouwens wel dat Apple iets zou kunnen toevoegen aan de telefoon markt. Zoals iemand hierboven al zei: minder nutteloze functies toevoegen. Gewoon iPod gecombineerd met bellen, dus muziek, adresfunctie, simpele kalender en opslag van andere data. Wel minimaal 4 gig capaciteit dan natuurlijk.

Bijdrager
    S.A.F
    ”rzeeuw”

Denk trouwens wel dat Apple iets zou kunnen toevoegen aan de telefoon markt. Zoals iemand hierboven al zei: minder nutteloze functies toevoegen. Gewoon iPod gecombineerd met bellen, dus muziek, adresfunctie, simpele kalender en opslag van andere data. Wel minimaal 4 gig capaciteit dan natuurlijk.

Als ze features als games, mms, internet en zeker een camera weg gaan laten, verliezen ze hoe dan ook de concurrentiestrijd van bijvoorbeeld SE en Samsung.
    De mobiele beller zit echt niet meer te wachten op een “degelijke” telefoon met maar een paar standaardfuncties. Een telefoon wordt alleen nog maar een succes als hij onderscheidend is van de rest. Een argument als “maar hij is wel van Apple, en Apple producten zijn altijd goed” gaat echt niet werken op een markt als deze.
    Bovendien zal een groot gedeelte van deze markt het merk Apple niet eens kennen, en puur kijken naar de features.

Dat Apple er een succes van kan maken is mogelijk. Maar dan zal er, naast de standaardfuncties die in elke gsm zitten, ook een fatsoenlijke camera moeten komen, en dan evt. een goede muziekspeler als een ingebouwde iPod-interface.

Bijdrager
    mac lover

ik verwacht het elk geval niet meer… als ze met zo’n ding bezig gaan mogen ze dat wel eens gaan melden

Bijdrager
    kontheur

Wat ik me net toch even tegen kwam:

;) Groeten Frank

Bijdrager
    MrJvG

Ik denk dat dit ontwerp best weleens in de buurt kan komen van de iPhone.

De functies van de telefoon zal niets anders verschillen dan de huidige mobiele markt.

Ik denk niet dat Apple ineens met TV kijken op je mobiel komt, maar gewoon de basis; bellen, smsen, agenda, adresboek en een mp3 speler / camera zal niet ontbreken.

Wat heeft de iPhone dan toe te voegen aan de mobiele markt?
    Gebruiksgemak!

Net zoals de iPod zal het makkelijk aan te sluiten zijn op een Mac / PC en zal er via iTunes makkelijk de telefoon te beheren zijn. Iets wat er bij andere telefoon merken nogal ontbreekt. Daar draait het vooral om design, zoveel mogelijk functies in een te kleine telefoon proppen. En dan om de 3 maanden met een nieuw model komen.

Bijdrager
    Shannon

Ik las net op Appleinsider dat er in Leopard spectculaire nieuwe functies zullen zitten.

Een ervan zou telefoon functie zijn.. ben benieuwd.. dit voedt de geruchten voor een aankomende “iphone”

Ik denk dat de enige vraag luidt: wanneer komt ie?

http://appleinsider.com/article.php?id=2234

(laatste alinea)

Bijdrager
    Viva

Gelezen bij de buren, 12 miljoen iPhones (‘mobile handsets’) komen eraan. 1e helft 2007.

http://www.forbes.com/home/feeds/afx/2006/11/14/afx3175021.html

Bijdrager
    Viva

‘The Apple software, which is simply dubbed “Maps,” is also rumored to employ GPS functionally. In the future, the Cupertino, Calif.-based company may leverage the technology to help track stolen Macs or iPods, people familiar with the software have said.’

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1846

Volgens mij zijn ze meer van plan. Niet alleen VoIP via iChat (zie artikel), maar ook navigatie. ‘To help track stolen Macs or iPods’ lijkt me meer een handige bijkomstigheid van GPS.;-)

Dan komt die $ 200,– in AAPL eerder dan gedacht + short TomTom (?)

Bijdrager
    fistkikker
    ”S.A.F”

Als ze features als games, mms, internet en zeker een camera weg gaan laten, verliezen ze hoe dan ook de concurrentiestrijd van bijvoorbeeld SE en Samsung.
    De mobiele beller zit echt niet meer te wachten op een “degelijke” telefoon met maar een paar standaardfuncties. Een telefoon wordt alleen nog maar een succes als hij onderscheidend is van de rest.

Nee hoor. Ik ken alleen maar mensen die bellen en sms’en met hun telefoon en zo nu en dan een fotootje maken. Dat ze daar een goed adresboek bij gebruiken ligt voor de hand.
    En een iPod en telefoon in een zouden ze ook handig vinden, loop je niet meer met twee dingen te slepen. Meer willen ze niet. Volgens mij zijn dat basisfuncties.

Wie zit te wachten op een bioritmekalender of een ‘je bent nu vruchtbaar’ signaal? En welke grote bevolkingsgroepen maken er nu gebruik van mobiel internetten? Waarom klagen de providers nu al jaren dat iedereen een telefoon met camera wil, maar bijna niemand die foto’s via hun netwerken wenst te versturen? En een spelletje is leuk, maar niet meer dan dat.

Volgens mij hoeft een iphone dus helemaal geen bijzondere dingen te kunnen. Gewoon een combi van een ipod en een gemiddelde telefoon van dit moment voldoet.

Overigens, dat jij die best selling SE en samsung toestellen maar niks vindt en rond loopt met zo’n veel te dure nokia (voor wat ’t is) geeft al aan welk gevoel je voor de markt hebt.;)

Bijdrager
    MrJvG

fistkikker>>

Je hebt helemaal gelijk!!
    Sinds 1998 in het bezit van een mobieltje.. En ik doe er nog steeds alleen maar smsen en bellen mee.
    Foto maak ik af en toe maar MMS >> oh nee! Ik kan op 1 hand tellen hoe vaak ik dat heb gedaan.
    Wappen / internetten / imode > pff dat al helemaal niet.. Ik heb geen zin om 30 sec. te wachten om op de NS pagina te komen dan nog irritant het station in te vullen vervolgens ben ik 3 min verder en heb ik nog niet de juiste informatie.

Apple begrijpt heel goed wat de mobiele markt nodig heeft.. Terug na de basis maar dan met design.
    En de iPod samen met een mobiele telefoon voegen, zodat je maar 1 apparaat bij je hebt.

Waarom niet eerder op de makrt met een iPhone?
    Omdat het eerder geen kans van slagen had. De mobiele markt was al te vol.
    Apple heeft zich kunnen onderscheiden met de iPod omdat Apple ook 1 van de eerste aanbieders van een mp3 speler was.
    Apple heeft nu een goede naamsbekenheid onder de Windoos gebruikers..
    De mensen die een iPod Mini of een iPod van de 1ste tot 4de generatie hebben zijn denk ik ook de eerste die een iPhone zullen aanschaffen.

Bijdrager
    Steff

Zwart op wit .. uitschuifbaar … hmm niet lelijk maar helaas zo fake. :?

Bijdrager
    PietjePuk

Nokia kan ook geile dingen maken (al zijn het maar prototypes)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 406)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.