16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    reaction

Iphone 1st generation na 2.1 update geen bereik meer

Ik heb gisteren een update gedaan volgens het stappenplan op iphoneclub om mijn 1.1.1 firmware
    te upgradennaar 2.1. Heb Quickpwn gebruikt, alles ging goed, alleen zie ik geen provider naam meer
    en is er geen bereik meer. Kan niet bellen….

Wat kan ik doen? Hele proces heb ik 2x al gedaan en ik kom iedere keer op hetzelfde uit.

Bijdrager
    roy

Bij iphoneclub.nl aankloppen? :roll:

Welke guide heb je gebruikt? linkje? (heb overigens een 1st gen iPhone op 2.1 draaien)

Bijdrager
    reaction

http://www.iphoneclub.nl/forum/f59/iphone-help/f60/iphone-handleidingen/22766-unlocken-2g-iphone-mac-pwnage-2-1-firmware-2-1-a.html

ben nu een beetje ten einde raad, heb het meerdere malen al geprobeerd, maar krijg de iphone niet werkend.

Bijdrager
    JWVD

Daarom raad ik ook altijd aan om up to date te blijven. Waarschijnlijk is het een baseband probleem. Probeer hem eens opnieuw te flashen met Bootneuter uit Cydia

Bijdrager
    roy

Heb je soms de baseband geupdate? :D te laat!

Bijdrager
    reaction

Hoe kan ik die flashen met Bootneuter?

roy voor zover ik weet niet de baseband geupdate.

Bijdrager
    Basket Case

Waarschijnlijk heb je nu weer een gelockte iPhone (inderdaad omdat de baseband wordt overschreven bij het installeren van 2.1).

Bootneuter is een optie (installeren met Cydia). Mijn advies zou zijn om met een schone lei te beginnen, maar dan met de volledige Pwnage tool en niet Quickpwn. Die biedt de mogelijkheid om tijdens het flashen van 2.1 gelijk je toestel te unlocken (en natuurlijk te jailbreaken).

Geen paniek in ieder geval; 1G toestellen zijn nog altijd prima te unlocken, ook al is de 2.1 software (met de bijbehorende baseband) er al op geinstalleerd.

Bijdrager
    reaction

moet ik dan de bootloader updaten of dat vakje juist niet aanvinken?

Bijdrager
    Basket Case

Ligt er een beetje aan welke versie van de bootloader er nu op je toestel staat. Niet elke geunlockte versie van de baseband werkt samen met elke versie van de bootloader.

Maar het overschrijven van de bootloader is iets wat je, als het even kan, niet te vaak wilt doen. Dus ik zou het zo laten als het nu is. Als het dan niet wil werken, kan je Pwnage opnieuw draaien en dan wel de bootloader aan laten passen.

Over het algemeen is het trouwens zo dat de default instellingen van Pwnage goed werken. Ik vind de bootlogo’s alleen niet mooi, dus die optie zet ik meestal uit. Wel belangrijk in dit geval is de vraag “Heb je dit toestel al eerder gepwnd?” met ‘nee’ te beantwoorden.

Bijdrager
    onem

Heb precies hetzelfde gehad het kwam doordat bootneuter niet goed was gegaan. Je kunt het beste gewoon even opnieuw beginnen en niet met quickpwn werken maar gewoon met Pwnage laatste tool, dan werkt het weer

Bijdrager
    Nick Nack

Ik heb het gisteren nog gedaan met iemands iPhone.

Eerst dit gedaan:

Aan en uitknop ingedrukt houden. Op het moment dat hij uitvalt de UIT knop direct loslaten, homeknop nog ingedrukt houden.

Dan na een 5 seconden (hij moet nog steeds uitstaan) met homeknop ingedrukt aan de Apple hangen. En na een aantal seconden Home Knop loslaten. Nu staat er dat iTunes logo met USB kabel, en iTunes zegt dat de iPhone hersteld moet worden.

Toen heb ik hem gewoon herstelt. Herstel en werk bij heet dat of zo. Daarna is hij met een simlock.

En toen heb ik Pwntool gedraait. En alleen de boot en shutdown plaatjes uitgezet. Huppattee hij werkt.

Bijdrager
    reaction

het werkt! bedankt…

enige wat ik nu heb is dat er een blauw rondje naast mijn T-mobile carrier logo staat. Wat is dat?
    (Overigens zit ik midden in Amsterdam en is het bereik van T-mobile echt slecht, slechts 2 streepjes… mijn KPN simcard geeft ruim 4 streepjes aan)….

Bijdrager
    Basket Case

Met de 2.0 software zijn de icoontjes voor de typen verbindingen veranderd. Dat blauwe rondje geeft aan dat je met gprs verbonden bent. Een hoofdletter E is er voor Edge en er is ook een nieuw symbooltje voor 3G.

Mooi dat het weer werkt!

Bijdrager
    reaction

hoe kan ik edge weer terugkrijgen? want ik heb geen 3g abonnement….
    Of waar zijn die wijzigingen in te maken?

Bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    Basket Case

Er is in Nederland geen operator meer die een Edge netwerk in de lucht heeft. Het is of gprs of 3G, dus als je geen 3G hebt, zal je het met gprs moeten doen.

Bijdrager
    Thisisforlife

Bedank voor deze geweldige handleiding. Daarjuist succesvol mijn eerste generatie Iphone naar 2.1 omgezet.

Als er binnen enkel tijd een update beschikbaar is via itunes kan ik die dan gewoon installeren of moet dat dan weer via pwnage gaan?

Thanks,

Dirk

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.