5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    suriflavour

iPhone 1gen. jailbreaken mislukt

Hallo,

Ik heb een iPhone 1 Gen. met 2,1 er op, Iemand anders heeft mijn iPhone al eerder gejailbreakt, maar dat was met voorgaande software.

Ik heb dus de nieuwe software erop gezet, maar wil hem nu jailbreaken/unlocken.
    Ik heb de pwnage tool gebruikt, en alles al gedaan. (simple mode, en dan als hij vraagt, heb je een abo die bij iTunes geactiveerd moet worden? Nee gekozen).

Maar nu moet ik hem in die speciale modus zetten, dat lukt ook (overigens laat het scherm niks zien, maar ik heb het op “gevoel” gedaan, en als ik hem dan op iTunes aansluit geeft hij ook aan dat hij in de herstel modus zit… Ook kan ik hem niet aan zetten, hij laat helemaal niks zien. Maar als ik hem aansluit op iTunes dan komt er wel het scherm van, activeer je iPhone).

Als ik dan d.m.v. Alt mijn jailbreak/unlock software pakketje kies, geeft hij na het uit pakken van de software aan dat het niet is gelukt door Code 1600 (en na 4 keer proberen gaf hij 1601 aan).

Weet iemand wat dit is, en hoe ik hem van jailbreaken/unlocken?

Misschien moet ik opnieuw een Custom software bestandje maken? (Misschien kan iemand mij zeggen wat ik wel en niet moet doen, ik zou het liefste een jailbreak hebben zonder Pineapple logo).
    Of kan ik misschien zelf kiezen dat is een reserve kopie er op wil zetten?
    (Mijn reserve kopieën staan alleen niet in de iTunes map, wat veel mensen wel hebben/zeggen).

alvast bedankt!

Bijdrager
    queenfan

Alle Error 16XX foutmeldingen betekenen dat je iPhone in DFU staat. Je kunt de custom firmware 2.1 niet installeren als je iPhone in DFU staat; dat moet in recovery mode gebeuren.

Zet je iPhone uit door je vingers op de Home- en Power-knop te houden voor een aantal seconden. Als je iPhone daarna weer opstart ben je uit DFU. Om alsnog de custom firmware 2.1 op je iPhone te kunnen zetten moet je de iPhone in recovery mode zetten. Haal je iPhone van de oplaadkabel of uit de dock en schakel hem uit. Hang je iPhone nu weer aan de kabel, maar houd je vinger op de Home-knop. Als nu je iPhone weer opstart, zie je een iTunes-logo en stekker.

Ga naar iphoneclubclub download daar de costumfirmware zet je iPhone in herstelmodus en via alt-herstel herstellen.

Bijdrager
    suriflavour
    ”queenfan”

Alle Error 16XX foutmeldingen betekenen dat je iPhone in DFU staat. Je kunt de custom firmware 2.1 niet installeren als je iPhone in DFU staat; dat moet in recovery mode gebeuren.

Zet je iPhone uit door je vingers op de Home- en Power-knop te houden voor een aantal seconden. Als je iPhone daarna weer opstart ben je uit DFU. Om alsnog de custom firmware 2.1 op je iPhone te kunnen zetten moet je de iPhone in recovery mode zetten. Haal je iPhone van de oplaadkabel of uit de dock en schakel hem uit. Hang je iPhone nu weer aan de kabel, maar houd je vinger op de Home-knop. Als nu je iPhone weer opstart, zie je een iTunes-logo en stekker.

Ga naar iphoneclubclub download daar de costumfirmware zet je iPhone in herstelmodus en via alt-herstel herstellen.

Oke
    Ik heb hem in de recovery mode gezet, maar als ik hem nu herstel met een custom firmwire, geeft hij Fout 6 aan.
    Ik heb het een paar keer geprobeert, maar helaas…
    Iemand enig idee?

Ik lees net dat 2,2 “uit gekomen is”.
    En aangezien is hem geupdate/herstelt hebt, maar wel die custom firmware voor 2,1 gebruik, zou het daardoor komen dat het niet lukt?
    Of begrijp ik het verkeerd?

Bijdrager
    queenfan

Error 6 is niet best, je moet dat terug gaan naar 1.1.4 en dat is een karwei.

Ik heb hier een oplossing gevonden hoop dat je hier iets mee kan, heb ik van iphoneclub.nl.

Wil het niet probeer het daar eens, ik ben ook terug gegaan naar 1.1.4 met veel moeite.

Hier is de mogelijke oplossing….

ERROR 6
    Probleem: Error 6 betekent dat je al eerder de officiële firmware 2.0 hebt geïnstalleerd via iTunes (of de verkeerde firmware bij de restore hebt geselecteerd). Je kunt nu helaas niet meer downgraden naar firmwareversie 1.1.4, omdat iTunes 7.7 dat niet toestaat (dus: Error 6). Je zult nu eerst moeten zorgen dat je iTunes 7.5 op je PC of Mac installeert.

Oplossing: Je moet als eerste zorgen dat je iTunes 7.5 bemachtigt. Die vind je onder andere via deze link. De volgende stappen zijn afhankelijk van of je Mac OS X of Windows gebruikt.

Mac OS X
    Verwijder iTunes 7.7 met AppCleaner
    Open op je Mac nu de volgende map: Macintosh HD > Systeem > Bibliotheek > PrivateFramework
    In die map vind je het onderdeel MobileDevice.Framework. Gooi deze in de Prullenbak
    Open op je Mac nu de map waar je iTunes-bibliotheekbestand wordt opgeslagen (Apple-supportdocument)
    Hernoem het bestand ‘iTunes Library’ naar ‘Backup’
    Start je Mac opnieuw op en leeg daarna de Prullenbak
    Windows
    Verwijder iTunes 7.7 via Start > Configuratiescherm > Software (zoals je elk programma deïnstalleert)
    Open op je Windows-PC nu de map waar je iTunes-biblioheekbestand wordt opgeslagen (Apple-supportdocument)
    Hernoem het bestand ‘iTunes Library’ naar ‘Backup’
    Herstart je PC
    Vervolg
    Installeer nu iTunes 7.5
    Zet je iPhone nu terug naar firmware 1.1.4 via de DFU-methode. Het kan zijn dat je Error 1015 krijgt, maar die fout mag je negeren.
    Je bent nu weer terug op firmware 1.1.4, maar met de baseband van firmware 2.0; namelijk 04.05.04G.

Wil je nu alsnog updaten naar firmware 2.0, kijk dan in dit topic: Pwnage Tool 2.0 – Verzameltopic.

Wil je bij nader inzien toch liever met firmwareversie 1.1.4 blijven werken, dan is het noodzakelijk dat je baseband wordt teruggezet naar die van de iPhone 1.0. Je kunt dit doen met KiPhone, bijvoorbeeld via de instructies op deze website. Let er wel op dat je iPhone in recovery mode staat! Dit zou met KiPhone automatisch moeten gebeuren, maar dat is niet altijd het geval.

Heb je dat allemaal gedaan, dan kun je voor de activatie/jailbreak/unlock weer gebruik maken van de tool die je daar eerder voor hebt gebruikt (iLiberty/Pwnage 1.1/WinPwn 1.x – maar liever geen ZiPhone).

Succes er mee en hoop dat het weer goed komt, en firmware 2.2 is er nog niet…

Bijdrager
    BurnedGamer

ik heb het zelfde probleem heb windows maar ik kan hem niet in DFU mode zetten want als ik de power button en de home button in houd gaat ie na 10 sec ofzo uit en dan is hij ook weg bij itunes doe ik iets verkeerd ofzo ?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.