30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

iphone 1first gen voor 300 euro

Hallo,

Ik kan de iphone 8gb van de eerste generatie overkopen van een vriend van mij voor 300 euro. Zal ik dit doen, is het het waard? Mijn gevoel zegt van wel, alhoewel ik verder heb gekeken op bijvoorbeeld marktplaats waar de 3g versie, 16gig nieuw voor 485 euro wordt aangeboden.

Nu weet ik dat die iphone van 300 goed is gebruikt en (bijna) geen problemen met zich meegeeft. Dus daar zit ik er niet mee. Alleen zit ik te twijfelen voor die 3g versie, 16 gig voor 485 euro op marktplaats. Is toch wel aantrekkelijk. En nog een (negatief) twijfelpunt is het voorkomende probleem van het geen bereik hebben van de 3g versie..

Dus ja, ik zit alles een beetje te overwegen maar ik kom er moeilijk uit. Ik moet vandaag een beslissing maken, want die vriend van me wilt vanavond zijn iphone voor 350 op marktplaats zetten.

Wat denken jullie ervan?

Bijdrager
    Vleer

Zal ik zeker niet doen. Voor 800€ heb je bij t-mobile een 8gb iPhone 3G + 2 jaar lang gratis onbeperkt internet, 3600 belminuten en 3600 smsjes. :D
    De T-Mobile abbonnementen zijn écht voordelig.

Bijdrager
    iJeroen

Ligt eraan wat je er vooral mee gaat doen. De “classic” iPhone heeft eigenlijk alles wat de 3G ook heeft, behalve… 3G en GPS. Als je GPS kunt missen zou ik voor de classic gaan. 3G werkt toch niet, tenzij je er veel voor wilt betalen. Óf je moet bij Vodafone een abbonementje regelen…

Bijdrager
    Gijs Raggers

Ga voor een verse 3G en GPS. Wat een feest.

Bijdrager
    iJeroen

Ligt eraan hoeveel geld je wilt uitgeven en wat je ermee gaat doen.

Bijdrager
    Vleer

Dat valt ook wel mee. De TS overweegt 485€ uit te geven voor een iPhone 3G zonder abonnement, het lijkt me dus dat hij/zij het beste voor een t-mobile abonnement te gaan met alles er op en eraan. Is waarschijnlijk nog een stuk goedkoper ook.

Bijdrager
    Soedjono84

Ga voor een verse 3G en GPS. Wat een feest.

Dit wil ook eigenlijk doen. Maar ik ben bang dat ik dezelfde problemen ga krijgen met het netwerk wat (wat ik hier lees op de forums) andere bezitters van de 3G ook hebben.

Ligt eraan hoeveel geld je wilt uitgeven en wat je ermee gaat doen.

In principe heb ik er wel 485 euro over, alhoewel ik nu erover nadenk dit wel erg veel geld is vergeleken met een 8gb. Om precies te zijn 185 euro, voor het hebben van 8gb meer. Ok dit is wel een verschil tussen een 2e handse en een nieuw telefoon.

Maar de functies die ik wil gaan gebruiken is voornamelijk de mail, qwerty interactieve toetsenbord, safari en natuurlijk de ipod functie.

Ohja, ik heb 13gb aan muziek. Lijkt mij erg leuk als ik de 16g zou hebben en dus al mijn muziek erop kan zetten.

Bijdrager
    iJeroen

Dan zou ik voor de 3G gaan. Dan kun je overal internetten en mailen. En neem dan ook gelijk een 16gb, ben je gelijk klaar :wink:

Bijdrager
    Vai Martino Vai

wat het netwerk betreft. Het ligt er helemaal aan waar je woont. Thuis heb je toch wel wifi waarschijnlijk. Maar op je werk, school, onderweg in de trein etc is waar je 3G gebruikt. Ik ben zelf voornamelijk in de randstad en heb daar geen problemen met het netwerk. Alleen als ik in een klein dorp ben of zo, dan valt het weg.
    Lekker voor een 3G gaan. Dat scheelt je ook een hoop gedoe met jailbreaken, updates die je niet meteen mag binnenhalen, dat soort gedoe. Kijk maar eens op het forum hoeveel vragen er zijn van mensen die hier problemen mee hebben.

Bijdrager
    Soedjono84

Ik denk dat ik toch voor de 8gb ga van 300euro, ondanks de goede argumenten van Vai Martino Vai.

Ik denk namelijk, als ik op de argumenten van Martino inga, dat ik mijn iphone niet zo snel zal updaten. Ik heb een Macbook Pro van vorig jaar november met nog steeds OSX Tiger erop. Heb wel de intentie om het te updaten naar Leopard, maar geen zin en tijd om alles te backuppen enzo. Ik denk dat ik dit ook met de iphone zal hebben.

En ik wil niet zo veel geld kwijt raken op dit moment. Heb al kleren enzo gehaald voor de herfst / winter. Ik zit nu echt op mijn grens..

Bijdrager
    MacAanZee

Het is VEEL te duur voor een tweedehands iPhone van een intussen verouderd model! Ik zou de nieuwe nemen voor 79 auro en een abonnement van 29 euro per maand, inclusief onbeperkt internetten. (wat een tientje kost.) Het abonnement zelf kost dus eigenlijk maar 19 euro per maand.

Moderator
    Pete.Z

Lekker een nieuwe 3G met abonnement nemen bij T-Mobile,ben je veel goedkoper uit uiteindelijk,zeker als je veel gebruik maakt van mail en Safari.

200 euro lijkt mij een nette prijs voor een “ouwe” iPhone,meer niet.

Bijdrager
    iJeroen

200 euro?? Als ik een oude iPhone voor 200 euro zou kunnen krijgen had ik ‘m allang gehad…

Bijdrager
    Soedjono84

Het is VEEL te duur voor een tweedehands iPhone van een intussen verouderd model! Ik zou de nieuwe nemen voor 79 auro en een abonnement van 29 euro per maand, inclusief onbeperkt internetten. (wat een tientje kost.) Het abonnement zelf kost dus eigenlijk maar 19 euro per maand.

Ja, ik zat oorpronkelijk ook te overwegen om de iphone 3g met de abonnement van 29euro te nemen. Maar dan de 16gb met bijbetaling. Alleen met vervelende is, is dat ik gemiddeld op 200 belminuten zit per maand. Dus het abonnement voor 29euro is dus net te weinig. En om 45euro per maand je vaste lasten te maken vind ik best veel.

Ik heb nu een sim-only abonnement waar ik 10euro kwijt ben van 200 belminuten.

200 euro?? Als ik een oude iPhone voor 200 euro zou kunnen krijgen had ik ‘m allang gehad..

Voor 200 euro had ik het ook zeker gedaan. Vandaar deze twijfel.

Bijdrager
    LEXY

Als het echt een vriend van jou is, doet hij hem aan jou over voor 200 Euries. Zoniet, dumpen die vriend en gaan voor een gloednieuwe met garantie! En 50 minuten minder bellen moet toch ook lukken?
    Een iPhone is echt gemaakt voor het internet, en is zonder die functie een te duur speeltje.

Bijdrager
    iJeroen
    ”LEXY”

En 50 minuten minder bellen moet toch ook lukken?

Tenzij je iedereen gaat bellen dat je een iPhone hebt… :wink:

Bijdrager
    Soedjono84

Haha ja idd.

Maar ik neem natuurlijk een internet abonnement erbij.

En heb al onderhandeld met hem voor 250, maar dat wilt hij niet. Zijn tegenargument was dat hij zijn iphone op marktplaats voor 350 kwijt kan.

En ja, minder bellen, dat kan.. Maar ik heb van mijn uitschieters, afgelopen maand 280 minuten gebeld. Dus lijkt mij het verstandigst om met abonnement de 45euro pakket te nemen.

Maar om deze feiten wil ik graag mijn sim only abonnement behouden, lekker goedkoop en krachtig. En ja 300 euro vs. 485 vs. abonnement van 45 euro 2 jaar lang. En trouwens, als ik mijn abonnement van t-mobile verleng naar de iphone abonnement, krijg ik mijn iphone pas eind oktober. Om eerlijk te zijn kan ik zo lang niet wachten. (mmm.. of misschien toch wel :P) Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat mijn Motorola V3 mij beetje begint te irriteren. haha.

Bijdrager
    dspiers

Hangt een beetje af wat voor abo je nu hebt, maar hoogst waarschijnlijk is een nieuwe iPhone 3G met abo, een betere deal.

En je weet zeker dat alle SW er op werkt. Je hoeft niet bang te zijn of er een unlock of Jailbreak is voor de FW.

Bijdrager
    Soedjono84

wat is SW en FW

Bijdrager
    iJeroen

Dat vroeg ik mij dus ook af… :o

Bijdrager
    johnnysclub

uu vriend is een afzetter:
    de 1ste generatie iphone kostte in Amerika 280 euro voor het 8gb model.
    Het is 2de hands,dus het verminderd met een flink aantal procent van waarde.
    En hij vraagt er meer voor…

Bijdrager
    Soedjono84

Ok, hij kost in Amerika 280 euro. Maar kan je de first gen daar nog steeds kopen?

En ik kan me best wel voorstellen dat hij er 300 ervoor vraagt. Want hij zegt dat hij m op marktplaats het voor 350 kwijt kan. Maar ik begrijp je argument johnny.

Bijdrager
    Soedjono84

of kostte, verleden tijd dus.

Bijdrager
    johnnysclub

ik ken iemand die hem daar op de tweedehandsmarkt heeft gekocht,voor 200 euro:)

Bijdrager
    Soedjono84

hmm.. ok

Bijdrager
    Soedjono84

dilemma

Bijdrager
    ATT

Zou het niet doen.
    Het blijft gedoe met de firmware, geen garantie, hij is 2e hands, je hebt geen 3g, en voor iets meer heb je een 3g versie met garantie.

Just my 2 cents.

Bijdrager
    juriaan22
    ”MacGarage”

Haha ja idd.

En ja, minder bellen, dat kan.. Maar ik heb van mijn uitschieters, afgelopen maand 280 minuten gebeld. Dus lijkt mij het verstandigst om met abonnement de 45euro pakket te nemen.

.

Vergeet niet dat je er dan ook 150smsjes bij hebt die je nu niet hebt. Sinds ik een smsbundel heb, bel ik ruim een kwart minder dan voor heen. Vaak is het met 1sms al te zeggen waar je over de spraaklijn al 5min voor kwijt bent. En als ze vragen hebben bellen ze je gewoon terug. Snapje, dat kost je ook weer minder bel minuten.

ik zou zeker voor een abbo met een nieuwe gaa. Heb zelf een tweedehands iphone gekocht voor €175 geregeld marktplaats enz checken. . €300 is echt te veel.

gr juriaan

Bijdrager
    Soedjono84

Ja idd.

Heb net een berekening gemaakt mocht ik de 3G nemen met een abonnement van 30 euro. Het totale prijs komt op 50 euro meerprijs dan wanneer ik de 300 euro first gen neem, met mijn simonly abonnement plus internetbundel over 2 jaar.

Maar aan de andere kant, misschien ben ik de iphone na 1 jaar alweer zat, dan zit ik toch vast aan de 2 jaar contract, mocht ik de 3G nemen.

En liever zit ik niet vast aan een contract, want tegenwoordig komen er om de haverklap leuke dingen uit op de markt. (as dinsdag.. Apple event “Let’s Rock”)

Ik denk dat ik hem wel gewoon ga kopen, de first gen. Ok, hij is wat duur, maar zit ik in elk geval niet vast aan een contract. En heb nu direct echt een nieuw telefoon nodig.

Hopen dat die vriend van mij reageert op mijn sms van een uur geleden of hij mij terug kan bellen.

Bijdrager
    Soedjono84

Vergeet niet dat je er dan ook 150smsjes bij hebt die je nu niet hebt. Sinds ik een smsbundel heb, bel ik ruim een kwart minder dan voor heen. Vaak is het met 1sms al te zeggen waar je over de spraaklijn al 5min voor kwijt bent. En als ze vragen hebben bellen ze je gewoon terug. Snapje, dat kost je ook weer minder bel minuten.

ik zou zeker voor een abbo met een nieuwe gaa. Heb zelf een tweedehands iphone gekocht voor €175 geregeld marktplaats enz checken. . €300 is echt te veel.

Ik heb bij mijn sim only 200 belminuten abonnement 100 sms’en included.

Maar idd, 300 is wel veel..

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.