11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    FRANKSLUIS

iPhone

Mijn iPhone 5s heeft eenprobleem. Normaal is de focussering automatisch en stelt zich altijd goed in. tot nu toe dan.
    Maar nu is de scherpte enkel op 50cm afstand redelijk goed. Andere afstanden gaan niet meer automatisch.
    Hoe komt het en wat kan ik er aan doen. Toestel is 8 maanden jong.

Bijdrager
    KarelWillem

Oplossing 1 = altijd Herstart je iPhone (eerst echt uitzetten, en dan weer aanzetten)
    Oplossing 2 = altijd ‘Herstel’ in iTunes (maak eerst een reservekopie).

Lost dat niets op, dan meldt je je weer hier.

Geblokkeerd
    Anoniem

Laat hem checken bij een Apple store, camera zal wel naar de klote zijn. Herstellen zal geen nut hebben vermoed ik.

Bijdrager
    KarelWillem

Lijkt me dat eerst herstellen wel nuttig is.
    Anders sta je ook zo voor lul, als het daarna opgelost is.;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja tuurlijk, altijd herstarten en herstellen eerst proberen. Ik heb een soort zelfde probleem gehad met mijn 4s. Hier deed hij ook niks en in een app als Camera+ ook niet. Zelf de camera vervangen, maar aangezien jij nog garantie hebt kan je dat lekker bij Apple laten doen.

Bijdrager
    FRANKSLUIS

Heb al enkele malen HERSTELD, helemaal uitzetten en opnieuw aan met inlogcode etc…. Maar geen resultaat. Dus zal het wel een retourtje Appelwinkel of zoiets worden denk ik. Hoewel, gekocht via KPN, En nu>????? Via KPN dan maar.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, gewoon naar een AASP (en nog beter naar Apple zelf). Als je het aan KPN overlaat krijg je de standaard antwoorden: “daar kunnen we niets aan doen”, “wij verwijzen u door”, “u zult het zelf gedaan hebben”, “we zullen het toetsel opsturen, enz. Gewoon naar Apple zelf gaan.

Bijdrager
    FRANKSLUIS

Wat is AASP????. En naar Apple zelf is geen optie, omdat ik meer dan 250km van een Appelwinkel woon. We wonen nu eenmaal niet allemaal in de randstad (gelukkig!). Maar kun je dat dan ook naar een Belgische Apple servicebedrijf sturen?.Want daar ben ik maar 15km vandaan. Of geldt de garantie van aangekochte toestellen bij KPN enkel en alleen in Nederland.
    Anders wordt het opsturen met alle ellende van dien vrees ik.

Bijdrager
    Targaryen
    FRANKSLUIS op 09 maart 2015

Wat is een AASP?

Apple Authorized Service Provider, of een moeilijke naam voor een winkel die alleen Apple producten verkoopt én ze ook ter plekke kan herstellen. Als je de naam letterlijk vertaalt, kom je al een heel eind: een winkel die geautoriseerd (door Apple) herstellingen mag aanbieden aan haar klanten.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik neem aan dat je dan ergens in Limburg woont?
    In Genk (BE), Sittard (NL), Heerlen (NL), Aachen (DE), Roermond (NL) en Hasselt (BE) vind je APRs (Apple Premium Reseller, deze kunnen de reparatie regelen via een derde) en/of AASP (Apple Authorized Service Provider, die zoals Targaryen als zegt reparaties in-house kunnen uitvoeren). Google Maps helpt je verder.:wink:

Bijdrager
    FRANKSLUIS

Kijk eens aan. Ik heb hem naar een Apple reseller in het Belgische Brugge gebracht.(15km). Daar werd hij onder ‘Europese garantie’ gerepareerd en is weer helemaal in orde. Kosten: € 0,00. Wat was er aan de hand?. Softwareprobleem. Camera’s waren alle twee goed, alleen de besturing klopte niet (meer). En binnen 2 dagen klaar. Topservice. En ik was weer helemaal blij.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.