7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Serge

iPhone 11 Pro Camera Ruis

Beste OMT’ers,

Bij mijn camera’s op mijn 11 Pro Max heb ik best wel last van wat ruis, zeker bij ingezoomde foto’s en weinig licht. Is dit probleem bekend bij meerdere gebruikers of Apple?

Ik heb mijn telefoon vandaag vergeleken met een andere Pro Max en deze heeft hetzelfde.

Groet, Serge

Bijdrager
    KarelWillem

Ingezoomde foto’s bij weinig licht, en dan geen ruis verwachten op een smartphone.

Wellicht zijn je verwachtingen iets te hoog gespannen?

Of had je hier op eerdere iPhones géén last van?

Bijdrager
    Serge

<p class=”cite”>KarelWillem op 28 oktober 2019 om 14:21</p>
    Ingezoomde foto’s bij weinig licht, en dan geen ruis verwachten op een smartphone.

Wellicht zijn je verwachtingen iets te hoog gespannen?

Of had je hier op eerdere iPhones géén last van?

Laat me het even voorop stellen dat ik gewoon een vraag stel, ik ben alleen maar ervaringen aan het peilen.

Bij eerdere iPhones ook last van gehad, alleen ben ik benieuwd naar de ervaringen van 11 Pro gebruikers, omdat deze camera’s weer “veel beter” zouden zijn. Ik ben namelijk van mening dat het niet beter is geworden met weinig licht en zoomen.

Bijdrager
    fnk

Ik denk dat het toch wel aan de hoeveelheid aanwezig licht ligt.

Hoe minder licht hoe meer ruis. En natuurlijk welke lens je gebruikt zal ook mee spelen.

Ik heb de 11 pro en heb nog niet echt veel nachtopnames gemaakt maar ik vond hoe minder licht hoe meer ruis.

Maar gewoon stads verlichting levert mooi resultaat op.

Glow komt er aan hier in Eindhoven dus dan wou ik het eens goed gaan testen

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway… het is geen ‘probleem’.

Het is gewoon een feit dat er ALTIJD ruis zal zijn bij weinig licht (en zeker als je daarbij ook nog eens de zoomlens gebruikt, die in de regel meestal een stuk minder lichtgevoelig is).

Bijdrager
    Ome Kor

Volgens mij werkt night mode niet als je de zoomlens gebruikt.

Bijdrager
    pruus

Bij weinig licht, en ver inzoomen, krijg je bijna altijd ruis of bewegingsonscherpte. Oplossing is bij een stilleven een statief te gebruiken, of toch voor iets meer licht zorgen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.