4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Kareld

iPhone 11, glas camera gebroken.

Goedemiddag,

Gisteren is m’n iPhone 11 (niet de pro) uit m’n broek gegleden recht met de camera op een klein kiezel steentje. Nu zit er een mooi sterretje in de bovenste camera.

Apple zelf en de premium service providers vertellen dat dit niet te herstellen is, maar bieden voor 440 euro een refurbished toestel aan.

Wat uiteraard héél duur is voor gewoon het glas van een camera die kapot is.

In m’n stad is er ook een “niet officiële” iPhone hersteldienst die de camera kan herstellen voor 90 euro.

Home

Als ik het goed begrijp vervalt de garantie dan (wat bij mij nog 11 maand is, tenzij Apple maar 1 jaar garantie biedt.). Ook kan ik dan binnen x jaar niet meer de iPhone omruilen voor 440 euro (moest er ooit grote schade zijn).

Wat denken jullie over “niet officiële” hersteldiensten?

Want als de herstelling mislukt, dan gaat het veel meer kosten dan 440 euro.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zijn dure dilemma’s ja.

Dat ‘right to repair’ wil maar niet tot Apple (en uiteraard nog vele andere fabrikanten) doordringen.

Als ze zelf nu nog normale reparaties zouden toepassen, dan kan je ermee leven.

Maar je voor een stukje glas dwingen een andere telefoon aan te schaffen gaat best ver.

Dat is net zoiets als mijn autodealer die me een refurbished Scénic aanbiedt voor veel geld, omdat mijn voorruit er uit ligt.

Bijdrager
    Kareld

Inderdaad, lijkt me vrij absurd.

Op Youtube bestaan er tutorials van zo’n herstelling, het ziet er relatief eenvoudig uit. Dus vrij straf dat Apple dat niet kan repareren.

90 euro heb ik er zeker voor over, maar de vraag is in hoeverre “niet officiële” herstelpunten betrouwbaar zijn.

Iemand al positieve / negatieve ervaring mee gehad?

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn zoon repareert ze vrij regelmatig gewoon thuis.

Dus een beetje repair-shop moet weinig problemen opleveren.

Mijn enige ervaring is lang geleden een nieuw scherm op een iPhone 5C.

En dat is super keurig gedaan bij een shopje hier in Soest voor weinig geld.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door KarelWillem.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.