9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jef

IPAQ2210 syncen met Mac

Kan men een ipaq 2210 syncen met een Mac ?
    Heb al horen vertellen van de missing sync en macpocketpc, maar werkt het allemaal wel en hoe zit het met de settings voor een leek in dit soort dingen.

Bijdrager
    Rogier

Vraag je dat omdat je van plan bent de iPAQ te gaan kopen, of heb je ‘m al?

Bijdrager
    Jef

ben van plan hem te gaan kopen

Bijdrager
    Rogier

Mijn ervaringen met Missing Sync en Pocketmac zijn erg slecht. Op zich hebben ze wel potentie, maar het staat nog een beetje in de kinderschoenen. Ben je ook van plan om met een 2e (windows?) computer te gaan syncen?

Mocht je echt alle problemen uit de weg willen gaan kan ik je een palm aanraden. Die synchroniseert als een zonnetje met de mac.

groet,
    Rogier

Bijdrager
    Jef

Heb geen windows PC, alleen maar een G4, maar op dit moment is de 2210 in aanbieding, samen met Tom Tom navigator 2 voor € 699.
    Probleem is echter om heel de pocket PC te installeren heb je een PC nodig, of mischien is het nog doenbaar met virtual PC.

Groeten

Bijdrager
    Rogier

In dat geval voldoet 1 van beide pakketten wel. Ik geloof dat PocketMac zelfs de mogelijkheid heeft om direct .exe bestanden uit te voeren. En anders lukt het zeker via virtual pc. Vaak kun je software die je aanschaft ook in de vorm van .cab bestanden krijgen (www.handango.com heeft een mirror helemaal vol staan met die dingen). Dan is installatie helemaal eenvoudig; je stuurt het bestandje naar de pocket pc en voert het van daar uit.

Wanneer je je handheld ook voor navigatie wilt gebruiken, dan is pocket pc zeker de beste keus. Voor agendabeheer op de mac een palm.

Dit zijn de sites waar je meer info kunt vinden:
    http://www.pocketmac.net
    http://www.markspace.com

Succes,
    Rogier

Bijdrager
    Jef

Bedankt voor de info & tips Rogier

Bijdrager
    Jurriaan

ik heb binnenkort ook de beschikking over een iPaq 2210(van werkgever) en die wil ik kunnen synchroniseren met zowel een windows machine welke nu nog draait met windos 98(wordt zomer 2004 xp) en groupwise van novell(wordt zomer 2004 outlook) en thuis ibook g3 met macos jaguar. gaat dit lukken met pocketmac? of een ander programma?

Bijdrager
    Rogier

Dat wil ik dus ook graag, maar het is me tot op heden nog niet gelukt met the Missing Sync. Pocketmac 3 heb ik uit financiele overwegingen nog niet geprobeerd, maar met de vorige versies heb ik slechte ervaringen. Je zou eens een mailtje kunnen sturen naar de ontwikkelaars van Pocketmac of ze dat formeel ondersteunen. Als dat zo is kun je fixes eisen als het niet werkt:-)

Groet,
    Rogier

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.