6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

ipages en html

Hallo mede macers,

Ik heb een vraag ik heb een nieuwsbrief gemaakt in pages nu wil ik deze inporteren in ons programma waarmee we nieuwsbrieven versturen. Deze staat alleen een inport toe van html. wie oh wie kan mij met spoed helpen hoe ik een nieuwsbrief gemaakt vanaf een sjabloon in pages kan exporteren of opslaan als een html bestand zodat ik hem kan inporteren.

Bijdrager
    Lustigson

Je kunt vanuit Pages exporteren naar HTML, maar het resultaat schijnt niet denderend te zijn. Misschien kun je die HTML vervolgens in iWeb importeren, bewerken en dát vervolgens in je mailprogramma gebruiken?

Bijdrager
    arw

ik heb dit geprobeerd maar dit werkt ook niet aangezien iweb allemaal extra mappen aanmaakt met waar de foto’s staan en noem maar op dit doet mijn mailprogramma zelf ik wil alleen de opmaak makkelijk kunnen inporteren. los daarvan kan ik niet vinden in ipages heo je op kunt slaan als html ??

Bijdrager
    St. Mobbs

Het is een hele omweg.

Maar als je van de nieuwsbrief een pdf-bestand maakt. (Via het printmenu)
    Die kun jij vanuit voorvertoning openen. En de meeste mensen doen dat met Adobe Reader.

Als je nu zelf een stukje html gaat typen, waarin je verwijst naar de pdf-pagina’s/afbeeldingen? (Door pdf-pagina’s op te slaan als afbeeldingen)

Heel omslachtig, maar het kan gaan lukken.

En als het lukt, heb je voor de volgende keren een template klaar liggen. :lol:

En voor de volgende keer: mail heeft ook sjablonen. Die zijn wel in html. Misschien is dat een optie?
    Maar daar kunnen geen bijlagen worden bijgesloten.

Bijdrager
    arw

erg bedankt maar snap het niet helemaal sorry

Bijdrager
    KarelWillem
    ”arw”

.. los daarvan kan ik niet vinden in ipages heo je op kunt slaan als html ??

Dat kan ook niet, dus daar ben je gauw klaar mee.

Je kunt het naar iWeb sturen of opslaan als PDF.

Als PDF is eigenlijk je enige werkbare optie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.