9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rickpwns

iPads voor zakelijk gebruik

Hallo allemaal,

Wij gaan hier bij ons bedrijf iPads uitrollen. We hebben ongeveer 5 filialen en elk filiaal zal ook ongeveer 5 iPads krijgen. Helaas zijn er sommige dingen nog niet helemaal duidelijk voor ons, en zouden wij graag van jullie willen weten of jullie hier meer van weten.

Zoals hier boven staat vermeld willen wij meerdere iPads bestellen, hebben jullie ervaring met een bepaalde winkel die bulk-bestellingen accepteert, en zo ja, hoe is de service en was er mogelijkheid voor een korting?
    Wij hebben een iPad/iPhone app ontwikkeld die we uiteindelijk niet in de App store toe willen voegen, toch willen we de App op alle iPads installeren, is dit mogelijk?

Ondertussen hebben we al een beetje gekeken hoe we deze iPads kunnen configureren, het blijkt dat je dit met het MDM (Apple configurator) programma kunt doen. Zijn er alternatieven voor dit programma met meer of dezelfde functies, of moeten we het met dit programma doen? Het blijkt dat dit programma alleen om een Mac computer draait, dus dan zullen we een Mac-mini aan moeten schaffen.

Dan ook nog een vraag over de iTunes account. Zoals aangegeven hebben we 25 accounts, we hebben vernomen dat het niet mogelijk is om meer dan een x aantal apparaten toe te voegen aan een iTunes account. Hoe kunnen we dit het beste regelen? Een apart account voor elke iPad, of op elk account het maximaal aantal toegestane iPads?

Excuses voor de vele vragen, wij zijn redelijk bekend met Apple producten, alleen op deze vragen hebben we vooralsnog geen antwoord kunnen vinden.

Hartelijk dank voor het lezen (en misschien antwoorden!) van onze vragen!

Met vriendelijke groet,

Rick

Inactief
    Anoniem

Hoi Rick

Ik kan je hier misschien (zakelijk) mee ondersteunen
    Check je PM even ik heb mijn gegevens gestuurd.

Bijdrager
    Rickpwns

Ik heb gereageerd op uw bericht, hartelijk dank.
    De vragen in de bovenstaande post staan nog open.

Bijdrager
    vvpeter

Beste Rick,

Ik heb je naar aanleiding van je post een privé bericht gestuurd. Ik kan je hier zeker mee van dienst zijn.

Bijdrager
    mac1sc00l

Lekker, alle reacties zijn via PM.. heft een forum wat aan…

Kortingen zijn lasting bij Apple producten, maar shop gerust rond. de apparaten zijn gelijk..

Alternatieve MDM oplossingen zijn er ook, bv Airwatch is een populaire. Draait op Windows..
    HIermee kan je ook een Eigen applicatie pushen op iPads..

Ik heb zelf nog geen beperking gezien van het aantal iPads op 1 account, maar ik had er ook maar 12 gekoppelt aan 1 account.
    Apple is daar een beetje onduidelijk over. Wel mag je maximal 5 computers autoriseren voor 1 account.

Het advies is echter om per device een iTunes account te hebben, Apple zie een iPad als een persoonlijk apparaat, en niet als een gedeeld apparaat.

Bijdrager
    macpro

En welk iTunes account is dat dan?
    Een account van de gebruiker oftewel zijn eigen persoonlijk iTunes account?
    Of geef je elke iPad een eigen iTunes account? Dus meer een “zakelijk” account.

Bijdrager
    patrick_weel

Zoals hier boven staat vermeld willen wij meerdere iPads bestellen, hebben jullie ervaring met een bepaalde winkel die bulk-bestellingen accepteert, en zo ja, hoe is de service en was er mogelijkheid voor een korting?
    Wij hebben een iPad/iPhone app ontwikkeld die we uiteindelijk niet in de App store toe willen voegen, toch willen we de App op alle iPads installeren, is dit mogelijk?

iCentre Business biedt de mogelijkheid om in bulk en op rekening te bestellen met korting. [email protected]. De officiële benaming voor de App die door jullie zelf is ontwikkeld is een In-House App. Meer informatie over het deployen van zo’n App kun je vinden op http://www.apple.com/business/accelerator/deploy/app-distribution.html

Ondertussen hebben we al een beetje gekeken hoe we deze iPads kunnen configureren, het blijkt dat je dit met het MDM (Apple configurator) programma kunt doen. Zijn er alternatieven voor dit programma met meer of dezelfde functies, of moeten we het met dit programma doen? Het blijkt dat dit programma alleen om een Mac computer draait, dus dan zullen we een Mac-mini aan moeten schaffen.

Kijk eens naar iPhone Configuration Utility iPCU. Een programma dat zowel op Mac als Windows draait en (in tegenstelling tot wat de naam suggereert) ook compatible is met iPad. Buiten deze wired oplossingen zou ik je eerder aanraden wireless te gaan. Meraki MDM van Cisco is een geweldige en tevens gratis oplossing om zowel Apple als andere merken mee te beheren.

Daarnaast zou ik voor de aanschaf van Apps kiezen voor losse iTunes kaarten. Wat je eigenlijk wilt is via Meraki apps aanschaffen en draadloos pushen naar de devices. Helaas is dat (nog) niet mogelijk omdat VPP (Volume Purchase Program) niet beschikbaar is in Nederland. Gratis Apps en profielen kun je wel pushen.

Ik hoop dat dit wat verheldering heeft gegeven voor de problemen waar je tegenaan loopt.

Bijdrager
    Afroman

https://itunes.apple.com/nl/app/apple-configurator/id434433123?l=en&mt=12

Dit is een handig programma van Apple zelf om al je iPads vanaf 1 computer(Mac) te beheren.

Bijdrager
    Nora Nora

De Apple Store in A’dam heeft ook een zakelijke afdeling, daar informeren naar wat de mogelijkheden zijn qua prijs en uw andere vragen voorleggen is wellicht ook een optie. Ze doen daar best veel voor de zakelijke markt

Verder zou ik kiezen voor 1 account per iPad of 1 account per vestiging, en deze accounts dan gezamenlijk beheren. Dit geeft je wat meer controle en overzicht. Ook kan je dan makkelijker tegemoet komen aan locatie specifieke of persoonlijke wensen. Ook geeft het je de mogelijkheid om nieuwe versies van de App, nieuwe Apps of veranderingen in werkwijze te testen op een selectie van de populatie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.