11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    kontol besar

ipad2+macbook+ical synchronisatieprobleem

Hoi allemaal,

Heb het forum afgezocht maar kan nergens een oplossing voor mijn probleem vinden, het gaat om het volgende:
    in ical heb ik 5 verschillende agenda’s echter afspraken die op de ipad in een bepaalde agenda worden ingevoerd worden na synchronisatie niet weergegeven in ical op mijn macbook.
    in itunes heb ik gewoon aangevinkt dat alle agenda’s moeten worden gesynchroniseerd, wat doe ik nou fout?

Bijdrager
    kontol besar

ik moet mijn vraag een beetje aanpassen, ik heb gemerkt dat elke toevoeging, wijziging of aanpassing ongeacht in welke agenda gedaan op de ipad niet overkomt op mijn macbook. andersom werkt het wel

Bijdrager
    Dickie

De data van de iMac overschrijft ook echt de data op de iPad? Of blijft de gewijzigde afspraak wel op de iPad in de goede vorm staan?

Bijdrager
    kontol besar

Hoi Dickie,
    van de macbook schrijft hij wel naar de ipad en ook naar de iphone maar niet van de ipad en de iphone naar de macbook. ik denk dus dat het probleem in de ical op de macbook zit. de wijzigingen zijn dus wel zichtbaar op de ipad of iphone ongeacht op welk apparaat de weizigingen zijn gemaakt

Bijdrager
    Dickie

Het is me nog niet helemaal duidelijk.. sorry.
    Als je een afspraak wijzigt op de iPad en dan ga je synchroniseren met de iMac via iTunes, blijft de afspraak dan wel staan op de iPad of neemt de iPad de afspraken over uit iCal van de iMac?

Stel, je hebt een afspraak om 11:00u op de iPad aangepast naar 12:00u. Als je synchroniseer met de iMac, staat de afspraak op de iPad dan weer op 11:00u of blijft die conform de wijziging staan op 12:00u?

Wat staat er bij de iPad in iTunes onder Info > Advanced? Je hebt daar de optie om de iMac de iPad te laten overrulen, maar dat zou maar 1x moeten gebeuren volgens mij.

Bijdrager
    kontol besar

quote Als je een afspraak wijzigt op de iPad en dan ga je synchroniseren met de iMac via iTunes, blijft de afspraak dan wel staan op de iPad of neemt de iPad de afspraken over uit iCal van de iMac?

de afspraak blijft wel staan conform de wijziging maar deze verschijnt (totaal) niet in ical op mijn macbook, het is gewoon leeg.
    maak ik echter een wijziging in een afspraak of ik plaats een nieuwe afspraak via icall in mijn macbook dan verschijnt deze ook in icall na synchronisatie.

quote Wat staat er bij de iPad in iTunes onder Info > Advanced? Je hebt daar de optie om de iMac de iPad te laten overrulen, maar dat zou maar 1x moeten gebeuren volgens mij.

ik heb gezocht in de ipad naar deze optie maar kan dat nergens vinden! ik heb bij instellingen gekeken maar zie daar nergens itunes staan. ook bij de app itunes kan ik deze optie nergens vinden

Bijdrager
    Dickie

Als je de iPad aansluit op de iMac, dan open je iTunes.. Als je dan links in het menu de iPad selecteert dan krijg je Info, Apps, Films etc te zien. Klik op info en daar heb je allerlei instellingen, zoals het selecteren van welke mailbox en agenda gesynchroniseerd worden. Onderin staat Advanced (of iets anders natuurlijk als je de NL iTunes gebruikt..)

Bijdrager
    kontol besar

beste Dickie,
    ik heb die instellingen gevonden en geprobeerd maar helaas geen resultaat. wat nu?????

Bijdrager
    kontol besar

weer even ter aanvulling:
    op de macbook heb ik ingelogd op een ander account iphone aangesloten en via itunes gesynchroniseerd en zie daar alle afspraken van alle agenda’s waren zichtbaar in ical op de macbook. lijkt mij dat op de en of andere manier ical op mijn eigen account helemaal leeggemaakt moet worden waarna opnieuw synchroniseren met de iphone of ipad. maar hoe maak ik mijn ical helemaal leeg?

Bijdrager
    kontol besar

De laatste aanvulling en probleem is opgelost.
    heel raar, maar het probleem is opgelost. ik kon het maar niet uitstaan en heb het hele weekend zitten pielen met bestandjes kopi├źren, weggooien, nieuwe accounts aanmaken, niets hielp.
    tot ik uit een soort balorigheid uit het rijtje van agenda’s “entourage” (weer eens) ging verwijderen.
    Voor diegenen die niet weten wat entourage is: het vroegere mailprogramma van Microsoft. ik had dit ooit eens ge├»nstalleerd en geprobeerd maar (uiteraard) het werkte niet en daarbij kreeg ik entourage maar niet verwijderd uit het rijtje agenda’s in ical, hardnekkig bleef het maar terugkomen.
    tot afgelopen zondag dan, ik weet dus niet precies waardoor, misschien door het verwijderen van bestanden in bibliotheken>calanders maar ineens kon ik dus entourage verwijderen en daar waren toen ook ineens alle gemaakte afspraken die gemaakt waren in de iphone & ipad.
    Dus mocht iemand een soortgelijk probleem (ooit) hebben,misschien heb je wat aan deze ervaring.

Bijdrager
    Stirf

Goede terugkoppeling :thumbsup:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.