7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Wokkel

iPad2-update loopt vast

Voordat de update van m’n iPad is voltooid, stuit hij op een onvermoed obstakel: de simkaart in m’n iPad is gelocked met een PIN en de update gaat pas door als ik die simkaart ‘unlock’ met de daarvoor bedoelde PIN. Die PIN staat echter genoteerd als geheime notitie in 1Password, een programmaatje op m’n iPad waar ik pas bij kan als m’n iPad weer operationeel is.

Op dit moment staat op m’n iPad-scherm: “Simlock actief. Plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iPad te activeren.” In het schuifje voor ‘ontgrendeling’ passeert ondertussen in alle talen het woord ‘configurate’, waardoor ik twijfel of over de vraag of op m’n iPad alweer een OS actief is (de oude of de net opgehaalde update) c.q. of ik gewoon m’n iPad uit kan zetten om zodoende de simlock-melding te omzeilen (ik wil de iPad opnieuw aanzetten om naar die PIN te zoeken in 1Password, om vervolgens de iPad weer aan iTunes te hangen en het updateproces te herstarten/finaliseren).

Of is de slimste en veiligste optie toch gewoon een nieuwe simkaart kopen en plaatsen?

Dank voor alle reacties.

Bijdrager
    iMC

Heb je 1Password niet op je MAC (PC) staan?

Bijdrager
    Wokkel

Jawel maar de iPad is van mn vrouw en die heeft een eigen 1Password met eigen inhoud ;-).

Bijdrager
    stalio

Dit doet mij een beetje hier aan denken =)

Moderator
    Strifer

werkt het niet gewoon als je tijdelijk die simkaart eruit haalt? dan krijg je die melding waarschijnlijk ook niet en kan het updaten gewoon doorgaan. na de update stop je hem erin en kun je de simcode ingeven nadat je die weer uit 1password hebt opgevist.

ik weet dat ik bij m’n iPhone altijd die code moet invoeren, omdat ik hem er bij het updaten altijd erop krijg. Als ik hem dan unlock, afkoppel en weer aansluit gaat ie verder met updaten.

@stallo
    lijkt er een beetje op, maar ik geloof/hoop dat de TS nog wel z’n schermlock code weet en het enkel z’n simcode is voor z’n 3G verbinding op z’n iPad.

Bijdrager
    Oppie

Vreemd dat je eigen SIM code niet kent; die moet je toch wel vaker invoeren.
    Maak er volgende keer iets van wat je wel kunt onthouden.

Maar ook bij je vrouw zal toch dat 1PW op de Mac staan? Of ergens in een back-up. Het kan toch niet zo zijn dat je 1PW geen back-up elders maakt?! Want dan zul je helemaal het haasje zijn als met dat ene bestand wat gebeurd…

Goed, zoals Strifer zegt: SIM kaart eruit halen.

Bijdrager
    Wokkel

Nope. Nog geen backup van 1P (want mn vrouw heeft geen iMac en ik weet nog niet – maar ben dat nu aan het ontdekken – hoe ik twee Apple-ID’s naast elkaar gebruik in één iTunes-library/hoe ik een backup van e.e.a. kan neerzetten in iTunes). Mijn vrouw smst echter dat ze die code nog wel kan terugvinden, dus het komt ws toch nog goed.

Onderwerp afgerond, dank voor alle reacties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.