4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Ipad2 synchroniseert niet via wifi met Itunes 10.5 en iOS 5 + iOS5 mankementjes?

Hi all,

Wat ik gezien heb van de mogelijkheden van iOS 5 deed me haast watertanden. Helaas duurde het een eeuwigheid eer mijn Ipad2 goed met de update naar iOS5 werkte (dan weer vielen mijn boeken weg, dan was mijn muziek weg, of de hoesjes waren compleet verkeerd of de muziek app werkte maar half). Enfin, na veel opnieuw proberen, is alles via USB goed gesynchroniseerd en iOS5 staat er ook op.

Blijft nog het hoofdprobleem: synchorniseren via Wifi gaat niet. Nochtans staat in Itunes en ip Ipad2 de synchornisatie via Wifi aangevinkt. Als ik verder kijk in de instellingen van de Ipad2 (menu synchorniseer nu) zie ik dat mijn netwerk in licht grijs staat en dat ik de optie synchroniseer nu niet kan aantikken om het te doen werken. Nochtans zit ik op hetzelfde wifi netwerk als mijn pc en staat Itunes ook aan. Moet ik soms instellingen aan mijn PC veranderen?

Nog een paar dingetjes van iOS 5 dat bij mij niet werken: ik zie bij het toetsenbord geen manier om een smiley menu op te roepen. Nochtans meende ik dat gezien te hebben in een filmpje van OMT. Of moet men daarvoor een aparte app inladen?
    Bij het spelen van muziek die op de ipad2 staat, krijg ik mijn liedjesteksten niet meer te zien (weet niet of dat in de vorige versie ook zo was).
    Wat ik spijtig vind aan de update naar iOS 5 is dat je nog steeds niet random albums kunt laten afspelen zoals je dat kan doen in de Ipod Classic.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bijdrager
    iLarsNL

Voor de smileys moet je bij toetsenbord instellingen het toetsenbord Emoji instellen als toetsenbord.

Bijdrager
    Lodewijk

Verbind je de iPad wel eerst met het lichtnet alvorens je synchroniseert. Tevens moet je eerst in het “hoofdvenster” (summary tab) aanvinken dat je WiFi synchronisatie toe wilt staan (staat onderaan bij opties/options.

Bijdrager
    RobbyH

Bedankt. Heb de smileys gevonden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.