7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    henkvanderstelt

iPad 1 overzetten naar iPad 2

morgen krijg ik mijn nieuwe ipad2. De ipad1 gaat naar mijn partner. Wat is beste strategie om ipad1 over te zetten naar ipad2? Kan dat en is dat verstandig? Hoe doe ik dat?

Bijdrager
    iCom

Je iPad 1 nog één keer aansluiten op iTunes en een back-up nemen. Daarna kan je hem herstellen zodat je partner zijn of haar iPad kan configureren naar zijn of haar zin!

Vervolgens sluit je je iPad 2 aan op iTunes en het programma zal automatisch vragen of je deze als een nieuwe iPad wilt instellen of gewoon een back-up wil terugzetten. Je kiest voor de tweede optie en klaar is kees.

Bijdrager
    fatboysmart

En als jullie op beide iPads dezelfde iTunes account gebruiken, dan kan je partner op de iPad1 de eerder gekochte apps weer gratis downloaden vanuit de Appstore.

Bijdrager
    gipsman

1 account op 2 iPads geeft soms problemen.
    Kranten-apps en boeken-apps bv. sluiten meestal uit dat je op 2 apparaten dezelfde content binnen haalt.
    En ik vermoed dat er nog apps zijn die niet toestaan dat je verschillende prefs etc. gebruikt binnen 1 account.
    Kun je een app ook deleten op de ene iPad en behouden op de andere binnen dezelfde account?
    Allemaal niet duidelijk voor mij.
    Ik wil trouwens hetzelfde doen als de TS, maar vrees chaos binnen 1 account…

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb er persoonlijk nog niks van gemerkt, maar dat zou bij boeken e.d. kunnen.
    Als je een App delete, en je ‘koopt’ hem weer op de andere iPad, dan is hij gratis.
    (wel hetzelfde account gebruiken natuurlijk).

De Apple accounts zijn trouwens gemaakt om meerdere apparaten te ondersteunen. Anders zou je voor elk Apple apparaat dat je koopt (iPad, iPhone, iPod Touch) een nieuw account moeten maken, en dat zou een beetje onzin zijn.

Bijdrager
    Oppie
    johannes op 12 april 2011

1 account op 2 iPads geeft soms problemen.

Is dat je ervaring, of een vermoeden?
    Ik vermoed dan weer het laatste, want in principe moet het geen enkel probleem geven, en is het iets wat Apple juist faciliteert.

Bijdrager
    henkvanderstelt

dank voor de antwoorden. ik wacht nu in spanning af op de postbode.;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.