19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    toona

ipad zonder computer

Hallo,

Mij ouders gaan waarschijnlijk een ipad3 aanschaffen wanneer hij uitkomt.
    Deze ipad zou als vervanging van hun oude imac moeten dienen.
    Hij zou dus dienst moeten doen zonder hem ooit aan een laptop of vaste computer te moeten koppelen.
    Mijn vraag is dus eigenlijk of je die ipad als vervanging kunt gebruiken. Ik denk van wel omdat zij alleen dingen doen zoals opzoeken op internet, mails sturen, youtube, homebanking…
    Wat is jullie mening hierover?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Voor de door jou opgenoemde zaken voldoet de iPad prima.

Het begint alleen wel omslachtig te worden wanneer je bijvoorbeeld je vakantiefoto’s wilt beheren of wat serieuzer met office documenten aan de slag moet. Daar schieten iWorks en de foto app namelijk flink tekort.

Bijdrager
    toona

om bijvoorbeeld fotos op de ipad te zetten kan je toch een geheugenkaartlezer voor de ipad gebruiken, niet? Of is dit niet zo gemakkelijk als men ons probeert te doen geloven?

Bijdrager
    SanderTreur

Je kan inderdaad foto’s op je iPad zetten met een Camera Connection Kit. Dit werkt wel, maar foto’s van je camera zijn vaak nogal groot, dus is ie al gauw vol. Ik zou een iPad niet als vervanging van computer gebruiken, daar is ie ook niet voor bedoeld. Je bent een stuk beperkter.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je stevig digitaal fotografeert en die foto’s graag allemaal wilt bewaren en beheren, komt je met alleen een iPad (of welk ander tablet dan ook) niet ver nee.

Vergeet echter ook niet dat voor een iPad back-ups maken net zo belangrijk kan zijn als voor elke andere computer.
    En hoe ga je dat regelen zonder computer?

Bijdrager
    KarelWillem

– internet :thumbsup:
    – e-mail :thumbsup:
    – YouTube :thumbsup:
    – games e.d. :thumbsup:
    – brieven en printen :thumbsup:

– bankieren :thumbsup: :thumbsdown:

– foto’s opslaan en beheren :thumbsdown:

Bijdrager
    App-ie

Tenzij je de foto’s schiet met je iPad. Zien er niet uit maar goed…

Bijdrager
    toona

Gaan die backups ook niet via icloud?
    En KarelWillem, waarom vind je bankieren maar zo-zo op een ipad?

Bijdrager
    Dr. Maddox
    toona op 21 februari 2012

Of is dit niet zo gemakkelijk als men ons probeert te doen geloven?

SanderTreur op 21 februari 2012

Je kan inderdaad foto\’s op je iPad zetten met een Camera Connection Kit. Dit werkt wel, maar foto\’s van je camera zijn vaak nogal groot, dus is ie al gauw vol. Ik zou een iPad niet als vervanging van computer gebruiken, daar is ie ook niet voor bedoeld. Je bent een stuk beperkter.

Los gezien van de laatste quote, wat ook zeker waar is:

Makkelijk of snel, geen van beiden. Je hebt een moeizaam beheer van mappen en het uitlezen van de geheugenkaart werkt met een thumbnail weergave. Ik heb zelf bij de aanschaf van mijn iPad direct zo’n kaart adapter gekocht en dat viel vies tegen. Verwacht geen wonderen. Nogmaals voor fotobeheer is de iPad nog niet volwassen genoeg.

Bijdrager
    Beech

iPad alleen lijkt mij problematisch. Ik zou de iPad 16 GB kopen + een Mac Mini.

Bijdrager
    KarelWillem
    toona op 21 februari 2012

A: Gaan die backups ook niet via icloud?

B: …waarom vind je bankieren maar zo-zo op een ipad?A: Nee.
    Eigen foto’s van een camera af bijvoorbeeld al niet. iWork documenten e.d. gelukkig wel.

B: Niet iedere bank laat zich probleemloos via de iPad bedienen.
    Daarom onder voorbehoud positief.

Bijdrager
    KarelWillem

Laat me eens wat voorbeelden aanhalen:

Mijn schoonouders hebben een iMac.
    – Ze doen wel eens een spelletje
    – e-mailen met de familie
    – schrijven een briefje, en printen die uit*
    – internetten wat
    – zetten de foto’s op de computer**

Mijn zus en zwager hebben een iMac
    – e-mailen met familie en werk
    – schrijven een briefje, en printen die uit*
    – internetten wat
    – zetten de foto’s op de computer**

Van backuppen hebben beide partijen nog nooit gehoord.
    Daar zorg ik dan af en toe eens voor.***

* Je hebt zonder computer een Airprint-compatible printer nodig
    ** Dat is een probleem. waar laat je die Gb’s aan foto’s?
    *** Je kunt de iPad af en toe aan jouw Mac hangen, en zo voor een back-up zorgen.

Bijdrager
    Melle

interessante discussie… maar ik zou ook aanraden om toch een mac mini te houden…
    eentje tweedehands ofzo… of gewoon die iMac houden? waarom hem wegdoen? Is hij kapot?

Bijdrager
    WimVriend

Breng de mooiste foto’s even naar een fotoboer en laat ze daar voor weinig uitprinten. Of neem een account op Picasa of Flickr.

Bijdrager
    toona

Eerst en vooral al bedankt voor jullie hulp!
    Ze hebben nu oude imac met zo’n halve bol. In principe werkt hij nog wel maar zooooooo traag…
    Helaas is hij dus ook te oud en niet up to date genoeg om hem te kunnen gebruiken om back-ups te maken, vandaar…
    Ik denk dus dat ik dan mijn computer ga gebruiken om er af en toe een back up van te maken en hen zo van foto’s te voorzien!

Geblokkeerd
    HereIsTom

Internet bankieren werkt hier prima met ING en Rabobank, zowel gewoon via de browsers als via de speciale Apps :thumbsup:
    Ook beheer ik mijn foto’s via de iPad connection kit, heb er een snel 8GB kaartje in :thumbsup:
    Verder zijn er diverse Apps, zoals bijv. Photobucket waarmee je je foto’s kan beheren en online kan zetten en kan delen met anderen :thumbsup:
    Mailen , Internetten en Youtube e.d. werken ook prima op de iPad :thumbsup:
    Ik zou wel een 64GB 3G aanraden, zodat je genoeg ruimte hebt en evt. ook nog ergens anders online kan :thumbsup:

Bijdrager
    KarelWillem

Al met al kunnen ze best zonder computer met een beetje goede wil.

Een gratis Dropbox-account van 2 Gb, met de bijbehorende app is ook een fijn back-up-medium.
    Zo kunnen jullie ook heel eenvoudig bestanden heen en weer pingen, zonder de iPad en Mac aan elkaar te hoeven hangen.

En inderdaad: je foto’s kan je voor een groot deel ook online wel ergens kwijt.
    Via het Dropbox-account kun je de foto’s voor je ouders trouwens ook eenvoudig weer backuppen.

Bijdrager
    Chorro
    KarelWillem op 21 februari 2012

Een gratis Dropbox-account van 2 Gb, met de bijbehorende app is ook een fijn back-up-medium.

En dan zoveel mogelijk mensen ook Dropbox aansmeren:wink:

Als jij iemand uitnodigt om ook Dropbox te gaan gebruiken en hij/zij daarop ingaat, krijgen beide partijen 250MB extra. Zo heb ik inmiddels al iets van 5 of 6GB aan ruimte voor niets in plaats van de standaard 2GB zoals KarelWillem zegt.

Andere mogelijkheid is box.com, deze biedt uit m’n hoofd standaard al 50GB aan zodra je je registreert via een iOS device. Of dat was toentertijd een tijdelijke actie, dat weet ik niet.

Bijdrager
    Jor1

Ik heb PRECIES hetzelfde issue. Een oude G5 iMac. Met verouderd OS, en dus verouderde iTunes waarmee geen iPad te syncen is.

Foto’s gaan toch automatisch naar de iCloud?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.