7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Zmperion

Ipad wifi snelheid varieert tussen 0.9 en 19 mbps

Vrij regelmatig heb ik last van haperingen bij het kijken van youtube filmpjes op mijn ipad. Vervelende bijkomstigheid is dat de “nieuwe” youtube app automatisch de kwaliteit aanpast aan de snelheid waardoor ik de app eigenlijk niet meer kan gebruiken (ik wacht liever even dan dat ik en filmpje in kak-kwaliteit kijk).

Mijn eigenlijke vraag echter over de variatie in snelheid. Om te kijken waar dit gehaper aan ligt heb ik een speedtest gedaan en ik krijg extreem wisselende snelheden variƫrend tussen 26 en 5 mbps, in extreme gevallen zakt de snelheid zelfs af naar de 0.9 of 1 mbps. Waar kan dit aan liggen?

Bijdrager
    Beech

En als je de snelheid meet op je computer ? Hoe is je omgeving, zijn er meer wifi-signalen “in de lucht” ? Op welk kanaal zit je router ?
    Leesvoer.

Bijdrager
    Zmperion

Dank voor de reactie. Ik zal het leesvoer even doornemen….. Mijn huisgenoot heeft de zaak opgezet en kan als admin op de router, zelf kan ik dat helaas niet. In principe zit ik superdicht bij de router dus daar zal het niet aan liggen. Op mijn computer gaat het via kabel dus daar haal ik 75 tot 100 mbps.

Ik vroeg me alleen af of een dermate grote wisselvalligheid (ook binnen een korte tijd, soms veranderd de snelheid binnen een minuut van 25 naar 1 naar 30 naar 10) een specifiek duidelijke oorzaak heeft.

Bijdrager
    Beech

Welke tester gebruik je ?

Bijdrager
    Zmperion

http://speedtest.net

deze, maar dan de app variant er van

Bijdrager
    Beech

Die heb ik ook en meet zowel op mijn iPad als mijn iPod. iPad: rond 35Mbps; iPod rond Mbps download. Doe ik ze tegelijkertijd dan zijn de waardes ongeveer beide gehalveerd, dat geldt ook voor de uploadsnelheden. Overigens zijn die voor iPad en iPod ongeveer gelijk. Ook ik meet behoorlijke fluctuaties, maar niet zo erg als bij jou.
    Ik heb ook nog een andere tester, die geeft vergelijkbare waardes, maar gisteravond kreeg ik behoorlijke fluctuaties, het kan natuurlijk ook aan hun servers liggen: kies ik een andere server krijg ik andere resultaten.
    Er zullen op dit forum vast wel mensen zijn die er meer van weten.
    Meten is overigens geen weten, vooral niet als je niet weet wat je meet.

Bijdrager
    gsmaster

Ik heb ook veel last van traag internet op de iPad en het signaal is ook altijd veel slechter dan op bijvoorbeeld men Mac mini of MacBook pro die ongeveer op dezelfde plaats zich bevinden.
    De iPhone 5 durft hier ook wel eens last van te hebben.
    Ze zouden beter eens investeren in een degelijke wifi antenne bij de iPad en iPhone want daar begint het probleem….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.