15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    polansky

iPad werkgeheugen loopt vol

Ik heb een 32 gb iPad en ondanks dat er voor slecht 8 gb aan programma’s op staan krijg ik de laatste tijd regelmatig de melding ‘low on memory – your iPad application may suddenly crash or close.’ of iets dergelijks.

Het lijkt er dus op dat het werkgeheugen volloopt. Zijn er programma’s die het werkgeheugen weer kunnen opschonen en ook echt hun werk goed doen?

Bijdrager
    Yaris

Even uitschakelen?

Bijdrager
    Pieterr

Klinkt alsof een van de Apps die je gebruikt een memory leak heeft.
    Uit- en weer aanzetten zoals Yaris zegt, met de rode slider, kan dan (tijdelijk) soelaas bieden.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Inderdaad, dit klinkt als een memory leak. Het iPad geheugen is volatile memory, dus even uit en dan weer aan kan een (tijdelijke) oplossing zijn.

Bijdrager
    polansky

Maar de vraag is… Is there an app for that?

Het aan en uitzetten werkt inderdaad.. Maar vind ik wat omslachtig.

Bijdrager
    Yaris

Op je eigen verantwoordelijkheid: SYSTEM Manager for iPad.

Bijdrager
    Yaris

Op je eigen verantwoordelijkheid: SYSTEM Manager for iPad.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Soulshaker

Misschien ook maar eens de app’s die je hebt updaten en/of herinstalleren

Bijdrager
    Pieterr
    polansky op 28 augustus 2010

Het lijkt er dus op dat het werkgeheugen volloopt. Zijn er programma’s die het werkgeheugen weer kunnen opschonen en ook echt hun werk goed doen?

Daar zorgt het OS voor. Maar als een rotte App(el) in jouw collectie Apps zo gulzig is dat hij het gebruikte geheugen niet correct vrijgeeft, dan kan het OS daar ook weinig aan doen zolang de App loopt.

Zie het als het kind wat 11 van de 12 stukken taart inpikt als moeder h’m net op tafel heeft gezet. Enige wat dan helpt is een draai om de oren!

Geblokkeerd
    Anoniem

Werkgeheugen is in elk geval absoluut niet het zelfde als de 32GB die jij beschrijft; die tweede is vergelijkbaar met de harde schijf in je computer:)

En het werkgeheugen van je iPad -hoort- vol te lopen. Zo werkt ie, of in elk geval iOS 4 werkt zo: hij houdt zoveel mogelijk recente apps in geheugen vast zodat je lekker snel heen en weer kan switchen.

iOS 3 doet dat niet. Dus als op iOS 3 je geheugen voller en voller loopt is het OF zo dat je steeds meer bestanden/data laadt, OF dat er een leak in zit.

Bijdrager
    MacBeer2

En laat de iPad op dit moment nog niet op iOS4 zitten…

Geblokkeerd
    Anoniem

Daarom maak ik het onderscheid ook…

Bijdrager
    Trat

Iets zegt me dat ik er steeds verstandiger aan doe om deze iPad over te slaan. Had gewoon 512mb in moeten zitten (net als in de iPhone 4) of zelfs 1GB. Zodra er een iPad is die dit heeft bestel ik er 2!;-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.