15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iPad : wel wifi maar geen internet verbinding (opgelost)

Ik vind hier (en elders) wel een aantal topics over iPads die minder ontvangst hebben, of die niet op wifi kunnen, maar over dit probleem niets te vinden.
    Ik heb maximum signaal, ik krijg wel een IP adres, subnet maks, DNS,router adres, enz..
    Maar toch krijg ik geen internet via wifi.

Met de laptop geen probleem. Idem met de iPod : alles identiek ingevuld, en daarop heb ik onmiddellijk internet in Safari.

Met GPRS heb ik wel internet.

Ik heb al geprobeerd om de GPRS af te zetten, iPad herstart, ‘vergeet’ wifi gedaan en terug ingesteld, enz…
    Ik heb niet kunnen proberen op en ander wifi netwerk.
    Het is een nieuwe iPad, clean, zonder extra apps of toeters en bellen.

Wat doe ik fout? Waarom werkt dit niet?
    Ik neem toch aan dat hij automatisch moet kunnen overnemen van GPRS naar wifi als je thuis komt, en als hij het wifi netwerk herkent?

Bijdrager
    virusbeatbox

Heeft je router geen mac-filtering?
    Deze zorgt er voor dat enkel apparaten, waarvan het MAC adres is ingevuld in de router, toegang krijgen tot het internet.

Bijdrager
    Sylvester

De routeer heeft MAC filtering maar die staat niet op.
    Het is een netwerk van een kennis, en ik heb er ook zonder problemen kunnen connecteren met dezelfde instellingen in m’n iPod.
    Dus volgens mij ligt het aan de MAC filtering.

Bijdrager
    ipieter01

Ik heb ook zo’n problemen gehad met mijn ipad en mijn router. Mag ik vragen welke router jij hebt? ik heb de linksys WAG120N. Ik had op onregelmatige tijdstippen wel nog verbinding, maar geen internet.

Bijdrager
    MrTeal

Hier hetzelfde probleem, wel verbinding maar geen internet op de iPad 1. Soms ineens wel internet, maar even daarna weer geen internet. Ik heb een Conceptronic 150N router. Iemand al een oplossing?

Ps. Draai de laatste software, iOS 4.3.5

Bijdrager
    virusbeatbox

Sinds vandaag trotse eigenaar van een ipad 2!:D .. Had ook problemen met de wifi, soms internet, dan opeens weer kwijt om nadien toch weer internet te hebben.

Wat bij mij het probleel was? Mijn router scant automatisch naar het beste kanaal om mijn wifi te versturen. Deze heb ik uitgevinkt en gekozen om een vast kanaal te gebruiken. Voila, sindsdien geen enkel probleem meer gehad met de wifi op mn ipad!

Bijdrager
    ernst.

Ik weet niet of het hier past maar opvolgend (ik herken dit) heb ik dus laatst ergens een Cisco guest wifi ontdekt die mij volle toegang (als in ‘verbinding’) gaf maar dat je voor inloggen op de website moest kijken voor het wachtwoord (gast) Waar ik ook keek,nada,niets te vinden. Iemand die dit kent?

edit. fyi. Dit iis geen vraag naar een illegaal wachtwoord maar gewoon een legitieme vraag die al door Cisco zelf wordt toegestaan.:)

Bijdrager
    Sylvester

Ik denk dat het opgelost is (maar zou kunnen van niet…?)
    Een paar dagen later meldt hij dat het plots wel werkt. Hij was op een beurs in Duitsland geweest, waar de wifi wel werkte.
    Bij thuiskomst werkte het wifi thuisnetwerk ook, zonder dat er ook maar iets aan de instellingen is gewijzigd.

Het is dus opgelost, maar ik weet nog steeds niet waarom.

Bijdrager
    jupilerman

Jammer dat we het niet te weten komen.

Ben net bij mijn moeder een imac gaan opzetten.
    De ipad2 vindt soms wel een netwerk, maar accepteert het paswoord niet.
    Ofwel vind hij helemaal niets. En de ipad ligt naast de router hé!
    Ik word er knettergek van. En ik maar vertellen aan mijn moeder hoe vlotjes het allemaal verloopt bij Apple.
    ;-)
    Ik heb het vandaag opgegeven. router ontkoppelen, resetten, netwerken vergeten, ander kanaal router kiezen, versleuteling veranderen, enz. Op den duur draai je dol.
    En met mijn ipod touch geen probleem hoor. Netwerk selecteren, paswoord erover en hup klaar. De Ipad daarentegen, weerbarstig ding hoor. Pluim voor appel (in hun achterwerk hé)

Ze woont 30km van mijn deur, niet om alle dagen even langs te gaan.
    Maar aangezien ik het niet kan uitstaan ga ik weer snel langs. Per slot van rekening ligt daar 500 euro te niksen.

Bijdrager
    Sylvester

tot op heden weet ik het nog steeds niet.
    Nu werkt zijn iPad nog steeds prima op z’n eigen netwerk.
    De eerste dag werkte het niet. Hij zag de wifi wel, maar wilde het paswoord of login niet accepteren.

Bijdrager
    jupilerman

Heb je dit en dit
    al geprobeerd?

Ik heb vandaag geen tijd.

Wel heb ik gelezen dat er veel klachten zijn met slechte of geen wifi ontvangst van de ipad2. Dat klanten er zelfs een andere voor krijgen!

of topic: Het is toch ongelooflijk, mijn macmini werkte ook al niet, heb er een nieuwe voor gekregen, nu dit.
    dat is dan een falingspercentage van 50% op de toestellen die ik aankoop van apple (macmini, imac, ipod, ipad). Wel blij met de service overigens. Je krijgt gewoon een nieuwe. Probeer dat eens bij eender welke andere producent van leverancier van ict materiaal voor niet-professioneel gebruik? Ze zullen je zien komen:lol:

succes en fingers crossed.

Bijdrager
    KarelWillem

Zowel HP als Dell bijvoorbeeld ruilen ook vrij makkelijk om.
    Zelfs Medion heeft nog een beter service-niveau als Apple.:lol:

Dus als we die discussie gaan beginnen?:wink:

Bijdrager
    jupilerman

Neen die discussie ga ik hier:sarcastic: niet aan.

Laten we dat echt off topic houden. Te veel hiervan is ingegeven door persoonlijke ervaringen.

Ik wil een oplossing voor de haperende WiFi connectie van mijn ipad2.

Moderator
    Poezenbeest

Even een bump met een mogelijke oplossing. Ik had er ook last van sinds een paar dagen en ben wezen zoeken. Bij mij is het een DNS-probleem bij Online, wat blijkbaar nog steeds niet opgelost is. De DNS op 8.8.8.8 zetten (de DNS van Google) helpt in mijn geval.

Dit doe je uiteraard in instellingen > Wi-fi > blauwe pijtje naast de netwerknaam en dan op DNS klikken en het nieuwe adres invoeren.

Dat bij Sylvester het probleem ineens opgelost was, kan duiden op een extern probleem, in dit geval dus in de DNS-server van zijn provider. Misschien dat zijn computers een alternatieve DNS hebben, waardoor die de storing niet opmerkten. Ik gok maar wat.

Bijdrager
    pastinakel

Eigenlijk is dit probleem nog steeds niet opgelost. Wij hadden er ook weer problemen mee en kwamen er niet uit met dit forum. Uiteindelijk bleek de oplossing: de iPad helemaal uitzetten en weer aanzetten. Dit gaat niet met de knop in het midden, maar met het kleine knopje rechtsboven op de iPad. Wij hadden de iPad geleend en wisten niet dat daar de echte aan/uit-knop zit!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.