2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

iPad weergeven middels Chromecast

Ik wil het beeld van mijn iPad/iPhone (maar ook een Samsung Galaxy) weergeven op een HDTV middels een Chromecast.
    Dus gewoon screen mirror.
    Ik heb de Chromecast met HDMI aan de TV gekoppeld en Chrome op mijn iMac geinstalleerd.
    Dat gaat perfect, je kunt de “Casting” gewoon in de taakbalk van Chrome selecteren:

Nou dacht hetzelfde te doen met mijn iPad/iPhone maar als ik Chrome (iOS) installeer krijg ik de “Casting” keuze niet in de taakbalk van Chrome te zien. Wie kan mij het stappenplan aanrijken om de iPhone op het scherm te krijgen?
    Ik wil dus niet de films vanaf de iPhone vertonen maar gewoon het scherm delen.

Moderator
    Night

Airplay mirroring met behulp van LonelyScreen en Chrome op je Mac.
    Reken wel op een mega-‘lag’: eerst wordt je beeld van je iPhone naar je Mac gestreamd (wat tijd nodig heeft) en vervolgens wordt dit weer doorgestuurd naar de Chromecast en van daaruit weer de TV…. Ik vind het al knap dat het überhaupt werkt.

Zie voor de uitleg hier: http://gadgets.ndtv.com/tv/features/how-to-stream-videos-and-mirror-screen-from-iphone-or-ipad-to-a-chromecast-1669267

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Night.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.