16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    akadb

iPad voor oma

Het hoge woord is er uit. Mijn oma wil online, en haar leek de beste oplossing om dat met een iPad te gaan doen. Dat ben ik helemaal met haar eens, maar voordat ik haar in het diepe gooi wil ik graag een aantal dingen voor haar regelen.

Mijn oma heeft geen pc. De iPad zal het enige apparaat in huis zijn dat online kan. Om die reden moet ie ‘out of the box’ gaan werken en als het even kan wil ik hulp op afstand kunnen bieden.
    Ik heb zelf geen iPad, maar ik werk zelf wel met mac en iPhone.

Ik neem aan dat je bij een nieuwe iPad gevraagd wordt om ‘m via iTunes te syncen met een al dan niet bestaand account. Wat is jullie advies hierin? Een nieuw apple-id voor oma aanmaken? Of de iPad aan mijn lijst met apparaten toevoegen?

Wat is de beste manier om hulp op afstand te bieden? Meekijken op het scherm, maar misschien ook beheer op afstand, kan dat?

Welke apps kan ik zeker mee aankomen? Zijn er andere dingen waar ik op moet letten?

Bijdrager
    Afroman

Nee, sinds iOS5 heb je geen computer meer nodig om te beginnen. Is ff wat instellen en bam, je bent online.

Ik weet niet in hoeverre je een iPad kan monitoren maar Apple heeft een applicatie in de Mac appstore namelijk Apple Configurator.;)

Bijdrager
    akadb

Ah, top. Je kunt dus een apple-id aanmaken, icloud gebruiken zonder itunes? En een iOs update wordt OTA gepusht?

Bijdrager
    ElsR

Oma zal dan toch wel een internet-verbinding moeten hebben … of zit ze ergens waar gratis WiFi is?

Bijdrager
    Chrisvdscheer

Klopt Helemaal!

Bijdrager
    Afroman
    akadb op 27 september 2012

Ah, top. Je kunt dus een apple-id aanmaken, icloud gebruiken zonder itunes? En een iOs update wordt OTA gepusht?

Jup kan allemaal, alleen als ze muziek wilt luisteren is ze wel geneigd om YouTube, Spotify of de iTunes store te gebruiken. Maar er zijn ook internetradios dus in zoverre kan ze mee uit de voeten.

Bijdrager
    Shmoo

Miss. is het ook handig om even met haar naar een winkel te gaan waar je beide iPads kunt testen.

Ik kan me voorstellen dat voor ouderen mensen het Retina scherm veel het scherp voor de ogen is en dan dan is een iPad 2 zonder Retina een betere keuze omdat dit allemaal iets minder scherp is.

Bijdrager
    knrd

@Shmoo;
    Of nou juist net andersom. Oudere zien over het algemeen een stuk slechter als je dat zo ziet en hoort.
    Mijn zicht is ook niet helemaal 100% scherp en dit kan ook niet gecorrigeerd worden door lenzen of een bril. En sinds ik de iPhone 4 heb zie ik het stukken beter op het scherm dan voorheen.
    Als je daarom een wat minder scherm gaat nemen zoals bij de iPad 2 dan zal het er niet beter op worden voor de “oudjes”:wink:

En een tip als je het niet goed ziet door het felle scherm.. De helderheid van het scherm naar beneden brengen:)

Dus mocht het budget er zijn. Ga voor de nieuwe iPad.

Bijdrager
    knippie

Je kunt er ook muziek via jou computer opzetten,ipad instellen met:Beheer Muziek en Video’s handmatig.

Bijdrager
    akadb

Oma zal dan toch wel een internet-verbinding moeten hebben … of zit ze ergens waar gratis WiFi is?

Een internetverbinding met wifi is besteld!

Dus mocht het budget er zijn. Ga voor de nieuwe iPad.

Dit was ook al mijn idee.

Hebben mensen ervaring met teamviewer, om hulp op de iPad te kunnen bieden?

Bijdrager
    siepie250

met de teamviewer app op de ipod kan je alleen de pc besturen en niet de ipod, alleen weet ik niet of de ipad een andere app heeft.

Bijdrager
    iPhonefans

Haha, mijn moeder (84) wil er ook een.
    Ik heb het gekocht en voor haar geïnstalleerd. Ik heb voor de 3 gekozen, maar €80 meer en heeft een grotere restwaarde.
    Je hebt geen pc nodig om het te beheren, maar ik heb voor haar wel een iTunes account aangemaakt. Deze kan je op 5 pc/iMacs beheren. Dus dat doe ik voor haar op mijn pc, mocht dat nodig zijn. Een iCloud account aangemaakt zodat alles wordt gebackuped in de iCloud.

Als jij iChat op je iMac hebt (gewoon snow lion installeren -altijd doen, safari is echt veel sneller-) kan je haar eenvoudig helpen. Mocht zij een probleem hebben, dan hoef je haar alleen maar te leren een screenshot te maken (home knop indrukken en dan de sluimer knop indrukken). Die stuurt ze dan naar je en kan je kijken wat het probleem is. Kom je er dan nog niet uit, een goede reden om je oma weer eens op te zoeken, maar dat zal om die reden niet vaak gebeuren.

Verder kan er eigenlijk bijna niets mis gaan. Als dat zo is, dan is een eenvoudig aan en uitzetten van de iPad vaak al voldoende.

Succes

Bijdrager
    sysop

Beetje off-topic, maar kan het niet laten:
    Joetoeb-filmpje (in het Duits)
    :wink:

Bijdrager
    jesper211232

of gewoon facetime?

Bijdrager
    iPhonefans

@sysop: hahaha

Bijdrager
    IMAC24

Sysop!! Hij is goed haha….

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.