11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

ipad via internet of is de winkel ook veilig genoeg

Veel gehoord en gelezen over eventueel dode pixels. Ik heb geen idee of dit nu echt vaak voorkomt of dat dit 1 op de duizenden is.
    Klopt het dat een dode pixel bij een internetbestelling wel geruild kan worden en een Premium Reseller of Media Markt niet. Mensen ervaring? Heb gezien dat er wel topics over zijn, maar beantwoorden toch niet helemaal duidelijk mijn vraag.

Bijdrager
    KarelWillem

Bij kopen op afstand mag je zonder opgaaf van reden je spullen weer inleveren.

In een fysieke winkel is dat niet het geval.

Bijdrager
    boerke

Dus een Xtra goede reden om online via een goede internetwinkel, of de Applestore te bestellen…..

Bijdrager
    wouters

Maar mag je je spullen ook inleveren als het apparaat al aan is geweest?

Bijdrager
    wouters

nog tips voor een goede mac internetwinkel of is de applestore de beste?

Bijdrager
    boerke

Aangezien het prijsverschil over het algemeen nihil is, maakt ’t niet uit.
    Maar, als je een favo winkel hebt, kan je altijd daar binnenlopen,
    en je pixel-garantie-probleem uitleggen,
    en ongetwijfeld gaan ze dan ook wel akkoord met een 100% pixelgarantie.
    (het is immers anders geen verkoop!) (laat ze dan wel gelijk een papiertje tekenen!)
    De kans op slechte pixels is trouwens echt minimaal.

en qua postorder:
    Natuurlijk mag hij aangestaan hebben, hoe kan je anders constateren dat ’t niet goed is.
    Het voordeel van die 7 dagen kopen op afstand is dat je eigenlijk zelfs zonder echte reden dingen
    retour kan zenden. (verkeerde kleur / maat / hij stinkt / de buurman is gek…whatever)
    (je moet eens weten hoeveel “dames” de Ach en Wheekamp misbruiken voor dit soort dingen.
    (trouwens, wel verzendkosten natuurlijk))

Bijdrager
    KarelWillem

Er is geen winkel die ‘een papiertje gaat tekenen’ met de garantie op 100% dode-pixel-vrije schermen.

Er zijn wel wat computerzaken die dode-pixel-garntie geven op al haar schermen.
    Maar daar verkopen ze dan weer geen iPads.

Bijdrager
    boerke

Tja, als ik die winkel was, met een uiteindelijke slechte pixelkans van 1:5000
    zou ik wel een papiertje tekenen,
    dat ene slechte pixelexemplaar slijt ik dan wel weer aan de volgende (zonder papiertje)

Het is immers Deal or no Deal

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij aankoop van Macbook (in 2007) 3 dode pixels. Na enig aandringen heb ik toen nieuw beeldscherm gekregen. Op nieuw beeldscherm weer 1 dode pixel! Echt op een irritante plek. Nogmaals nieuw beeldscherm gekregen. Toen wel goed.. Het ligt dus helemaal aan het service niveau van de winkel. Online heb je in ieder geval altijd zekerheid dat je je geld terug krijgt in geval van een pixel defect aan je iPad.

Bijdrager
    boerke

In principe doe ik een aankoop van iets met een beeldscherm altijd via een online-winkel.
    om deze reden dus.

je kan zelfs naar een winkel gaan, en het evt op afspraak daarna via internet
    bestellen…(als ze dus dat papiertje niet willen tekenen, en de meeste winkels zijn online)
    maar, je kan natuurlijk ook verlangen de monitor/iPad te testen in de winkel…

Bij dit alles gezegd, ik heb nog nooit een bad-pixel ontvangen!
    en mijn enige later optredende bad-pixel ervaring was zo heftig dat garantie vanzelfsprekend was.

Bijdrager
    Horloge

@ wouters ik heb mijn ipad online besteld bij Maccity.nl
    heb aantal malen telefonisch contact gehad en verliep allemaal prima
    veel goede recensies gelezen dus
    maar ik zou volgende keer toch voor de Apple store gaan omdat je dan niet van kastje naar de muur gestuurd
    kunt worden als er iets is, ( Toen ik de ipad had besteld bij Maccity werd hij nog niet verkocht in de Apple
    Store.)

Heb ooit een iets gehad met mijn macbook die ik offline had gekocht. Contact gehad met Apple hierover
    maar zij sturen je weer terug naar de winkel waar je het gekocht heb.

suc groet

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.