18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[Opgelost!!]Ipad vertoont update, maar die is er niet.

IPad 9.3.1
    Sinds de update van mijn Tomtom W-Europa, blijft op de iPad in App Store/Updates in het blauwe icoontje, het rode knopje staan , ten teken dat er een update zou zijn. Maar een update vertoont zich nergens.
    Ik heb al diverse malen gesynchroniseerd, de iPad gereset, maar tevergeefs.
    Hoe kan ik die waarschuwing weghalen?
    Alvast mijn dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Shmoo

Doe je niet veel aan dat gebeurt soms.. Alle apps stoppen door omhoog te swipen en dat je iPad herstarten als het dan nog niet weg is kun je eens uit en inloggen van de App Store proberen.

Bijdrager
    sedikit

Dank Shmoo. Ik zal je advies proberen. Anders is de oplossing volgens mij de Tomtom W-Europa te deleten van zowel de iMac als de iPad, en dan via de App Store de Tomtom W-Europa herinstalleren. Maar de Tomtom W-Europa is niet meer aanwezig in de Nederlandse App Store. Ik werd doorverwezen naar de Amerikaanse App Store. Maar daar moet ik dan opnieuw betalen! Heb zojuist dit probleem aan Tomtom voorgelegd. Ik wacht maar af!

Bijdrager
    GoeieDag

Ik begrijp je vraag niet; je geeft aan dat er een onvoltooide update is, en dat verklaart dan toch de badge met de ‘1’?

Je synct ‘m zeg je, dus ik neem aan met een Mac/iTunes. Dan kun je TT van de iPad afgooien, en weer via iTunes op de Mac ‘m weer op de iPad zetten.
    Je kun bovendien de update van de TT app eerst in iTunes laten draaien, en ‘m dan weer op de iPad zetten.

De TT W.Europa app bestaat niet meer (lees hier), maar moet nog wel door jou te downloaden zijn uit de App Store als je onder aankopen kijkt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    vuurvreter

Had ik van de week op de iPhone ook.
    FF wachten totdat er een nieuwe update van een van de apps is, updaten en daarna is de melding weg.

Bijdrager
    sedikit

@Goeidag, Dank! Ik heb ook al gedaan wat je nu geadviseerd hebt. De TT staat in “onvoltooide updates” maar geeft niet “werk bij” aan, maar “openen”. Ik vermoed dat de TT in iTunes op de één of andere manier “onvoltooid” is.
    En de TT daar deleten geeft (voorlopig) het probleem dat ik, bij het opnieuw downloaden, in de Nederlandse App Store, doorgeleid word naar de Amerikaans App Store, maar dan moet ik de TT nòg een keer kopen. En dat vertik ik. Ik heb het probleem aan deTT-support voorgelegd. Ik wacht maar af (het is een “schoonheids”-probleem. DreTT doet het verder wel).
    Rest me toch nog één vraag: kan ik de TT in Finder/Muziek/iTunes/iTunes media/Mobile Applications/W.Europe 1.22.ipa omruilen met een vroegere versie in Time Machine? En daarna de update nòg eens uitvoeren?

Moderator
    Night

Lijkt me niet handig; niet alleen de kaart wordt geupdate, maar de hele app ook. Als je handmatig losse onderdelen gaat vervangen is de kans groot dat de updater dat niet “ziet”.

Bijdrager
    sedikit

Dank Night! Ik wacht gewoon de reactie van TT af.

Bijdrager
    jackybe67

Kan het te maken hebben dat je een beta van iOS draait?

Bijdrager
    sedikit

Nee hoor. Ik draai “gewoon” de officiële iOS 9.3.1.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen 9.3 is momenteel nog in beta-status.
    De nieuwste officiële versie is 9.2.1. Bedoel je die?

TomTom is de laatste jaren maar laks. Broodnodige updates bij bijv. een nieuwe iOS-versie zijn nog niet gereed zodra de versie officieel gereleased wordt. Terwijl het (betrof iOS9) al ruim een half jaar in beta was, de gebruikers die iOS geüpdatet hadden konden plotseling niets meer met de app.

TomTom-software voor een los navigatie-systeem is ook buggy en duurt eeuwen voordat het fatsoenlijk geüpdatet wordt op een nieuwe OS X-versie.

Voor mij hebben ze het afgedaan. Er zijn voldoende betere en met name goedkopere alternatieven. Als je je klanten in de kou laat staan lopen ze weg.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  SunKeeper.

Bijdrager
    sedikit

SunKeeper, je hebt gelijk wat betreft de iOS-versie: inderdaad 9.2.1. Ik kan me ook herinneren dat, bij een update boven de 9, de Nederlandse taal niet werkte. maar dat werd bij een volgende update(van TT) hersteld. Maar ik ben eerlijk gezegd behoorlijk tevreden over deze TT. Heeft me moeiteloos in vele Europese uithoeken langs “Meest kronkelige weggetjes” gebracht. Ben benieuwd welke alternatieven jij bedoelt.

Moderator
    Night

Kan het er misschien mee te maken hebben dat TomTom het over een andere boeg aan het gooien is?
    http://www.iculture.nl/apps/review-tomtom-go-mobile-iphone/

Bijdrager
    sedikit

Dat zou er mee te maken kunnen hebben. Maar, zoals ik al zei, de TT W-Europa is nog wel te krijgen in de Amerikaanse App Store. Die go-mobile versie is sowieso geen optie voor mijn iPad 16GB. go-mobile neemt zo’n, eenmaal compleet, 8GB in.

Bijdrager
    GoeieDag

Night, die link had ik al eerder gegeven.

Sedikit, je had de iPad gereset, zeg je. Betekent dat dat je ‘m uit en weer aan hebt gezet? Meestal lost dat dit soort probleempjes wel op.
    Nogmaals: normaliter staat TT WE ook nog op jouw Mac in iTunes, mocht je ‘m even tijdelijk van je iPad gooien. Na syncen komt ie dan weer terug op de iPad. En zou je ‘m ook nog kunnen moeten downloaden onder aankopen in de App Store. Ondanks dat ie als nieuw niet meer te koop is.
    Na herlezen van jou reactie zie ik dat dat ook niet lijkt te lukken. Ik zal het vanavond eens uit proberen of het mij wel lukt met zo’n download.

Het terugzetten van het oudere TT WE bestand zou dd ook moeten helpen.

Bijdrager
    sedikit

GoeieDag,
    -Die iPad reset-actie zoals jij hem beschrijft, heb ik ook uitgevoerd (zonder resultaat dus).
    -Ook heb ik de TT van de iPad verwijderd, en daarna via iTunes (waar hij ook staat) er weer op gezet. ook zonder resultaat. Zodat ik het vermoeden heb dat de fout zit in de TT, in iTunes. Die heeft volgens mij een onvolkomenheid.
    -Niet (meer) te traceren in iTunes/Aankopen, noch in App Store.
    -Ik wacht wel af. Hoewel ik wel zou balen als deze TT niet meer te krijgen zou zijn, evenmin ondersteuning zou krijgen. Ik heb die TT n.b. drie jaar geleden gekocht.
    -Heb nu ook de oplossing gevraagd bij Apple Support/iPad. Zij zijn uiteindelijk de “winkelier” waar ik de TT gekocht heb.
    Ik wacht maar gewoon af.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  sedikit.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik begrijp het niet.
    Als je op de iPad naar de App Store gaat, en dan gaat naar de knop ‘Aankopen’ onderaan, en dan de tab bovenaan ‘Alle’, zie je alle apps die je ooit uit de App Store heb gehaald. Als er een knop ‘Open’ bij staat, staat ie op dat device; als er een (soort van) wolkje met een pijltje naar benden erin bij staat, staat ie niet op dat device, en kun je ‘m downloaden, door op dat wolkje te drukken.
    Zie plaatje hieronder (en deze staat niet op de tab ‘Alle’, maar op de tab ‘Niet op deze iPad’, en dat zoekt nog wat makkelijker).

Ik heb het ff op een iPad hier geprobeerd; TT West-Europa stond als een ‘wolkje’ (want wel ooit met die Apple-account aangekocht, maar nooit op de iPad gezet), en hij gaat gewoon downloaden. En dat is dus de ‘ouderwetse’ TT WE!
    Volgens mij probeer jij ‘m opnieuw uit de App Store winkel zelf te halen, ipv bij je eigen aankopen.

Dus nogmaals: de app TT WE weggooien (app ingedrukt houden tot ie gaat ‘wiebelen’ en door op het kruisje te drukken verwijderen). Nu naar de App Store Aankopen en ‘m weer downloaden. Probleem over.

Bijdrager
    sedikit

GoeieDag! Ik vind het heel erg aardig dat je dit voor mij uitgezocht hebt. Jouw uitleg klinkt zo logisch, dat ik hier zit met een rode kop(zoals mijn avatar) van schaamte. Mijn fout is geweest dat ik steeds geprobeerd heb de TT WE opnieuw te downloaden via iMac/iTunes/App Store, en kon hem daar niet meer vinden. Zo deed ik dat “vroeger”. Als ik de app verwijderd had in de iTunes(iMac) stond onder die eerder aangeschafte app “download” (toegegeven: een zwak excuus). Ik heb het nooit gedaan op de door jou beschreven wijze. Ik heb nu eindeloos alle vensters en opties bekeken, me suf gesynchroniseerd, gereset enz. Zowel op de iMac in iTunes, als op de iPad. En ik maar steeds denken dat het wolkje iets te maken heeft met iCloud! “Niets mee te maken, ik gebruik helemaal geen iCloud!”. De oorzaak van alle heisa: een rood pukkeltje op het update-icoon……..
    Ik ga die actie morgen meteen uitvoeren. Ik ben je zeer zeer dankbaar!!

Edit: Het is gelukt op de manier zoals GoeieDag heeft geadviseerd! Overigens zie ik nu pas dat het ook gaat via iMac/iTunes/App Store/iPad/Aangeschaft. Staat ook zo’n klein wolkje, in het icoon…)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.