11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    bummenawt

iPad verkopen, hoe alles resetten?

Beste Apple experts,

Mijn iPad 3 ga ik verkopen daar ik hem nauwelijks nog gebruik. Graag verkoop ik hem zodanig dat er niks meer van mijn data op staat.

1. Eerste stap lijkt me om via iTunes de fabrieksinstellingen terug te zetten. Echter lees ik op sommige fora’s (maar is me niet helemaal duidelijk) dat hij dan nog wel de iCloud/ App store logingegevens op die manier onthoudt. Je zou dus voordat je de fabrieksinstellingen terugzet moeten uitloggen van iCloud en de App store op de iPad. Klopt dit? En als ik dit doe is de iPad dan echt volledig schoon?
    2. Ander punt waar ik dan mee zit, na een schone installatie moet de iPad weer ingesteld worden voordat een potentiële koper hem kan proberen. Is dit ook te omzeilen?

P.S. 200 euro lijkt me een mooie verkoopprijs. Mee eens?

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Wyodor

Bijdrager
    Betatester

Hoeveel Gb is hij

Bijdrager
    bummenawt

Dank voor de snelle reacties. Het gaat om 16 gb (incl. Smart Cover en Samsonite hoes).

@milan_dolk wat is het voordeel om de firmware van een externe plek te downloaden en niet gewoon via iTunes uit te laten voeren?

Ik kan natuurlijk ook pas de reset uitvoeren nadat de potentiële koper het apparaat heeft kunnen proberen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan natuurlijk ook pas de reset uitvoeren nadat de potentiële koper het apparaat heeft kunnen proberen.

Nee hoor. je brengt hem terug naar fabrieksinstellingen, en laat de koper ter plekke inloggen met zijn Apple account.

Hij of zijn kan dan echt alles testen.

Bijdrager
    bummenawt

Dat is waar. Maar wat is dan het voordeel om de firmware van een externe plek te downloaden en niet gewoon via iTunes uit te laten voeren? (en ipsw.me is ook geen officiële apple download plek)

Bijdrager
    bummenawt

En kan ik https://ipsw.me vertrouwen? Ik ken het platform niet…

@milan_dolk waarom zelf via een externe website de firmware downloaden en niet gewoon via iTunes zelf?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  bummenawt. Reden: tag toegevoegd

Bijdrager
    bummenawt

Niemand?

Bijdrager
    Targaryen

Ik snap dat ook niet, misschien heeft-ie aandelen bij die website? Gewoon via iTunes doen!;)

Bijdrager
    Unlock32

Volgens mij is hij gewoon een 12 jarige “tweaker”.:lol:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.