13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    LighScan

iPad vergrendeling uitschakelen

Dag OMT’ers

Aan mijn voordeur hangt een Doorsafe Doorbird model DS6500, verbonden via WiFi met mijn iPad via de gelijknamige app Doorbird. De iPad hangt centraal tegen de muur met een adapter.

Nu loop ik toch tegen een probleem aan… Wanneer iemand aanbelt, springt het scherm van de iPad aan en toont deze een melding van Doorbird op het vergrendelingsscherm. Je moet dus naar rechts vegen voordat de app actief is.

Ondanks dat auto-lock op 2 minuten staat, blijft het scherm actief (ik vermoed dat de app de iPad actief houdt), en dus moet je manueel met de vergrendelknop de iPad uitzetten.

Ik zoek een manier om:

1) het vergrendelingsscherm volledig uit te schakelen, zodat zodra iemand aanbelt, het scherm oplicht en de app toont (de app blijft op de voorgrond staan)
    2) de iPad automatisch na 2 minuten het scherm uitzet, zonder zich te vergrendelen en de app dus op de voorgrond laat draaien

Bijdrager
    McPim

Dat kan niet (behalve door je iPad te Jailbreaken). Je kunt de auto-lock uitzetten, maar dan blijft je scherm altijd aan. Het scherm uit zonder vergrendeling is geen optie. Ik heb hier trouwens al drie jaar een iPod aan staan die onze radio bedient, scherm is nog nooit uit geweest :-D Kunnen ze prima tegen…

Bijdrager
    LighScan

Met een jailbreak zijn bovenstaande 2 wensen wél instelbaar? Aangezien die enkel voor de bel gebruikt wordt, wil ik een jailbreak wel overwegen. Of kan ik dan de Doorbird app niet meer installeren (toegang tot App Store?)

Bijdrager
    LighScan

Even vloeken in een kerk: kan dit met een Android-tablet zonder root?

Bijdrager
    McPim

Nou, of het allebei kan weet ik niet. Lang geleden een iPad ge-jailbreakt om het vergrendelingsscherm te omzeilen, dus home button klikken (met iPad op zwart) -> meteen je lopende app in beeld. Dat kan in ieder geval wel. Dus 2) gaat dan lukken denk ik, 1) zou je moeten uitproberen. App Store blijft gewoon beschikbaar met een jailbreak, maar heb me er al een tijd niet meer in verdiept. Dacht dat 9.3.5 nog niet te jailbreaken is..

En ‘Android’, wat is dat?! :cry:

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    GoeieDag

Werkt het niet beter in de kiosk mode? Tegenwoordig heet dat ‘Begeleide toegang’.

Bijdrager
    McPim

Dat is een goeie GoeieDag :wink: Buiten ‘Guided Access’ heb je zelfs ook nog de ‘Single App Mode’, zie hier. Die laatste geeft meer mogelijkheden maar je hebt wel de ‘Apple Configurator’ nodig. Weet niet hoe het dan zit met je vergrendelingsscherm maar de moeite waard om er eens mee te experimenteren.

Bijdrager
    LighScan

Daarmee blijft de app weliswaar actief staan, maar zet het scherm zich niet uit na x minuten.:-?
    Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    McPim

..in de ‘Single App Mode ‘ kun je de auto-lock aanvinken zie ik op het plaatje in het artikel..

Bijdrager
    LighScan

Klopt, heb het 1 en ander opgezocht en ik voel dat ik er bijna ben, dit is echt wat ik nodig heb maaaaaar

Zodra ik op de bel druk, doet de iPad helemaal niets (met scherm uit). Hij ontvangt of toont geen notificatie, of laat het scherm niet opspringen en de app tonen. Niet echt ideaal voor een deurbel:angel:

Bijdrager
    McPim

Nee, dat is niet handig 8-O

Bijdrager
    LighScan

Ik heb hun support gecontacteerd, ik ben benieuwd en houd jullie verder op de hoogte.

Bijdrager
    LighScan

Daar zijn we dus niet veel mee…

Hartelijk dank voor uw informatie.

Helaas ben ik bang dat wij u hiermee niet verder kunnen helpen.

Dit lijkt namelijk eerder een software mankement van het apple product zelf dan een technische hindering van de doorbird. Ik zou u daarom vriendelijk willen verzoeken om contact op te nemen met apple zelf. Onze excuses dat wij u hiermee niet verder kunnen helpen, helaas zijn wij geen apple expert (;

Mocht u nog andere vragen hebben dan kunt u altijd nogmaals contact opnemen!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.