6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

iPad uit Hong Kong

Kan ik een in Hong Kong gekochte iPad Mini 4 – WiFi zonder problemen in Nederland gebruiken? Ik weet dat dit bij iPhones niet altijd mogelijk is.

Bijdrager
    GoeieDag

Dan weet je meer dan ik. En heb er toch al een aantal in HK gekocht. Dus vertel…

Moderator
    Night

@goeiedag: Mag ik hieruit concluderen dat het antwoord gewoon “Ja” is?:-P

Bijdrager
    Jos Opel

@goeiedag, waarschijnlijk is mijn idee over het kopen in buitenland inmiddels niet meer actueel. Ik weet dat je, in het verleden, moest uitkijken dat je een “internationaal” type kocht. Volgens mij had het met uitzendfrequenties van de providers te maken.

Moderator
    Night

Ik heb even voor je gekeken: Hoewel het voltage in Hong Kong ook gewoon 220 volt 50 Hz gebruikt men daar wel een driepolige stekker, zoals men ook in de UK gebruikt. Vroeger leverde Apple opschuifstukjes (Apple noemt dit ‘duckheads’) met de verschillende stekkertypen mee bij de USB oplader, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Zie ook de Hong Kong Apple site.

Als dat niet (meer) zo is, dan komt dit setje er nog bij:
    World Travel Adaptor Kit

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je een iPhone uit het buitenland haalde, miste je soms wel eens een frequentie in het ‘cellular’ gebied. Maar uiteindelijk gaf dat nooit problemen, want de bedoeling van een mobile telefoon is nou juist dat ie over de hele wereld werkt, zodat een Amerikaan ook in Europa of China kan bellen, vv.

Voor de iPad/WiFi geldt dit dus al helemaal niet. Dus geen probleem om daar zo’n ding aan te schaffen.

Inderdaad alleen de adapter aansluiting kun je weggooien, maar je hebt vast nog wel een EU duckhead liggen, of gebruik een platte EU stekker/draad met aan de andere zo’n ‘achtje’.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.