8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Dick de Roos

iPad Tax Free kopen in Dubai of Singapore

Sorry voor deze vraag, maar de zoekfunctie hielp me niet verder. Vandaar.

De zoon van vrienden van ons gaat met zijn gezin binnenkort een jaar of 2 naar Singapore, om daar te werken. Hij vroeg mij of het voordelig was om tijdens de tussenstop in Dubai (Tax Free) of later in Singapore, iPads aan te schaffen.

Is dat financieel aantrekkelijk? En moet je nog aan onverwachte dingen denken?

Wellicht dat iemand hier daar een antwoord op weet.

Zo’n 10 jaar geleden viel Singapore mij nogal tegen qua prijzen, maar misschien is dat nu allemaal anders.

Alvast dank voor het antwoord.

Bijdrager
    Wyodor

Bijdrager
    sedikit

Ik wil geen moralist zijn. Maar toch: getverderrie, waarom nou zo’n sneer in je antwoord naar die zoon? Dat jij die url hebt, mooi hoor! Heel knap van je! Maar niet iedereen is zo goed in het googlen. Hoeft ook niet.

Bijdrager
    Shmoo

Dat jij die url hebt, mooi hoor! Heel knap van je! Maar niet iedereen is zo goed in het googlen. Hoeft ook niet.

Nondeju nog wat een MacFreak antwoordje. Je vergat alleen nog even deze gele rakker er achter te plaatsen en dan is het eng-gehalte helemaal compleet. 

Ja de wereld is idd. achterlijk en mensen kunnen niet Googlen of daar iets mee vinden. Het is volgens mij moeilijk om dingen niet te vinden via Google dan wel. Goed dat staat natuurlijk los van het feit dat deze vraag hier niet gesteld zou mogen worden.

OT

Mijn zus is recent nog in Dubai geweest en vond alles daar belachelijk prijzig. Bij thuiskomst is ze meteen naar de lokale speelgoedwinkel gegaan om hier in Nederland een cadeautje voor haar zoontje te kopen omdat in Dubai alles ongeveer 30% duurder was.

Moderator
    Night

Op luchthaven tax-free kopen is iets anders dan in Dubai zelf…

Bijdrager
    Shmoo

In Dubai zelf heb je volgens mij niet zo heel veel belastingen. Er is loonbelasting dat wordt ingehouden van je salaris en volgens mij zijn ze nu pas sinds een aantal jaar heel voorzichtig bezig met het invoeren van belastingen op producten. Denk dan aan 2 of 3%.

Tenminste dat heb ik begrepen, correct me if I’m wrong.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt het prima zelf bekijken op Apple.com of .nl, want je kunt op elke pagina onderaan van land wisselen. Dus zelf even opzoeken en omrekenen en je bent klaar. Denk niet dat er op het vliegveld een betere prijs te krijgen is dan elders in de UAE.

Bijdrager
    Martin67

Lees dit bericht in het Forum even door

Macbook 2017 (touchbar) in thailand kopen…

Het gaat wel over een macbook maar er staan interessante tips in, ook over duty free aankopen in Dubai.

Let wel op dat wanneer je wordt aangehouden door de douane, bij terugkomst op Schiphol. Je mogelijk al je voordeel kwijt bent ivm belasting en invoerrechten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.