5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iPad synchronisatie fout

Hallo,
    ik heb deze week een iPad 3 gekocht. Ondertussen heb ik al vanalles op de iPad gezet, een aantal gratis apps, inclusief een tweetal apps van een paar euro.
    Diverse favorieten ingesteld in youtube voor de kleinste. Ik ben er toch een paar dagen mee bezig geweest om hem klaar te maken als kado voor de kleinste.

Nu moet er iets mis gegaan zijn bij een andere iTunes bib. De iPad heeft even aan de Macbook Pro gehangen toen een andere bib in een ander account open stond (mijn iTunes bib waarop mijn iPod touch is gesynchroniseerd).

Nu wil ik hem synchroniseren op de iTunes van mijn zoon, maar deze meldt dan dat hij reeds gesynchroniseerd is met een andere bib.
    Hij meldt dan dat hij de iPad gaat wissen.
    Nochtans is er niks mis met die andere bib (mijn bib), want die synchroniseert nog steeds netjes met mijn iPod Touch.

Dit wil ik dus echt niet doen, ik wil de iPad niet wissen. Wat kan ik nog doen?

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb)
    Alvast dank.

Bijdrager
    Sylvester

Ter aanvulling :
    als ik de synchronisatie van de muziek NIET aankruis, synchroniseert hij nu wél netjes. Hij geeft deze melding alleen als ik dus muziek wil synchroniseren.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst van subforum iOS Hardware – iPad naar dit subforum. Je hebt een vraag over het syncen, niet over de hardware van de iPad…. :wink:[/mod]

Bijdrager
    KarelWillem

Je volgorde is niet zo handig geweest.
    Op de iPad alles installeren, en hem dan eerst aan een iTunes account hangen waar hij niet bij hoort(?).

Maar anyway. Je hebt apps geïnstalleerd m.b.v. een bepaald account neem ik aan?
    Dat account zal dan ook op de iTunes van je zoon ingesteld moeten zijn.
    Hiermee sync je hem dan opnieuw.

Stel dat hij ALLES wist, dan kun je de apps gewoon op datzelfde account weer gratis downloaden.
    In het ergste geval ben je wat instellingen e.d. kwijt.

Noem dat maar een leermomentje.

Bijdrager
    Sylvester

Inderdaad, leermomentje. En zeggen dat ik toch wel een beetje op de hoogte was…

Dat koppelen aan een ander account was puur toeval, door het switchen tussen accounts (van zoon naar m’n eigen).

Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt.
    Ik heb het volgende gedaan. Ik was dus in de mogelijkheid om te syncrhoniseren zonder muziek naar de bib van de zoon.
    Deze bib heb ik als backup inactief gemaakt en weggezet, zodat ik alle apps en instellingen nog heb.
    Daarna nieuwe bib aangemaakt. Hierop heb ik gesynchroniseerd met de optie ‘muziek’ aangekruist.
    Weer die melding, maar gewoon genegeerd. Blijkbaar wist hij niet de ganse iPad, maar alleen de muziek. Er stond toch geen muziek op de iPad. Daarna muziek in de bib van de zoon gezet, en nogmaals gesynchroniseerd.
    Alles is nu gelukt. Alle apps staan erop, en de muziek staat nu ook op de iPad.
    Vreemde kronkels hé.

Echt idiot-proof is het toch niet hé. Of ligt het aan de idioot?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.