30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    tomkloos

iPad Smart Cover kopen of niet?

Hallo ik ben van plan om de iPad 2 na de Nederlandse introductie te kopen. Maar ik twijfel over de aanschaf van een Smart Cover.
    Is een bescherming alleen voor je scherm genoeg? Ik maak me namelijk zorgen dat ik zo’n lelijk gekraste iPad achterkant krijg.

Ik heb zelf namelijk nog geen iPad gehad en ik weet niet of de achterkant snel krast. Dit was met mijn oude iPod touch wel het geval. Al na een paar weken zonder hoesje zat de achterkant onder de krassen.

Dus iPad Smart Cover kopen of niet?

Bijdrager
    Pieterr

Ik zeg doen.

Bijdrager
    tomkloos

@Pieterr krast de achterkant van de iPad niet snel?

Bijdrager
    MacAanZee

En wat ook belangrijk is: krassen de plekken niet erg waar je steeds de magneetjes tegenaan laat komen. Dat is toch steeds metaal tegen metaal en verschuift steeds. Dat moet toch krassen, lijkt mij?!

Bijdrager
    hansiedejong

Ikzelf vind de Smart Cover wel heel handig en fantastisch bedacht. Bescherming voor de achterkant heb ik niet zozeer nodig. Bij de 1e iPad had ik er helemaal geen krassen op. Ik ga voor de blauwe polyurethane.

Bijdrager
    pinkie

Ik zeg ook: “Doen”.

Bijdrager
    iKevin

Ik ga voor een Bodyguardz screenprotector, voor en achter. Als ik nog geld over heb, koop ik ook een SmartCover. Bodyguardz heb ik ook op m’n iPhone 4 zitten en dat is fantastisch, valt bijna niet op en geen krasje te bekennen. Weet nog niet hoe het eruit ziet op een iPad, maar dat zal wel goed zitten.

Bijdrager
    pinkie

[quote1, maar dat zal wel goed zitten.[/quote1]

Leuke woordspeling

Bijdrager
    Swisi

Ik ga voor de zwarte Wifi.
    Smart case ook, die plastieke, bij het zwart van de iPad lijkt het groen leuk.:)

Achterkant (mss ook voorkant) ga ik met een invishibil ofzo doen.
    Denk dat die aansluiting waar de magneten zitten wel gaan krassen. :angry:

Bijdrager
    Japsuh

Waarom zou je de achterkant beschermen als je hem met een hoesje toch niet ziet?

Bijdrager
    tomkloos

@Japsuh voor thuisgebruik wil ik mijn toekomstiche iPad graag ‘naakt’ gebruiken en dan heb ik geen zin in zo’n lelijk gekraste achterkant. Ook vind ik dat veel hoesjes het mooie design van de iPad een beetje verpesten.

Bijdrager
    eroplos

@MacAanZee Ik zag in een review dat er een soort rubbertjes tussen zitten waardoor het niet gaat krassen;)
    Zie dit filmpje. Daarin kan je ook gelijk zien hoe de Smart Cover werkt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Japsuh op 20 maart 2011

Waarom zou je de achterkant beschermen als je hem met een hoesje toch niet ziet?

‘Verplaatsen’ gaat hier IN een hoes.
    ‘Gebruiken’ gewoon zoals een ipad bedoeld is. Kaal, naakt, zonder kunstmatige frutsels.

Zo blijft de iPad lang mooi, de achterkant kras-vrij, en is hij bij gebruik het mooist.

Hoe leuk die Smart Cover ook is; het is een stuk plastic of leer wat het ontwerp van de iPad ontkrachtigt.

Bijdrager
    lucschram

Gewoon doen!

Bijdrager
    lucschram

Volgens mij is dit topic allang vergeten:o

Bijdrager
    tomkloos

Inmiddels heb ik al lang een SmartCover gekocht. En dit topic is inderdaad al lang :lol:vergeten

Bijdrager
    lucschram

Haha, welke kleur en welke versie?

Bijdrager
    tomkloos

De blauwe de goedkoopste versie dus.

Bijdrager
    lucschram

Haha, die vind ik het mooist.

Bijdrager
    tomkloos

Ik vind de zwarte lederen het mooist maar die is helaas heel duur.

Bijdrager
    lucschram

Tja…

Bijdrager
    CarpeDiem

Ik heb zelf ook de blauwe, toch een mooie en frisse kleur. Maar komt denk ook wel door de filmpjes en foto’s die je ervan ziet. Wellicht vind je dit artikel over de Smart Cover interessant, met daarin de voor- en nadelen op een rij: http://www.ipadkopen.com/nieuws/de-voor-en-nadelen-van-de-apple-smart-cover

Bijdrager
    lucschram

Ik vind blauw mooi bij de witte iPad;)

Bijdrager
    tomkloos

De witte iPad lijkt een beetje goedkoop. En bij bijvoorbeeld een film kijken leid het witte nogal af.

Bijdrager
    lucschram

Daar heb je gelijk in, de zwarte iPad is inderdaad wat chicer dan de witte, maar ik vind ze alle 2 even mooi:D

Bijdrager
    Sjeltur

Ik ben wel gecharmeerd van de rode (lederen) versie; mooi rood is niet…
    EN daarbij; een deel gaat naar een goed doel.

Maar is, volgens mij, ook alleen maar via de AppStore verkrijgbaar…
    Mijn besluit valt eind deze week…. (nu in een SolcaSac van de eerste iPad)

Bijdrager
    tomkloos

In de AppStore koop je Apps. In de Apple Store koop je Apple spullen.

Bijdrager
    Sjeltur

@Tomkloos – je hebt helemaal gelijk; foutje!
    Ben benieuwd of iemand weet of de rode ook in winkels te koop is (in Apple Store 2 weken levertijd).

Bijdrager
    Aidovive

Hi, ik heb de rode online bij Apple besteld. De rode is een (PRODUCT) RED artikel en die altijd uitsluitend in Apple’s eigen retail stores of op Apple.com te koop.

Ik heb inmiddels al wel een heel klein ondiep krasje in mijn scherm. Wellicht komt dat omdat je de smartcover helemaal omklapt voordat je hem ergens neerlegt. Als daar dus iets scherp aan blijft plakken en je hem terug klapt over je scherm kan dat voor krassen zorgen. Dus wees gewaarschuwd.

Weet iemand hoe je zo’n krasje zonder risico eruit kunt krijgen?

Bijdrager
    lucschram

En natuurlijk MET bescherming moet je voorzichtig blijven;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.