6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Yoshidude12

iPad scherm licht op bij aandoen, maar het scherm gaat niet aan.

Ik heb sinds gisteren plotseling een vervelend probleem met mijn iPad mini 2 retina. De iPad is niet gevallen en er is ook niks mee gebeurd. Ik wilde de iPad aandoen, drukke op de knop en het scherm lichte alleen op maar voor de rest bleef het beeld van de iPad zwart. Vandaag is dit probleem opnieuw voorgekomen. Na een aantal keren de iPad aan en uit te hebben gedaan lukt het mij telkens om de iPad toch weer aan te krijgen. De iPad werkt perfect zoals altijd. Ik typ nu zelfs zonder problemen deze post op die iPad. Als ik daarna de iPad weer neerleg en dan uit en aan doe dan blijft de iPad ook nog steeds goed aan en uit gaan. Als de iPad alleen weer wat langer uit is dan begint het weet en dan krijg ik de iPad pas na weet ik niet hoe vaak aan en uit doen weer aan. En telkens werkt de iPad prima. Alleen het scherm ligt op als ik hem aan wil doen en blijft zwart. Pas na een aantal keer gaat het scherm echt aan.

Kan iemand mij helpen? Het is echt vreselijk vervelend.

Bijdrager
    AppelJuice

Heb je hem al eens gereboot? Knop bovenop + home knop 10 seconden ingedrukt houden totdat je het Apple logo ziet verschijnen?

Bijdrager
    Yoshidude12

Hoi appeljuice.
    Dit heb ik gedaan en je ziet het scherm van de iPad donker worden en aan zie je een flits en wordt de iPads lichter. Alleen helpt het niet om het beeld aan te krijgen. Het vreemde is dat als ik een screenshot wil maken ik wel het geluidje hoor of als ik een melding krijg. Het scherm blijft alleen zwart

Moderator
    Night

Dan wordt het wellicht tijd om eens te kijken of een harde reset wil baten. Heb je een goede backup?

Hard reset via iTunes

Je kan je iPad ook resetten via iTunes, Apple noemt deze optie ‘Herstellen’. Sluit je iPad via de meegeleverde kabel aan op je Mac of pc en open iTunes. Je ziet vervolgens de optie ‘Herstel iPad’ of ‘Restore iPad’. Als je hierop klikt zal je om bevestiging worden gevraagd of je inderdaad je iPad wilt wissen, als je dit bevestigd is je iPad helemaal leeg, zoals hij de doos uitkwam.

Wachtwoord op je iPad

Heb je een wachtwoord ingesteld op je iPad maar ben je deze kwijt en wil je de tablet resetten? Dat kan maar vergt wel wat handigheid. Hieronder leg ik je stap voor stap uit wat je moet doen.

1. Verbind je iPad via de kabel met je Mac of pc.
    2. Open iTunes.
    3. Als iTunes om je wachtwoord vraagt koppel je de iPad los maar laat je de kabel in de computer zitten.
    4. Zet de iPad uit door de vergrendelingsknop aan de bovenzijde ingedrukt te houden tot er een rode balk komt. Swipe van links naar rechts over deze balk.
    5. Terwijl je de iPad weer aan de computer koppelt moet je de home knop (de ronde aan de onderkant) inhouden.
    6. Als er een melding verschijnt dat je je iPad moet koppelen met iTunes laat je de knop los.
    7. Open iTunes, er verschijnt een melding dat je iPad in recovery modus is.
    8. Klik op ‘Oké’ en op ‘Herstellen’ of ‘Restore’ om je iPad helemaal te wissen. (Zie ‘Alles wissen’)

Nóg een stap verder is een reset in DFU mode.

Bijdrager
    Yoshidude12

Ik heb dit gedaan en ik heb zelfs een back-up kunnnen maken van de iPad, omdat ie nog gewoon aan kan na proberen. Zonder resultaat. Als ik de iPad weer een tijd neerleg of ’s morgens hem weer aan wil doen moet ik weer 100s drukken om het aan te krijgen met de problemen die ik al heb beschreven. Ook wederom, is de iPad eenmaal aan dan werkt hij prima net zoals eerder.

Bijdrager
    McPim

Klinkt misschien raar maar probeer de iPad ’s ochtends eerst eens op te warmen en kijk of dat verschil maakt. Voorzichtig met een föhn bijvoorbeeld of gewoon tussen je handen/benen. Het zou een slecht contact in je kabel/stekker naar het LCD display kunnen zijn (die zit ter hoogte van de linkerbovenhoek). Je iPad en achtergrondverlichting doen het dan wel, je scherm zelf blijft uit. Tot het wat warmer wordt en de verbinding weer werkt. Dit is geen echte oplossing maar als koud/warm inderdaad verschil maakt weet je waar het aan ligt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.