8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dsmi

Ipad reserve kopie vraag

Hallo Allemaal,

Zeer tevreden op mij n Ipad maar heb een vraag.
    Zodra je de ipad aansluit op mijn Pc gaat hij Itunes opstarten natuurlijk en begint meteen een reserve kopie te maken. Dit duurt altijd zeer lang, ongeveer een half uur. vindt dit irritant1
    kan je dit niet omzeilen?

Groeten ,
    Danny

Bijdrager
    Chorro

Het is eerder de vraag waarom dit een half uur duurt, ik heb nog geen iPad maar wel een iPhone. Intern verschilt het vrij weinig en het OS is dan ook hetzelfde.

Bij mij duurt de reservekopie op z’n hoogst een seconde of 30

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een volgepropte iPad 16 Gb. Hierbij duurde de reservekopie maken net 9,5 minuten.

Dus afhankelijk van je geheugen kan dat best even duren ja.

En ga je er op zitten wachten dan is het inderdaad best irritant.

Bij mijn – eveneens 16 Gb – iPhone 3Gs duurt het trouwens nog geen 15 seconden.

Bijdrager
    Scartio

Draai je al op 4.2? Op mijn 64 GB duurt de backup nu iets meer dan een minuut.

Bijdrager
    fatboysmart

Dit is een bekend probleem, dat min of meer opgelost zou moeten zijn in iOS 4.2.
    Je kunt de backup altijd afbreken door op de x te klicken in de voortgangsbalk, maar dan heb je natuurlijk geen backup wat niet aan te raden is.

Beste remedie is updaten naar 4.2 waardoor het veel minder lang duurt.

Ook kun je in de iTunes voorkeuren instellen dat de iPad niet automatisch gesynchroniseert wordt elke keer als je de kabel aansluit. Als je dit instelt syncht hij alleen als je zelf op de knop drukt.

Bijdrager
    Stadsman

Backups duren in het begin altijd langer, daarna worden alleen de veranderingen doorgevoerd.

Bijdrager
    Horloge

Ik heb daarvoor het programma “back off” gedownload.
    http://www.digidna.net/products/backoff

Groet

Bijdrager
    fatboysmart

Backoff werkt inderdaad, maar is natuurlijk niet echt een oplossing. Je hebt dan nooit een back-up van je iPad. Sinds de update naar iOS 4.2 is de backup hier in ieder geval veel sneller geworden (5 minuten i.p.v. meer dan een uur).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.