6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    5150

iPad pro voor editing GoPro

Ik heb laatst een GoPro session 5 gekregen en wil daar simpele niet al te lange filmpjes mee maken. Mijn oude MacBook Pro uit 2010 (2,66 ghz Intel core 2 duo) trekt het maar amper om de filmpjes af te spelen, hij wordt sowieso erg traag, dus wil ik het met een iPad Pro gaan proberen.

De iPad Pro heb ik zakelijk nodig en moet ik nog aanschaffen, zou mooi zijn als het dus daar mee gaat lukken. Een nieuwe MacBook heb ik eigenlijk ook nodig maar dat wordt momenteel ff een te grote uitgave. Kan ik met een iPad Pro 128 gb filmpjes editen? Ik doe nog geen 4k maar 1080. Waar ligt de beperking en wat zou eventueel een betere oplossing zijn?

Alvast bedankt…:)

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  5150.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  5150.

Moderator
    Night

Volgens diverse ‘experts’ is dit een zeer goede optie en de enige beperking is eigenlijk de editing software zelf.

Men maakt dan ook gelijk onderscheid tussen twee apps:

• iMovie (voor de echte basic editing) – Prijs: gratis
    • LumaFusion (voor een meer professionele benadering) – Prijs: € 21,99

Bijdrager
    KarelWillem

De beperkingen zijn wellicht de manier waarop je de films op je iPad moet zetten.

Zonder hulpmiddelen even een SD-kaartje insteken is er natuurlijk niet bij.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    5150

Ziet er inderdaad erg goed, zit net een aantal youtube filmpjes te kijken over de iPad pro en dat zag er ook erg goed uit.

Ik bedoelde in mijn vraag ipv de 128 GB de 256 GB, zou het beter zijn de 512 GB versie te kopen voor ca € 200,- extra?

Moderator
    Night

Ja, sowieso voor opslag van bv temp bestanden, en verder deze:

https://www.apple.com/nl/shop/product/MJYT2ZM/A/lightning-naar-sd-kaartlezer

en een paar grote SD cards

Bijdrager
    5150

Top bedankt…, ik ga binnenkort even kijken…!!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.