6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Achouffe

iPad Pro verbinden aan projector

Hallo,

Mijn iPad mini is aan vervanging toe en mijn oog is gevallen op de iPad Pro. Om mijn mini aan te sluiten op de projectors in onze klassen loop ik rond met verschillende soorten adapters. Mijn MacBook Pro kan ik verbinden met een usb-c naar HDMI of VGA kabel zonder adapter. De iPad Pro gebruikt ook usb-c en zou ik dan deze kabels ook kunnen gebruiken.

Volgens een artikel op de website zou het mogelijk zijn tot 4K schermen. Volgens een Apple medewerker die ik gecontacteerd heb via de chat moet ik een adapter usb-c naar HDMI of VGA aankopen.

Heeft iemand van jullie al geprobeerd om te werken zonder adapter ? Lukt dit of moet er toch nog adapters aangekocht worden ?

alvast bedankt.

Achouffe

Bijdrager
    Buzz

USB-C naar HDMI of VGA kabels zonder adapter bestaan niet. Die kabel is dan natuurlijk tegelijk ook een adapter. Als het met een MacBook werkt moet het dus ook met de iPad Pro werken volgens mij. Die U in USB staat niet voor niets voor Universal. Maar ik heb zelf nog geen praktijkervaring.

Bijdrager
    TheBigZ

Achouffe op 4 december 2019 om 19:44

Mijn MacBook Pro kan ik verbinden met een usb-c naar HDMI of VGA kabel zonder adapter. De iPad Pro gebruikt ook usb-c en zou ik dan deze kabels ook kunnen gebruiken.

Heb je het zelf al geprobeerd?

Bijdrager
    Achouffe

<p class=”cite”>TheBigZ op 4 december 2019 om 23:49</p>

Achouffe op 4 december 2019 om 19:44

Mijn MacBook Pro kan ik verbinden met een usb-c naar HDMI of VGA kabel zonder adapter. De iPad Pro gebruikt ook usb-c en zou ik dan deze kabels ook kunnen gebruiken.

Heb je het zelf al geprobeerd?

Neen want ik beschik niet over een iPad Pro. Dit was een van de vragen waar ik geen antwoord op vond. Als er terug moet gewerkt worden met de dure korte adapters dan hoeft het niet voor mij.

De uitleg van BuZz zou wel eens juist kunnen zijn, ik had er niet aan gedacht dat het een lange adapter is.

achouffe

Bijdrager
    TheBigZ

Ik heb ook even voor je gezocht. Ja, dit werkt.

Bijdrager
    gipsman

Als er een wifi netwerk is waar de beamer in zit en de beamer heeft hdmi: apple tv aanhangen en streamen naar de apple tv. (liefst apple tv 4K)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.