8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    SproetS

iPad pro pencil en screen protector

<p style=”text-align: left;”>Vraagje aan de illustrators en tekenaars die tekenen op een iPad pro, zoals ik:</p>
    Ik raak al aardig gewend aan de Apple pencil en het gladde glas. Maar heeft iemand een goede tip voor een schermfolie die lekker is voor tekenen?

Bijdrager
    KarelWillem

Meestal is een ‘anti-glare screenprotector’ daarvoor wel geschikt.

Die zijn over het algemeen een stuk minder glad, en hebben meer de papier-structuur die voor tekenen fijn is.

Voorbeeld: http://amzn.to/1ZJA7S3

Moderator
    Mac Daddy

Toevallig heb ik dit gisteren bekeken.

Dus een normale matte screen protector zou moeten voldoen.

Bijdrager
    SproetS

Dank dank, ik heb zelf al veel video’s over dit onderwerp gezien.

Ik vroeg me af of iemand uit eerste hand ervaring kon delen.

IPad met pen is trouwens helemaal te gek om op te tekenen!

Bijdrager
    MacEs

Bijdrager
    SproetS

Dank dank, ik heb ooit goede reviews gelezen over een screenprotector voor tekenaars uit Japan. Die werd vooral gebruikt door Manga-tekenaars. Protector werd verkocht via Amazon maar werd helaas niet geleverd naar Nederland.

Tot nu toe getekend op het kale glas.

Ik heb het net besteld, ben benieuwd!

Bijdrager
    feek

Ik heb zelf de PaperLike screenprotector. Niet zozeer om mijn scherm te beschermen maar vooral voor het tekenwerk.

Voor het tekenen is het een enorme verbetering. Minder vaak momenten dat je voelt dat je Pencil ‘wegglijdt’ / andere weerstand heeft. Ook krijgt je scherm veel minder snel vingerafdrukken en is het matte scherm aangenaam. Ook voelt het tekenen meer aan als ‘papier’.

Dus voor het tekenwerk is het zeker een aanbeveling.

Maar een groot nadeel vind ik de vervorming (rgb-noise) van de kleuren. Door het ruwere oppervlak zie je duidelijk rgb-verkleuring en vervorming. Voor tekenwerk is dat niet zo een probleem. Maar ik gebruik mijn iPad ook als tweede scherm (Luna Display) en dan is die vervorming wel hinderlijk. Maar vooralsnog blijf ik hem wel gebruiken.

Er komt een tweede versie (zie Kickstarter, nog 20 dagen te bestellen met korting). Dunner en minder vervorming, maar volgens @karelwillem aangehaalde Brad Colbow (hij heeft er al één) is het nog niet helemaal weg.

Bijdrager
    SproetS

Ai, net te vroeg besteld. Ook ik gebruik geregeld Luna Display…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.