5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    virusbeatbox

iPad pro oplaadtijd duurt wel heel lang

Hoi!

Gisterenavond vlak voor het slapengaan (rond 23u00), heb ik m’n iPad pro (toen 24% batterij) aan de stroomkabel gehangen om op te laden. Maar toen ik deze morgen (rond 6u30) de iPad nam, zag ik dat deze slechts 93% batterij had! Dus na een totaal van 7 en half uur aan de stroom te hangen, is deze nog maar 70% opgeladen!

Ik heb wat opzoekingswerk gedaan op het net, en daar lees ik dat een lege iPad volledig kan opgeladen worden na een 5-tal uren! Ik gebruik de toen meegeleverde kabel en adapter. Ik weet niet of dit zo extreem lang kan duren?

Bijdrager
    Zybbor

Ik ben reuze benieuwd naar een oplossing. Ook mijn iPad Pro 9.7″ is heel erg traag met opladen. Gelukkig (nog) niet zo traag als die van jou, maar wie weet wat de toekomst brengt.

Bijdrager
    GoeieDag

Herstart het ding eens en probeer het nog eens. Kan natuurlijk zijn dat er een proces bezig was en dat bleef hangen, en daardoor hoog energieverbruik, ergo langzaam laden.

Bijdrager
    Zybbor

Ik weet niet of virusbeatbox het ding al eens herstart heeft. Ik daarentegen heb het ding al verschillende keren herstart echter zonder resultaat.

Bijdrager
    mtooster

Er zijn een aantal mogelijkheden:
    1. De lader heeft een laag vermogen. De meegeleverde USB-adapter kan 2.1A uitspugen. Een standaard iPhone lader maar 1A, en sommige andere USB adapters doen bijvoorbeeld maar 1,5A.
    2. De lightning kabel is niet helemaal goed meer, kijk vooral eens naar de contactpuntjes op het lightning stekkertje. Best kans dat er eentje flink donker/zwart is. Door een slecht contact (stof ofzo) is deze een keer warm geworden en verbrand. Zo heb ik er thuis ook eentje, aan een zijde is het pinnetje zwart. Als hij niet snel oplaad moet ik het kabeltje omdraaien en dan werkt het een stuk beter….
    http://www.southafricanmom.com/2016/02/failing-apple-lightning-cables-and-what.html

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.