19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Anoniem

De logische opvolger van de iPad de: "iPad Pro"

Apple heeft met de introductie van de iPad AIR en de iPad Mini alvast ruimte gemaaktvoor een nieuwe telg in de iPad familie.
    De iPad Pro. De geruchten gaan over een iPad draaiend op de opvolger van Mavericks met Touch ondersteuning of een volgende generatie van iOS.

Belangrijkste nieuwe (Pro) mogelijkheden. Multitasking zoals we op de laptop gewend waren.

Dit OS (of het nu Mac OS of of iOS gaat worden) zou wel eens op de WWDC 2014 geïntroduceerd kunnen worden.

Als Apple wat gaat doen met een grotere iPad of een lijn computers waar touch op zit moet men in ieder geval Mac OSX van touch support voorzien en de nodige aanpassingen maken zodat desktop software van derden gemakkelijk de stap naar touch kunnen maken.

Een SDK met hybride (touch enabled) Apps waarmee 1 app voor zowel iOS als mac OS geschikgemaakt kan worden voor alle scherm maten en bedienings vormen. Dat zou dan de focus van de WWDC kunnen zijn. Alles in een unified Appstore waar je eenmalig de app aanschaft en gelijk al je apparaten ongeacht iOS of Mac OS hun versie geinstalleerd krijgen.

iPad Mini – 7,9″ – €300 (iOS) ideaal voor spelletjes en lezen
    iPad Air – 9,7″ – €500 (iOS) ideaal voor lichte productiviteit, spelletjes en lezen
    iPad Pro – 12″ – €800 (OSX met Touch) ideaal MacBook alternatief.

WAT DENKEN JULLIE?
    Is dit wishfull thinking of zou dit werkelijk eens uit kunnen komen op de WWDC 2014?

Bijdrager
    computer space

Geeze. Na een Keynote hoop je altijd dat de rumors weer een paar maanden weg blijven…..:|

Anoniem

Waarom zou je dit product willen?
    Geloof me Apls Tim Cook het product presenteed hebben ze er vast een paar goede redenen voor die je waarschijnlijk WEL overtuigen. Ik kom monenteel niet verder dan deze rede:

Een tablet die in staat is om twee of meer apps naast elkaar te kunnen tonen is niet alleen handig voor studenten die dan hun studieboek naast hun aantekeningen kunnen zien. Er is voor elke doelgroep een invulling te vinden voor een capabelere iPad dan de iPad AIR en Mini. Een splitscreen aanpassing in iOS8 en een iPad PRO zou het antwoord kunnen zijn voor dat probleem.

Bijdrager
    fenkikon

Als de prijs dan nog aantrekkelijk zou zijn …
    Neem aan dat bij een eventuele iPad PRO de prijs ook wel PRO zal zijn. Ik verwacht dat mensen dan eerder voor een MacBook Air zullen gaan of een Retina MBP 13″. Ik denk dat de huidige lijn die Apple heeft nu echt een goede solide is, ik ben dan ook een van de weinige die niet teleurgesteld was n.a.v. de Keynote van 22 oktober. Alleen jammer dat de 15″ non-retina weg is, mis je de uitbreidbaarheid, voor de rest staat er gewoon een sterke productlijn.

Bijdrager
    cids

Alle gangbare desktop software zal moeten worden aangepast om met een touch interface te werken… ik denk dat Microsoft, Adobe en andere grote software leveranciers hier nog lang niet klaar voor zijn…

Dus je verhaal lijkt mij totaal onwaarschijnlijk…

Anoniem

Dat is dus JUIST waar iets als de WWDC prima geschikt voor is. Heel veel hoeft er niet gebeuren wat touch support betreft op een Mac. Een Wacom Cintiq met touch doet het prima met de huidige OSX. Zelfs met de kleine priegel knoppies. Er zal voor de kleinere schermen iets gedaan moeten worden met actief schalen van de menu items. en ook dat zit al in het huidige Mac OSX. Om de ontwikkelaars klaar te stomen voor het upgraden van hun software naar touch vriendelijk.

Adobe heeft zijn software al een tijdje geleden aangepast voor touch en dit werkt platform onafhankelijk voor zowel Windows 8 en Mac OSX gebruik.

Een los Multi touch scherm van Dell of Wacom en je kan aan de slag. Er komen vast veel meer fabrikanten met losse Multi touch monitors op de markt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Mijn verwachtingen:

iPad Mini – 7,9″ – €300 (iOS)
    iPad Air – 9,7″ – €500 (iOS / iOS Pro?**)
    iPad Pro – 12″ – €800 (iOS Pro?**)

Retina MacBook Air – 12″ – €1100 (OS X)*

Retina MacBook Pro – 13″ – €1300 (OS X)
    Retina MacBook Pro – 15″ – €1800 (OS X)

* Hoewel de rMBP steeds lichter wordt zal de MBA altijd de lichtste, kleinste en goedkoopste blijven. Daar is zeker markt voor.

** De iPad zal – zelfs al is het een hybride – nooit zo functioneel zijn als de MBA. De iPad Pro kan een soort hybride worden met wellicht een uitgebreidere versie van iOS. Een Finder, meerdere vensters, USB poorten, meerdere accounts en een Keyboard Cover zouden het een Pro kunnen maken (hoewel ik die betere software liever op alle iPads zie, dat simpele is voor iPhone schermen). iPad hebben dan iOS, zijn sub-1000 euro.

Van mij mag de iPad best meer worden dan een opgeblazen iPod touch. Behalve de toekomstige 64-bit apps zal iOS dus ook volwassen moeten worden. OS X op de iPad lijkt mij echter een stap te ver.

Bijdrager
    Nikita
    knekkie op 24 oktober 2013

Een splitscreen aanpassing in iOS8 en een iPad PRO zou het antwoord kunnen zijn voor dat probleem.

Zoiets als wat Samsung op hun Android spullen heeft, boven een bepaalde schermgrootte? Zoals de Tab en Note. Superhandig, zeker bij die grotere schermen die zich daarvoor lenen. Alleen zou Apple het dan niet moeten willen presenteren als hun hoogstpersoonlijke uitvinding.

Bijdrager
    Nikita
    sunapple op 24 oktober 2013

Retina MacBook Air – 12″ – €1100 (OS X)

Mag ik toch nog een keer de vraag stellen wat de lol is van een retinascherm op een laptop? Ik typ dit op een MacBook Air (11 inch, uit 2011) met 1366 bij 768 resolutie en ik kan nu op armlengte de individuele pixels op het scherm NIET onderscheiden.

Waarom dan de moeite nemen en zo’n apparaat voorzien van 4x zoveel pixels met alle (verspilde) rekenkracht die nodig is om zoveel pixels aan te sturen? Het is niet dat je met Apple’s oplossing meer op je scherm kwijt kan…

Bijdrager
    1984
    Nikita op 27 oktober 2013
    knekkie op 24 oktober 2013

Een splitscreen aanpassing in iOS8 en een iPad PRO zou het antwoord kunnen zijn voor dat probleem.

Zoiets als wat Samsung op hun Android spullen heeft, boven een bepaalde schermgrootte? Zoals de Tab en Note. Superhandig, zeker bij die grotere schermen die zich daarvoor lenen. Alleen zou Apple het dan niet moeten willen presenteren als hun hoogstpersoonlijke uitvinding.

Samsung heeft een interessant tablet /ultrabook (zelfde afmeting als MB Air 11″) i5 128/256 GB draait op Windows 8 en Macosx 10.8

Maar dergelijke tablets zijn er al langer , de groep die zich hier toe voelt aangesproken is wat minder als de belangstelling voor een smartphone
    Voor creatief gebruik is een dergelijk tablet ideaal, Als ik de ontwikkeling zie van de Macbook, dan is de MacPad / of iPad Pro dichtbij.

Bijdrager
    Nouvelle Voque

Nikita op 27 oktober 2013 #
    sunapple op 24 oktober 2013
    Retina MacBook Air – 12″ – €1100 (OS X)
    Mag ik toch nog een keer de vraag stellen wat de lol is van een retinascherm op een laptop? Ik typ dit op een MacBook Air (11 inch, uit 2011) met 1366 bij 768 resolutie en ik kan nu op armlengte de individuele pixels op het scherm NIET onderscheiden.
    Waarom dan de moeite nemen en zo’n apparaat voorzien van 4x zoveel pixels met alle (verspilde) rekenkracht die nodig is om zoveel pixels aan te sturen? Het is niet dat je met Apple’s oplossing meer op je scherm kwijt kan…

Nou tot gister deelde ik jou mening. Ik had een MBA 13″ mid 2011. Gister de nieuwe dikste rMBP 15″ binnen gekregen. De knetters, wat een scherm!! Ik deed net nog ff me Air open, ik kon de letters bijna niet leze zo kruimelig en kleurloos dat het was. Echt een verademing hoor dat Retina!!

Maar nogmaals, ik dacht eerst leuke feature maar kan nu binnen 24 uur niet meer zonder!! Echt gebeurd…!!;)

Bijdrager
    Nouvelle Voque

Overigens in lijn der verwachting dat er op termijn een iPad Pro gereleased wordt. En ik ben het inderdaad ook eens dat een plain and simple iOS niet meer volstaat en zou ze denk op een berg van kritiek komen te staan, maar het zal ook nooit een OSX worden! Dat gezegd hebbende vraag ik me af of er dan wel iets tussen mogen verwachten. Ik betwijfel het in ieder geval!

Anoniem

wwdc nadert.ben benieuwd wat Apple met de iPad gaat doen.

Blijft het een handig speeltje of gaat het een next level device worden ?

Anoniem

Anoniem

Lijkt er op dat Apple op een aantal vlakken wat van MS kan gaan overnemen dit keer ipv andersom. Splitscreen in iOS zoals in onderstaand filmpje is welkom op iOS
    http://youtu.be/v2vyH9VZHKc?t=5s

Anoniem

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is het toch altijd zonde bij dat soort filmpjes het meestal express onrealistisch wordt neergezet.

Op dezelfde manier als dat de persoon beweegt, bewegen ook de onderdelen op het scherm. Zo gebruik je het in praktijk helemaal niet, dus op die manier faalt zo’n filmpje om te laten zien wat je nou daadwerkelijk op het apparaat kan doen.

”Sequences shortened”. Net als: ”lees voor gebruik de bijsluiter” wat je wel eens in andere commercials ziet staan. Feitelijk hetzelfde, omdat in zo’n commercial het medicijn ook altijd direct de perfecte oplossing biedt, maar in praktijk niet altijd.

Anoniem

Adobe gaat de juiste weg in wat mij betreft.
    http://max.adobe.com/sessions/max-online/
    Eindelijk serieuze touch adoptie en gelukkig platform onafhankelijk.
    Dus zowel Mac Als PC en Mobile krijgen de aandacht met hun Pro apps. En zoals ze het geheel presenteerde hebben de mobiele app eindelijk echt een meerwaarde en dragen ze wat bij in plaats avn dat het slappe aftreksels waren van de grotere non touch broertjes.

En het is gaaf om te zien wat Adobe voor ogen heeft met de toekomst van touch wanneer alles (mobiel web lap en desktop) naadloos met elkaar samen werkt.

Bijdrager
    ernst.

iPad Pro…:-? Komop mensen. Get a life. Gedraag je niet als een schaap die overal achteraan rent waar de kudde heengaat alleen maar omdat Apple er weer iets opplakt. anders ben je een echte slaaf van hun marketingmachine. Pro….het begint steeds meer een catchphrase te worden dan waar hij echt voor zou moeten staan. nl. voor de professionals = krachtpatser = de beste hardware die voorhanden is om het ‘zware’ werk aan te kunnen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.