17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Logan Legend

iPad Pro kopen

Hallo
    Ik wil graag een iPad Pro 9.7 kopen, maar ik ben aan het twijfelen waar ik het moet kopen.

Bij iCentre is de iPad Pro 9.7 32GB met onderwijskorting 647,66 euro. Bij iCentre krijg ik nog 3 jaar garantie. Maar ik zit in twijfel i.v.m. dat ze al eerder faillissement zijn verklaard. Hierdoor ben ik bang als ik de iPad Pro bij hun koop dat ze weer faillissement raken en dan kan ik gaan fluiten naar mijn garantie.

Bij Apple store is de iPad Pro 9.7 32GB met onderwijskorting 661,87 euro. Hierbij krijg ik maar 1 jaar garantie en ik krijg een PowerBeats2 koptelefoon gratis erbij. Ook heb Ik geen ervaring met online bestellen, dus heb er ook weinig vertrouwen erin.

Wat raad jullie me aan? Waar is het beste om de iPad te bestellen?

Bijdrager
    Betatester

Bij Apple.

Bijdrager
    Logan Legend
    Betatester op 15 juni 2016

Bij Apple.

Waarom bij Apple? Ik moet dan wel helemaal naar den haag gaan reizen.

Inactief
    Anoniem

Bestellen, online bij Apple. Er is geen reden dit niet te vertrouwen, het is een webwinkel met een miljarden omzet dus ’t zal wel goed gaan.

Bijdrager
    Shmoo

Bij Apple online kopen omdat je daar er iets van bepaalde waarde ‘gratis’ bij krijgt en je gewoon 2 jaar garantie hebt zoals in elke andere winkel als consument.

Plus er wordt bij Apple online niet gecontroleerd of je ook wel echt student bent terwijl je bij iCentre alleen die korting krijgt wanneer je laat zien dat je er ook echt recht op hebt.

Bijdrager
    KarelWillem

Die één jaar garantie van Apple moet je met een korreltje zout nemen.

Uw consumentenrechten op grond van de Nederlandse consumentenwetgeving gelden naast en in aanvulling op uw rechten conform de Eenjarige Beperkte Garantie van Apple en het optionele AppleCare Protection Plan of AppleCare+.

Verder heb je bij online bestellen het voordeel dat je binnen 14 dagen je product gewoon zonder problemen weer terug kunt sturen.

Bijdrager
    plonserd

Waarom heb je zo weinig vertrouwen in online bestellen? Wat houdt je tegen?

Bijdrager
    Logan Legend

@Shmoo
    Sins wanneer is de garantie 2 jaar gemaakt? Ik kreeg voor mijn MacBook Pro 15′ Mid 2014 maar 1 jaar garantie!

@KarelWillem

Is het nu 1 of 2 jaar garantie die je standaard krijgt bij Apple?
    Dat klinkt wel goed dat ik binnen 14 dagen het mag terug sturen. Ook zelf als het open gemaakt is en geactiveerd is?
    Maar de kosten van terug sturen moet ik zeker zelf betalen?

@plonserd

Want ik bestellen bijna nooit duur spullen via online. Heb soms het gevoel dat het niet aankomt of het product stuk is of dergelijks.

Maar via online is wel veilig?

Bijdrager
    Shmoo

Online heeft gewoon veel meer voordelen omdat je recht hebt op die bedenktijd. Ja je mag het product openmaken en gebruiken om te testen of het bevalt. Bij de meeste webwinkels moet je zelf betalen voor het terugsturen van de producten bij Apple kun je een retourlabel gebruiken en aanmelden bij UPS, dan komen ze het weer ophalen.

Kortom gewoon netjes de verpakkingen openen en bewaren zodat je het mogelijk weer netjes kunt inpakken op de manier zoals je het gekregen hebt.

Die twee jaar is altijd al geweest alleen heeft Apple er een handje aan om dat een beetje de camoufleren maar iedereen die iets koopt in Nederland heeft recht op twee jaar garantie ook bij Apple. Dat zijn regels daar kan Apple niet onderuit, wat ze wel kunnen doen is jou de indruk geven dat je maar 1 jaar garantie hebt zodat je hopelijk na een jaar niet meer terugkomt naar de winkel.

Bijdrager
    SvS
    Logan op 15 juni 2016

Maar via online is wel veilig?

Ik snap je twijfels, maar Apple is zeer betrouwbaar gebleken. Je spullen komen er wel aan. Succes.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 15 juni 2016

…Bij de meeste webwinkels moet je zelf betalen voor het terugsturen van de producten…

Bij vrijwel geen enkele webwinkel moet je zelf betalen voor het terugsturen.

Ik heb er exact één (Afuture) getroffen in de afgelopen paar jaar online winkelen.

Bijdrager
    Logan Legend

Ik heb het via online besteld.
    https://i.imgsafe.org/152aab4047.png

Inactief
    Anoniem

Super, en maak je geen zorgen over een hogere waarde. Ik bestel ook altijd mn spaargoed (zilver, goud) online. Weegt heel zwaar en heeft een joge qaarde, nog nooit wat mis gegaan met diefstal, kwijtraken e.d. Er worden zelfs auto’s online afgerekend;)

Bijdrager
    Logan Legend
    Maikelw op 15 juni 2016

Super, en maak je geen zorgen over een hogere waarde. Ik bestel ook altijd mn spaargoed (zilver, goud) online. Weegt heel zwaar en heeft een joge qaarde, nog nooit wat mis gegaan met diefstal, kwijtraken e.d. Er worden zelfs auto’s online afgerekend;)

Dank je wel voor je gerust stelling Maikelw(y)
    Ik heb een mail ontvangen dat ze de iPad morgen gaan leveren.

Bijdrager
    syltheboy

Veel plezier met je nieuwe iPad!

Bijdrager
    plonserd

Je kan er met een gerust hart van uitgaan dat online bestellen overwegend veilig is. Je moet je al zeker geen zorgen maken als je bestelt bij grote webshops.. Apple, Bol.com, Coolblue,… zijn allemaal prima shops waar je met een gerust hart kan bestellen. Bedrijven zetten echt in op goeie service en snelle levering, net omdat online kopen zo populair is. En als er dan eens iets niet goed is of beschadigd aankomt (heb ik zelf nog nooit meegemaakt, en ik bestel wel zo’n twee keer per maand dingen online) gaan de meesten niet moeilijk doen en een nieuw product opsturen.

Bijdrager
    Logan Legend

Ik heb de iPad een dag na mijn bestelling binnen gehad. Het ging helemaal goed. Mijn eerste ervaring ging goed.?? ?
    Alleen wat ik minder vond kreeg ik de pakketjes rond het uur van 18;00 uur maar dat heeft te maken met de route van de bezorger

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.