9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    RoySimons96

iPad Pro 2018 12.9 inch bendgate en batterij

Hi allen,

Sinds een maand ben ik de eigenaar van een iPad Pro 12.9 inch ( 2018 ). Helaas is hij vorige week gaan buigen en zat er dus een dikke deuk in, precies over het midden, als de iPad verticaal gehouden wordt, van links naar rechts. Ook gaat de batterij vrij snel leeg en word de iPad vrij warm terwijl ik alleen in Safari zit.

Naar de Genius Bar in Amsterdam geweest, daar beweren ze dus dat het niet onder de garantie valt en dat het door externe factoren zal komen ( raar want de ene avond leg ik de iPad plat neer op tafel en de volgende ochtend is hij gebogen. ) Heb om de manager gevraagd en mij beroept op het consumentenrecht BW 7 art. 17. comformiteitsbeginsel waarin staat dat als er binnen 6 maanden na aanschaf spraken is van defecten of het product niet functioneert naar wat de consument mag verwachten, de consument recht heeft op kosteloze reparatie of vervanging van het product. Daar wilde hij niets mee doen en bood alleen een swap aan twv 569 euro.

Ben naar huis gegaan en heb de iPad proberen terug te buigen, wat gelukkig wel heeft gewerkt, hij is nu weer recht.

M.b.t. de batterij merk ik dat mijn iPad heel snel leeg gaat. Binnen 24 uur heeft hij 25% verloren terwijl hij gelocked was.

Iemand ervaring / tips?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 11 uur geleden door  RoySimons96.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@roysimons96,

Laat je niet afschepen door Apple, je staat in je recht, je hebt de Nederlandse wet achter je!

Bij een claim binnen 6 maanden moeten zij bewijzen.

Je hebt recht op een echte nieuwe, niet  “refurbished” kijk of er een originele Apple doos om zit anders is die niet echt nieuw.

Consumentenbond?, Rechtsbijstandverzekering? Juridisch loket? win je altijd!

Apple, Apple toch, mooie producten, maar dan heb je alles wel gezegd over dit bedrijf.

Bijdrager
    Absrnd

“Bendgate” wat jij aanhaalt is dat de iPad al licht gebogen is out of the box,

end die rechten die JoopJoopJoopJoopJoop aan haalt geldt natuurlijk voor fabrieksfouten, niet voor zelf gemaakte schade.

Post eens een foto, ik ben wel benieuwd naar deze “uit zich zelf” gebogen iPad:)

Bijdrager
    RoySimons96

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@roysimons96,

@absrnd is waarschijnlijk een Apple medewerker, neemt je klacht niet serieus, heb je zelf bedacht suggereert hij, zet “uit zich zelf” gebogen tussen quote’s.

Bijdrager
    RoySimons96

@joopjoopjoop Ja een echte typische Apple reactie, ding is 1 maand oud en verlies binnen 10 minuten 10% van mijn batterij in safari.

Moderator
    Pete.Z

Lijkt mij ook sterk dat een iPad uit zichzelf overnight buigt, en ik werk niet voor Apple.

batterij die snel leegloopt heeft vaak te maken met openstaande apps, alles afsluiten en herstarten lost dat weleens op. Locatievoorzieningen uitzetten voor apps kan ook verschil maken.

Bijdrager
    RoySimons96

@pete.Z Apps sluit ik altijd zodra ik eruit ga, locatievoorzieningen alleen voor de nodige apps. Ook wordt de iPad onnodig erg warm als ik in Safari zit.

Bijdrager
    Absrnd

Als ik naar de 2 postzegels kijk, die je gepost hebt, zie ik duidelijk, dat de knik precies op de 2 zwakste plekken zit, een microfoon gat, en de Pencil sensor/magneet, dit is duidelijk een gevalletje net teveel druk uitgeoefend op de verkeerde plek.

Apple geeft heeft aangegeven dat de “Bendgate” een lichte kromming is die over de gehele iPad zit, en alleen waarneembaar als je langs het lange deel van de iPad kijkt. en niet een scherpe knik zoals jouw iPad.

Voortaan niet Uri Geller uitnodigen voor de thee:)

En nee ik heb een betere baan dan Apple medewerker:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.