13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    5150

iPad Pro 2017 back up op externe hardeschijf

Is er een mogelijkheid om vooral mijn foto’s en gopro materiaal van mijn iPad op te slaan op een externe harde schijf zonder tussenkomt van een MacBook maar eventueel wel met en adapter? Ik wil niet afhankelijk zijn van iCloud als het gaat om belangrijke data die ik absoluut niet wil kwijtraken.

Alvast bedankt…

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijzonder dat er altijd wel iemand is die, ondanks allerlei geboden oplossingen, vraagt om datgene wat nou net niet kan! 🙄

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee.

Bijdrager
    Ome Kor

@Shyos, hoe bedoel je? Er zijn diverse op Wi-Fi gebaseerde oplossingen om verschillend bestandssoorten (niet alleen foto’s of media) van/naar de iPad te kopiëren. Bijv. de SanDisk Connect Wireless USB 2.0 Flash Drive, de Mophie Spacestation, Verbatim MediaShare en de Kingston MobileLite. Ik heb geen ervaring met deze oplossingen, wel met een Toshiba Wi-Fi adapter (helaas niet meer leverbaar), met daaraan een Samsung SSD of SD-kaart adapter.

Bijdrager
    5150

Ik vind het dan eigenlijk best bijzonder dat iets wat op het oog zo simpel zou moeten zijn bij Apple niet kan..

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    TheBigZ

Zoals Ome Kor en Penseel zeggen. En er zijn nog een hele riedel alternatieven.

https://www.macworld.co.uk/feature/iphone/best-external-storage-drives-for-iphone-ipad-3579792/

Best external storage for iPhone & iPad 2019

Boost the storage capacity of your iPhone or iPad with our guide to the best external Wi-Fi drives and Lightning-enabled flash storage devices

Running out of storage space is often an issue for iPhone and iPad owners. But there’s more you can do to fix it beyond freeing up some space by deleting rarely used apps, moving files to the cloud and generally optimising the way storage is handled.

If you bought a device with a low capacity the problem is likely to recur, because you can’t upgrade an iPhone or iPad to have more storage: a 32GB iPhone will be a 32GB iPhone forever.

But wait a second before you rush off to buy a new phone. You might not be able to upgrade an iDevice’s internal storage specs, but you can add more storage with external accessories. And there’s plenty of them out there.

Read on for our guide to the best external storage devices for iPad and iPhone. Also read our tips on how to increase iPhone storage. For similar products compatible with Macs, see Best external Mac hard drives.

Bijdrager
    Dorkiban

Kan dit niet via de lightning naar usb adapter? Ikdacht dat dit juist hiervoor was…

Bijdrager
    Ome Kor

Via die USB adapter, kun je alleen foto’s en video bestanden (van een camera) kopiëren. PDF’s, spreadsheets en tekstbestanden kopiëren gaat dus niet via die adapter. Het is te hopen dat met iOS 13 het wel gaat lukken (but I don’t hold my breath).

Bijdrager
    nnsa

Als je geen belangrijke data kwijt wil raken, dan zijn er twee backup methoden:

1. Via iTunes, regelmatig een reservekopie maken;

2. Via iCloud, automatisch een reserve kopie maken.

Doeltreffend en simpel.

Daarnaast kan je met programma’s zoals iMazing ook een backup maken, maar dan heb je nog steeds een Mac nodig.

Het interne file-systeem van iOS is dichtgetimmerd en ik verwacht niet dat dit opengesteld gaat worden. Resultaat wordt dan vele devices die niet meer zullen werken, vanwege gepruts.

Ik ken geen App die een backup maakt op een draadloze schijf, zoals geschetst.

Bijdrager
    vogel

Reservekopie iTunes? Onmogelijk voor mij omdat hij dan alles naar mijn Mac zou schrijven, toch? Daar zit nou net mijn iTunes bieb en die wil ik niet kwijt. iTunes Mac herkent m’n iPad niet als ik ‘m via USB-C naar USB-A adapter aansluit.

iCloud reservekopie wil TS niet.

Blijven de oplossingen van Penseel en Ome Kor over. Ik ga me erop oriënteren. Dank jullie wel!

Bijdrager
    Tim983

<p class=”cite”>Anoniem op 21 januari 2019 om 14:49</p>
    Bijzonder dat er altijd wel iemand is die, ondanks allerlei geboden oplossingen, vraagt om datgene wat nou net niet kan! 🙄

Goh, lekker sympathieke reactie.

Bijdrager
    GoeieDag

Goh, lekker relevant ook, een draadje van een half jaar oud naar boven halen met een

off-topic reactie.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.