13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    5150

iPad Pro 2017 back up op externe hardeschijf

Is er een mogelijkheid om vooral mijn foto’s en gopro materiaal van mijn iPad op te slaan op een externe harde schijf zonder tussenkomt van een MacBook maar eventueel wel met en adapter? Ik wil niet afhankelijk zijn van iCloud als het gaat om belangrijke data die ik absoluut niet wil kwijtraken.

Alvast bedankt…

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijzonder dat er altijd wel iemand is die, ondanks allerlei geboden oplossingen, vraagt om datgene wat nou net niet kan! 🙄

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee.

Bijdrager
    Ome Kor

@Shyos, hoe bedoel je? Er zijn diverse op Wi-Fi gebaseerde oplossingen om verschillend bestandssoorten (niet alleen foto’s of media) van/naar de iPad te kopiëren. Bijv. de SanDisk Connect Wireless USB 2.0 Flash Drive, de Mophie Spacestation, Verbatim MediaShare en de Kingston MobileLite. Ik heb geen ervaring met deze oplossingen, wel met een Toshiba Wi-Fi adapter (helaas niet meer leverbaar), met daaraan een Samsung SSD of SD-kaart adapter.

Bijdrager
    5150

Ik vind het dan eigenlijk best bijzonder dat iets wat op het oog zo simpel zou moeten zijn bij Apple niet kan..

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    TheBigZ

Zoals Ome Kor en Penseel zeggen. En er zijn nog een hele riedel alternatieven.

https://www.macworld.co.uk/feature/iphone/best-external-storage-drives-for-iphone-ipad-3579792/

Best external storage for iPhone & iPad 2019

Boost the storage capacity of your iPhone or iPad with our guide to the best external Wi-Fi drives and Lightning-enabled flash storage devices

Running out of storage space is often an issue for iPhone and iPad owners. But there’s more you can do to fix it beyond freeing up some space by deleting rarely used apps, moving files to the cloud and generally optimising the way storage is handled.