10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    xhdmix

iPad Pro 12.9 inch versie 2018 nog kopen?

Hey

Ik heb op dit moment nog een iPad Air deze is aan vervanging toe.
    Daardoor viel mijn oog op de iPad Pro ik zie dat deze vorig jaar al is uitgekomen.
    Ik vroeg me dus af of er binnenkort nog een update zit aan te komen? Of kan ik deze nu gerust kopen?

Alvast bedankt

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  xhdmix.

Bijdrager
    Buzz

Er zal op een gegeven moment een update komen naar de A13 chip (die gisteren met de nieuwe iPhones is geïntroduceerd). Verder zou ik niets nieuws kunnen verzinnen voor de volgende generatie iPad Pro. En die update naar A13 zou volgende maand, maar ook volgend jaar kunnen komen. De huidige (2018) iPad Pro, met A12 chip, is natuurlijk ook al meer dan snel genoeg (sneller dan veel laptops), en volgens mij daarom ook nog steeds een goede investering.

Bijdrager
    Jamaco1947

Heb deze nu 6 maanden in mijn bezit en ben zeer tevreden supersnel en prachtig display. Goede investering dus. Heb de beta versie iPados 13 geïnstalleerd en dit maakt de iPad Pro nog veelzijdiger gebruik hem vaker dan mijn MacBook Pro die ik vorig jaar heb gekocht.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  Jamaco1947.

Moderator
    Night

Als je iPad Air nu aan vervanging toe is, moet je natuurlijk gewoon nu de iPad Pro kopen die je op het oog hebt. Er zullen telkens nieuwe devices uit blijven komen, dus dan zou je (theoretisch) eeuwen kunnen wachten om de knoop door te hakken. De huidige iPad Pro met A12X processor is razendsnel (en al helemaal t.o.v. jouw Air). Natuurlijk zal de versie met een A13/A13X processor ook uit gaan komen. En natuurlijk zal die weer een fractie sneller en zuiniger zijn dan zijn voorganger. Maar daar zal je als gebruiker nauwelijks iets van merken tenzij je ze in een speed- en batterij-duur-test naast elkaar gaat leggen.

De huidige iPad Pro is al voorzien van een USB 3 aansluiting, dus daar zal in de toekomst ook niet snel iets aan veranderen. Wel gaan er geruchten dat de opvolger van de huidige iPad Pro een ander display zal gaan krijgen. Of dat dat een wereld van verschil in gebruikerservaring zal gaan uitmaken? Ik denk het niet.

Bijdrager
    tomc

Gewoon kopen die handel!
    De iPad Pro lijn is met het 2018 model compleet vernieuwd na 4 jaar. Veel grote veranderingen zullen er in het volgende model dus niet zijn. Er komt vanzelfsprekend een nieuwe chip in, de A13X, maar de huidige A12X is ook al razendsnel en als je nu nog doet met een Air ga je het verschil tussen de 12 en de 13 niet echt merken. Bovendien spreken de geruchten ook van een iPhone 11 (pro) achtige camera setup. Voor mij zou dit niet doorslaggevend zijn aangezien ik niet fotografeer met een iPad. Verder denk ik niet dat er echt grote verandering zullen zijn dus wat mij betreft kop je hem gewoon.

Bijdrager
    gipsman

Misschien nog even wachten want deze prijzen komen misschien ook naar NL:

https://www.cultofmac.com/651400/the-most-expensive-ipad-pros-just-got-a-big-price-cut/

Bijdrager
    gipsman

Blijkbaar wordt alleen de duurste 1TB versie in prijs verlaagd, ook in NL/BE. Betekent toch ook dat er een nieuwe iPad 12.9 op komst is. In oktober?

Bijdrager
    jorikcaljouw

Bij dit soort vragen verwijs ik altijd naar MacRumors  Buyers Guide. Daar zie je voor de meeste Apple apparaten wanneer ze updates hebben gehad recent en langer geleden:

https://buyersguide.macrumors.com

Voor de iPad Pro 11″ geven ze aan: CAUTION, omdat het in de buurt begint te komen van de gemiddelde tijd tussen nieuwe apparaten.

Voor de iPad Pro 12.9″ geven ze aan: NEUTRAL, omdat het ongeveer halverwege is.

Voor de 12.9″ iPad Pro, kun je volgens mij dus prima een nieuwe kopen. Je kunt eventueel nog een maandje wachten, zeer waarschijnlijk is er in Oktober nog een event, daar zou een nieuwe iPad Pro ge├»ntroduceerd kunnen worden.

Bijdrager
    Muiter

Ik zit eigenlijk te ‘wachten ‘ op een 16″ iPad Pro. Beetje meer ruimte om te tekenen is wel prettig…;-)

Bijdrager
    xhdmix

Bedankt voor alle reacties! Dan ga ik voor de zekerheid nog een maandje wachten ­čśŐ

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.