26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Ipad opladen duurt erg lang

Ik begrijp niet waarom het zo lang duurt om onze Ipad 3 op te laden. Er staan praktisch geen programma’s open, Wifi staat uit enz. Toch hebben we deze om 13,30 h aan de oplader gelegd (stond op 8%), en nu, bijna 5 1/2h later staat die nog maar op 68%…straks duurt het langer om hem op te laden, dan om hem leeg te werken ???

Bijdrager
    IGBA

Is die iPad in gebruik? Of hangt ie met scherm op zwart aan de oplader?

Bijdrager
    fedde123

Hadden wij ook,
    wij hadden hem aan een lader van 1 watt hangen terwijl hij een lader van 12 watt hoort te hebben.
    Wij hebben de andere lader van apple gekocht (de grote) en nu doet hij het binnen anderhalf uur

Bijdrager
    Martin55

Misschien per ongeluk aan een iPhone lader gekoppeld (5 Watt tegen 10 Watt voor een iPad-lader)?

Bijdrager
    Martin55

Ha, fedde123 was me net voor.:lol:

Bijdrager
    Johnyw

Mijn zoon beweert dat we de oplader gebruiken die bij de Ipad geleverd werd ???

Bijdrager
    IGBA

Nogmaals: wordt de iPad tijdens het opladen gebruikt of niet? Dat maakt erg veel uit namelijk.

Bijdrager
    Martin55

Wat staat er op? Uitgangsspanning is 5Volt, als de stroom 1A is dan is het vermogen 5×1=5Watt.
    Standaard heeft de lader van de Ipad 3 een uitgangsstroom van c.a. 2A dus het vermogen is dan 5×2=10Watt.
    Met 10Watt laad de iPad in iets meer dan 6 uur volledig op. Bij 5 Watt duurt dit meer dan 12 uur! Is het vermogen van de lader nog minder, dan zal de Ipad helemaal niet meer laden. Ipad zal dit dit dan ook melden ( ook bij aansluiten op een USB-poort is het vermogen vaak te laag om te kunnen laden).

Bijdrager
    Beech

Hoeveel updates zijn bezig ? Deze worden nl. automatische geïnstalleerd in iOS 7 als je het niet hebt uitgevinkt in Instellingen. En zo zijn er nog een aantal nieuwigheden.

Bijdrager
    JWB

Sluit mij aan bij alle opmerkingen over opladers e.d., maar…..sinds iOS7 duurt opladen van mijn iPad inderdaad langer. Zelfde oplader, dus daaraan kan het niet liggen.

Bijdrager
    jamba

Een vraagje. Als je de ipad aansluit maakt hij dan zo’n plonk geluid. Bij mij deed hij dat niet en toen bleek de dock connector stuk te zijn.

Bijdrager
    Johnyw

jawel hoor, hij maakt een leuk “plonk” geluid;)

Bijdrager
    belfortmac

Duurt bij mij ook aanzienlijk langer als voorheen.

Bijdrager
    FreBo

Ik heb dit eens nagekeken en de stekker van de ipad en de iphone die zijn dezelfde.
    Beiden zijn 5 watt. Ik heb ook zo een blokje van mijn iphone 3Gs nog en die geeft 10 watt.
    Daarmee gaat het inderdaad sneller.

Bijdrager
    Beech

5 W voor een iPad is veel te weinig.

Bijdrager
    IGBA
    Johnyw op 05 oktober 2013

Leuk. En de antwoorden op de andere vragen?

Bijdrager
    Martin55
    IGBA op 05 oktober 2013
    Johnyw op 05 oktober 2013

Leuk. En de antwoorden op de andere vragen?

Ik sluit me hier bij aan, het begint er op te lijken dat deze topicstarter niet echt serieus geïnteresseerd is in oplossingen en/of deze te delen.
    Zie ook zijn andere topic over “Ipad 2 vol met documenten en gegevens”, hier komt ineens uit de lucht vallen dat het is opgelost, maar hoe?

Bijdrager
    bartje

Frebo is in ieder geval geholpen:)

Bijdrager
    Johnyw

schijn bedriegt, ik ben wel meestal geholpen door jullie antwoorden, maar als alleenstaande papa met twee kleine kinderen hoop ik dat men begrijpt dat ik niet de tijd heb om altijd alles toe te lichten….

Bijdrager
    Martin55

Ok Johny,
    Ik kan begrijpen dat als je druk bent, niet direct kan reageren.
    Maar waarom krijgen wij, als we proberen mee te denken om jouw problemen op te lossen, nog steeds geen antwoord op de vragen waarin het antwoord kan schuilen.
    Dit forum is immers ook interessant voor de mensen die niet aan de discussies meedoen, mits er ook duidelijk gemaakt wordt waarin de oplossing ligt.
    Dus nogmaals, heeft u de lader van 5Watt of de lader van 10/12Watt?

Bijdrager
    Johnyw

5,1 V , 2,1 A

Bijdrager
    Martin55

Bedankt Johny,
    Dat is dus een 10 Watt lader, hiermee zou de ipad in ongeveer 6,5 uur volledig opgeladen zijn.
    Er is mogelijk iets anders aan de hand, de batterij-indicatie is niet een exacte meting, maar meer een zelflerende indicatie.
    Deze moet af en toe “geleerd” worden wat een lege accu en wat een volle accu is. Dit doet men door eens in de zoveel tijd, de ipad helemaal leeg te verbruiken of in ieder geval tot een waarschuwing voor lege accu, en daarna, zonder onderbreking, de ipad te laden totdat deze zelf stopt met laden (100% en symbooltje van een stekker).
    Het kan naar mijn mening geen kwaad om deze procedure nu eerst uit te proberen voordat we verder gaan zoeken.

Bijdrager
    Johnyw

Ok, doe ik nu , bedankt

Bijdrager
    belfortmac

Ik heb trouwens ook het gevoel dat uitzetten langer duurt als voorheen.
    Nog iemand??

Bijdrager
    Martin55

@Johnyw, heeft het opnieuw ” inleren” van de accu-indicatie nog positief effect gehad?

Bijdrager
    zepkleiker

Probeer ook eens een andere kabel.

Mijn schoonzus kwam laatst met het probleem dat haar telefoon niet meer snel kon opladen. Per uur kwam er maar een paar procent bij. Ik heb toen een andere oplader geprobeerd, en het probleem bleef. Toen probeerde ik een andere kabel en het probleem was opgelost. De kabel die ze altijd gebruikte was gewoon gaar (gebroken aders ofzo).

Probeer bij dit soort gevallen het probleem te isoleren. Probeer een andere lader (met dezelfde specificaties, dus 2A). Is het probleem er dan nog? Dan lag het waarschijnlijk niet aan de lader. Probeer dan een andere kabel, etc.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.