20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Geedee

iPad oplaadblok

Een vriend brengt volgende week een iPad pro 11 inch (2018) mee vanuit Amerika. Welke lichtnetadapter moet ik hier kopen? Ik heb gezocht in de Apple Store maar zie niks specifieks voor deze nieuwe iPad. De meegeleverde lader zou 18 watt zijn en usb-c bevatten. Ik zou de adapter nu willen kopen zodat ik de iPad meteen bij aankomst kan laden.

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon een stekkertje denk ik? Het is tegenwoordig allemaal universeel 110-230 volt.

Heb je nog niet ergens een reisstekker liggen?

Bijdrager
    KarelWillem

En verder kan je op zoek naar dit (maar dat zal in Nederland misschien lastig zijn*):

*Apple verkoopt een complete set voor de hele wereld voor ongeveer 30 euro.

Bijdrager
    Geedee

Super. Dat ik daar niet aan gedacht heb. Dank je.

Bijdrager
    McMeller

Zogeheten duckheads zijn her en der ook wel los te koop, zoals bij Apple-speciaalzaken.

Je kunt ook deze kabel bij onder andere de Apple Store kopen: https://www.apple.com/nl/shop/product/MK122Z/A/lichtnetadapter-verlengkabel.

Een minder chique manier is dat er gewoon een 2-prong kabel in past.

Bijdrager
    r.heijma

Een gewoon C7 kabeltje past er ook in. Dat is kabeltje dat aan de meeste elektrische apparaten zit. Van batterij laders tot radio’s. Heeft geen randaarde.

Dus als je het quick and easy will doen dan zo.

Bijdrager
    McMeller

C7 is inderdaad de officiële term voor wat ik met een 2-prong bedoelde.

Bijdrager
    Geedee

Dat kabeltje kost €25 terwijl een reisstekker over de toonbank gaat voor ongeveer €10. Is dat laatste dan geen zinnigere oplossing of is het niet zo veilig als een kabeltje?

Bijdrager
    tinus_omt

Die kabeltjes kun je ook voor een euro kopen als je goed zoekt maar vrijwel iedereen heeft die thuis tientallen rondslingeren.

Bijdrager
    r.heijma

Soooo, wat een prijs voor een Apple kabeltje. Maar dan heb je er wel randaarde op. Kan soms wel eens handig zijn. Zit er soms zuurstofvrij koper in de aders?

C7 kabeltje is €2,25 bij allekabels.nl. Maar waarschijnlijk heb je er nog wel 1-tje rondslingeren.

Bijdrager
    McMeller

Volgens mij gaat die randaarde nergens heen aangezien de aansluiting op het blokje 2-polig is.

Maar volgens mij kom je er wel uit.

Bijdrager
    Geedee

Heb een C7 kabeltje gevonden en geprobeerd op mijn oude iPad. Werkt perfect. Dank

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Nu nog maar hopen, dat de douane je niet aanhoudt, kan aardig oplopen… weg voordeel..

BTW, smoesjes van is voor mijn eigen gebruikt e.d. (doos weggeggoid), je zal een aankoopfactuur uit Nederland moeten overleggen…

Een mogelijke garantieclaim kan Apple afwijzen (sinds 2013), vanwege aanschaf buiten de EU.

Dan kan je iPad nog weleens erg duur blijken te zijn…

Bijdrager
    GoeieDag

Apple wijst niks af; alleen geldt dan niet de 2-jaars garantie, maar de standaard US 1-jaars garantie.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Goeiendag,

Mijn info komt uit de voorwaarden van Apple zelf, voorwaarden van na 2013.

Er staat ook letterlijk in mijn tekst  “kan afwijzen”, waarom zou je het risico nemen..

Dit is een waarschuwing voor diegene die denken “wat is het goedkoop” in de US, vergeten dan, of weten niet, dat de US prijzen altijd excl. btw (sales tax) en andere belastingen worden geadverteerd…!!!!

Doorgaans komt de aankoopprijs overeen tuseen U.S. en NL.

Bijdrager
    r.heijma

Nou, die randaarde gaat volgens mij wel degelijk ergens heen. Bij een magsafe voeding zijn de twee buitenste pinnetjes met ground verbonden en hieraan is dan ook de behuizing van de laptop verbonden. Heeft iets met veiligheid en aardlekschakelaars te maken. Is een standaard bij PC- en laptop-hardware. Bij USB-C hangt de ground dan denk ik aan de afscherming/buitenkant van de stekker.

Bijdrager
    GoeieDag

JoopJoopJoop op 28 november 2018 om 20:11
    Doorgaans komt de aankoopprijs overeen tussen U.S. en NL.

Als frequent reiziger weet ik dat dat niet klopt.

Bijvoorbeeld:

iPad Pro 11″/64GB in NL: €899.

In de VS: 799 x 1,1 (tax meestal ≤10%) = 879$ ≃ 774€.

Scheelt 125€, niet een te verwaarlozen verschil.

Bijdrager
    macconsultants

Het duckhead verhaal is niet meer het geval bij de iPad Pro 11 en 12.9 met USB-C. Althans de Nederlandse uitvoering van de lader is één geheel.

Denk de Apple USB-C-Lichtnetadapter van 30W zou dit kunstje moet kunnen verrichten

Bijdrager
    Geedee

Als ik dit laatste zo lees, kan ik best gaan voor de reisstekker van KarelWilem. Dat zit altijd snor.

Bedankt voor de vele reacties.

Bijdrager
    Geedee

Kom toch nog even aankloppen: dat hama reisstekkertje doet niet aan volt-convertie. Is dat een probleem?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.