4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    wouters

iPad ontgrendelen zonder code

Help!
    Een collega van mij heeft iPad van haar vader die onlangs overleden is.
    Code onbekend. Wil iPad graag weer gaan gebruiken. Vraagt mij om hulp maar ik heb geen passen antwoord.
    Wie helpt? Als alleen ontgrendelen niet kan is totale reset ook een optie.
    Hoor het graag!

Bijdrager
    GoeieDag

Met aankoopbewijs en andere papieren naar Apple Store gaan.
    Er zal namelijk ook wel een iCloud lock opzitten.

Bijdrager
    Q-collective

De reactie van GoeieDag is wellicht wat kort door de bocht, daarom wat uitleg. Er is namelijk iets meer aan de hand:
    1. De toegangscode: die weet je dus niet. Hij zal dan inderdaad hersteld moeten worden naar fabrieksinstellingen. Alle data erop moeten als verloren worden beschouwd. Het apparaat kan worden hersteld via de herstelmodus en iTunes op een Mac of Windows PC.
    2. Het activeringsslot: dit is waar GoeieDag naar verwijst en wordt dus ingeschakeld op het moment dat er is ingelogd bij iCloud. Tenzij de vader van je collega niet was ingelogd in de iCloud, of specifiek de “Zoek mijn iPad” functie bij de iCloud instellingen had uitgeschakeld, staat het dus aan.
    3. In dat geval kan het op drie manieren worden opgelost:
    3.1. als het Apple ID bekend is, kan er via AppleCare (niet de Apple Store, die kunnen niks met een Apple ID) – te bereiken op 0800 0201 581 voor Nederland en 0800 80 407 voor België – worden getracht het Apple ID te herstellen. Als hierbij gebruik gemaakt zou worden van twee-factor authenticatie of twee-stap verificatie zijn de mogelijkheden zeer beperkt. In het geval van TFA kan een accountherstel worden aangevraagd, in het geval van TSV moet het Apple ID waarschijnlijk als verloren worden beschouwd.
    3.2. Hier heb ik wat minder documentatie over, maar ik heb vaker gelezen dat het ook mogelijk moet zijn om een Apple ID over te nemen in het geval van overlijden. Als dit al mogelijk is, hou er rekening mee dat Apple hiervoor officiële documentatie van nodig heeft, zoals een overlijdensakte. Deze route is wellicht wat omslachtig, maar heeft als voordeel dat alle aankopen en eventuele reservekopieën in iCloud kunnen worden teruggezet. Niet onbelangrijk als het bijvoorbeeld gaat om waardevolle foto’s en dergelijke:)
    3.3. als het Apple ID niet bekend is, of er kan geen toegang meer toe worden verkregen, kun je inderdaad met de originele factuur contact opnemen met AppleCare (wederom niet de Apple Store) en de bon digitaal opsturen. Als het wordt goedgekeurd zal het activeringsslot binnen enkele dagen eraf worden gehaald. Wordt het niet goedgekeurd, houdt het op en is de iPad een veredelde onderzetter geworden.

Succes er mee:)

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 3 weken geleden door  Q-collective.

Bijdrager
    wouters

Ontzettend bedankt voor de zeer uitgebreide reactie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.