30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:
    Bijdrager
    iDaan98

iPad of MacBook Pro?

Ik heb gezien dat de iPad nu ook in Nederland is. Ik zit alleen meet erge twjfel: ik wil heel graag een MacBook, maar ik heb nog een Windows laptop die goed werkt, en een iPad vind ik ook wel heel erg handig enzo, om te internetten en Apps te downloaden enzo. Ik zit alleen te twijfelen of ik nog door zou sparen voor een MacBook Pro, of toch de iPad te kopen omdat mijn laptop nog goed werkt. (Batterij gaat om t jaar leeg, is al vervangen door garantie, maar volgend jaar kan dat dus niet, en een nieuwe batterij is ook best wel prijzig)

Wat zou ik doen?

Bijdrager
    Garbera

Als je al een windows laptop hebt en niet de ernstige behoefte voelt altijd een Macbesturingssysteem bij je te hebben, raad ik je zeker een iPad aan ;), scheelt je ook weer een hoop geld.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

iPad. Heb je denk ik meer aan als je al een laptop hebt.

Bijdrager
    1984

kijk ook eens in dit topic :iPad of netbook?”

Bijdrager
    KingAchille

Eenvoudige vergelijking. Dure, krachtige MacBook Pro (waarom een Pro? Zo te horen kom je met een gewone MacBook ook al toe qua prestaties) of goedkopere, handige iPad.

Wat wil je ermee doen, buiten internetten en apps downloaden.

Bijdrager
    vincentvega

ik heb een ipad geprobeerd maar vind dat ie niet op kan tegen mijn macbook Pro.

Bijdrager
    The_Envoy

Wat doe je zoals ‘onderweg’ (waar je de batterij voor nodig hebt).

Bijdrager
    vincentvega

Wat doe je zoals ‘onderweg’ (waar je de batterij voor nodig hebt).

vraag je dat aan mij? de batterij gaat 4 uur mee. meestal lang genoeg voor onderweg.

Bijdrager
    iDaan98

Op mijn huidige laptop gebruik ik: Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en InDesign CS5. Voor video’s gebruik ik Sony Vegas. Ook gebruik ik soms Fruityloop Studio. Is de gewone MacBook daar krachtig genoeg voor? Ik ben namelijk bang dat als mijn laptop’s batterij volgend jaar dood gaat, een iPad niet echt meer voldoet. Ik zou het dus het echt niet weten…?

Bijdrager
    olbo

Nou, ik zou voor een MacBook gaan. Huidige laptop oppoetsen en verkopen. En over ruim een jaar koop je een iPad met ingebouwde iSight erin voor erbij. :yum:

Bijdrager
    iDaan98

Jep, nu hopen dat de volgende MacBook goedkoper wordt:P
    Alleen zit ik met dit probleem: Ik heb nu 15 inch, en ik zit te denken of de 13,3 inch niet te klein is…

Bijdrager
    MacBeer2

Schermen van Windows laptops hebben vaak een grovere resolutie dan schermen van Apple laptops. Ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat jij op het scherm van een MacBook net zoveel ziet als op je Wintel scherm. Loop gewoon even een Premium Reseller binnen en kijk zelf.

Bijdrager
    Afroman
    iDaan98 op 04 augustus 2010

Op mijn huidige laptop gebruik ik: Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en InDesign CS5. Voor video\’s gebruik ik Sony Vegas. Ook gebruik ik soms Fruityloop Studio. Is de gewone MacBook daar krachtig genoeg voor? Ik ben namelijk bang dat als mijn laptop\’s batterij volgend jaar dood gaat, een iPad niet echt meer voldoet. Ik zou het dus het echt niet weten…?

Dat werkt op mijn 3 jaar oude MacBook nog ruim voldoende. Voorlopig niet, maar dat komt doordat ik maar 2 Gb vrij heb op mijn harddisk, en de nieuwe is onderweg.

Bijdrager
    MacBeer2

Een iPad zal je niet gebruiken om op te Photoshoppen etc. Dat doe je op een laptop. Een ipad gebruik je voor het lichtere werk. Verdiep je eerst eens in wat een ipad eigenlijk is. Wat het niet is dat is een tabletcomputer.

Bijdrager
    iDaan98

Dan zou ik toch door gaan sparen voor een MacBook;)

Bijdrager
    Maverick9898

Een iPad zal je niet gebruiken om op te Photoshoppen etc. Dat doe je op een laptop. Een ipad gebruik je voor het lichtere werk. Verdiep je eerst eens in wat een ipad eigenlijk is. Wat het niet is dat is een tabletcomputer.

Ik denk niet dat de TS in de veronderstelling was dat een iPad een product was om mee te Photoshoppen. Dat blijkt uit zijn eerdere posts, o.a. dat hij zijn laptop behoud en dat hij de iPad alleen wil gebruiken voor internet en apps.

Jep, nu hopen dat de volgende MacBook goedkoper wordt:P
    Alleen zit ik met dit probleem: Ik heb nu 15 inch, en ik zit te denken of de 13,3 inch niet te klein is…

13 inch is zeker niet te klein. Ga zeker eens in een APR kijken maar kijk ook eens bij iemand thuis die al een MacBook of een MacBook Pro heeft. Het is namelijk zo dat in de APR alle Macs naast elkaar staan opgesteld (logisch natuurlijk) en daardoor lijkt een 13 inch scherm minuscuul naast bijv het 27 inch scherm van een iMac, maar ook naast een 15 inch MacBook Pro. Als je het scherm los zou zien, zie je iets meer the potential zeg maar;). Kan je anders de resolutie posten die je hebt op je Windows computer? Er zijn, zoals al gezegd, best veel Windows laptops die een resolutie van 1200 x 800 of lagere resoluties hanteren bij een 15 inch scherm terwijl je dat al krijgt bij je 13 inch scherm op je MacBook.

Bijdrager
    iDaan98

Ik heb 1280×800 ja;) Zie ik dan hetzelfde als op mijn huidige laptopscherm?

Bijdrager
    Maverick9898

Jah je ziet dan hetzelfde. Je scherm is bij je MacBook kleiner maar scherper. Doordat het scherper is zijn de objecten kleiner en dus past er meer op;). Je kan het vergelijken door bijv je huidige scherm iets lagere resolutie te geven. Dan wordt alles ineens groter en veel minder scherp en er past ook minder op het scherm. Als je het dan weer terugzet zie je hoe scherp het eerst was. Nou zo’n MacBook scherm is dus nog scherper dan dat omdat dezelfde hoeveelheid pixels op een kleiner scherm zit;). Heel veel switchers ervaren dat Apple schermen daarom een stuk beter zijn. Logisch want het is gewoon scherper:).

Trouwens als je veel aan multi-tasken doet op een kleiner scherm zoals de MacBook (Pro), is Spaces erg handig. Op deze pagina staan alle apps in OSX op een rijtje (althans een grote hoeveelheid ervan) en Spaces vind ik zelf erg handig!

Bijdrager
    iDaan98

Ziet er handig uit! En nu ik weet dat ik hetzelfde kan zien als op mijn Windows laptop haalt dat me toch meer over om een MacBook te kopen dan een iPad! Ik ben eruit! Thanks voor alle reacties!

Bijdrager
    wjend

En dit is de Nederlandse versie. Gewoon /nl ertussen zetten, werkt vaak wel!

Bijdrager
    iDaan98

Nu ik zeker weet dat ik een MacBook wil, zit ik met een ander twijfelgeval: MacBook of MacBook Pro?
    Wat ik op mijn MacBook wil gaan doen is: Skypen, Msn’nen, Veel internetten (met veel tabs), Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, Audition (ga ik alleen gebruiken om stemmen uit muziek te filteren, InDesign, Premiere Pro & AfterEffects voor de video’s.

Ik weet dat je voor 150 euro extra een Pro hebt, maar, het is toch 150 euro…
    En komt het crackbook-verhaal nog voor?, ik heb namelijk geen zin daarin…

Bijdrager
    Sascha

€ 150 is te veel, maar je kan wel het Adobe pakket draaien… Raar. Maar hier bestaan al genoeg topics over. Ook over jou vraag welke MacBook (Pro) je moet nemen…

En aangezien je nog maar de helft van het bedrag van een MacBook hebt, zou ik nog maar wat sparen en dan kijken hoe en wat er aangeboden wordt…

Bijdrager
    iDaan98

Haha, denk je dat ik het koop? Ik minuutje google en je hebt het gratis xD

Bijdrager
    Sascha

En daar moet je fier op zijn. :sealed:

Bijdrager
    Maverick9898

En komt het crackbook-verhaal nog voor?, ik heb namelijk geen zin daarin..

Ik zou de Pro doen. Gewoon een betere computer, zeker voor wat jij ermee doet. Daarnaast zou ik eigenlijk een 15 inch kopen maar dat is mijn mening. Even doorsparen en dan heb je een echte goede voor jouw doelen;). Ik weet niet of de crackbook nog ’s bij de nieuwe MacBook. Volgens mij niet omdat ie unibody plastic is. Bij de unibody aluminum zeker niet!

Bijdrager
    Ezri Dax

Of allebei?

Bijdrager
    iDaan98
    Maverick9898 op 06 augustus 2010

Ik zou de Pro doen. Gewoon een betere computer, zeker voor wat jij ermee doet. Daarnaast zou ik eigenlijk een 15 inch kopen maar dat is mijn mening. Even doorsparen en dan heb je een echte goede voor jouw doelen;). Ik weet niet of de crackbook nog \’s bij de nieuwe MacBook. Volgens mij niet omdat ie unibody plastic is. Bij de unibody aluminum zeker niet!

De 15-inch is echt te duur. 13-inch is nog aanvaardbaar zegmaar:P Toch maar 150 euro meer uitgeven dan..

Bijdrager
    hansiedejong

Ik ben voor de Pro gegaan, ik vind die elegante, zwarte toetsen schitterend staan met het zilvergrijze aluminium. Ik vind de witte wat vrouwelijk, maar dat is persoonlijk.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze!

Bijdrager
    iDaan98

Ik vind de witte idd ook minder mooi:P En de toetsenbord verlichting van de Pro is erg aantrekkelijk! Hmmm.. Ik ga denk ik voor de Pro, voor iets langer sparen, heb ik toch meer:P

Bijdrager
    Afroman
    Maverick9898 op 06 augustus 2010

Ik zou de Pro doen. Gewoon een betere computer, zeker voor wat jij ermee doet. Daarnaast zou ik eigenlijk een 15 inch kopen maar dat is mijn mening. Even doorsparen en dan heb je een echte goede voor jouw doelen;). Ik weet niet of de crackbook nog \’s bij de nieuwe MacBook. Volgens mij niet omdat ie unibody plastic is. Bij de unibody aluminum zeker niet!

Voor wat die doet kan je hem elke Mac aansmeren. Hij doet echt geen bijzondere dingen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.