16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Westley

ipad of laptop

hallo allemaal,

ik ga volgend schooljaar starten in het hoger onderwijs, nu moet ik hiervoor een nieuwe laptop of misschien wel een ipad aanschaffen, mijn huidige laptop werkt enkel nog met netstroom, batterij werkt niet meer. ik vroeg mij af of het verstandig zou zijn om een ipad aan te schaffen of het toch beter zou zijn om een standaard windows laptop te kopen, een macbook is namelijk wat te duur vindt ik persoonlijk. kunnen jullie mij helpen bij mijn keuze?

Bijdrager
    Sascha

Wat voor richting ga je studeren? Heb je daar specifieke programma’s voor nodig?

Wat wil je allemaal met je toestel kunnen doen? Wat verwacht je er van?

Bijdrager
    Westley

Bijdrager
    Westley
    Sascha op 04 augustus 2011

Wat voor richting ga je studeren? Heb je daar specifieke programma\’s voor nodig?

Wat wil je allemaal met je toestel kunnen doen? Wat verwacht je er van?

ik zal lichamelijke opvoeding studeren, dus waarschijnlijk geen specifieke programma’s nodig,
    mijn toestel is vooral voor muziek, msn, surfen of het internet, word,excel en powerpoint (dit zal ik wss veel nodig hebben voor school) en verder bestanden opslaan van school enzo verder. het is niet om te gamen of dergelijke enkel de basisdingen.

Bijdrager
    Sascha

Hmmm, voor dat internetten en chatten is een iPad ideaal. Voor documenten van de schoolserver te halen, op te slaan en te bewerken dan weer niet… Maar dat is mijn mening.

Bijdrager
    Westley
    Sascha op 04 augustus 2011

Hmmm, voor dat internetten en chatten is een iPad ideaal. Voor documenten van de schoolserver te halen, op te slaan en te bewerken dan weer niet… Maar dat is mijn mening.

ahzo, dat is jammer. zal dan waarschijnlijk voor de laptop moeten gaan. bedankt voor de info!

Bijdrager
    nebilem

Je kan bij Dell voor de prijs van een iPad echt een prima laptop kopen.

Bijdrager
    LdeV

Is een Macbook Air geen optie? Licht, klein.. En natuurlijk (vind ik) stukken beter dan plastic netbooks!

Bijdrager
    Sascha

Maar zoals Westey al zei heeft hij het geld daar niet voor (over). Anders zou dat inderdaad een hemelse oplossing / keuze zijn.

Bijdrager
    nebilem
    LdeV op 04 augustus 2011

Is een Macbook Air geen optie? Licht, klein.. En natuurlijk (vind ik) stukken beter dan plastic netbooks!

Je kan voor de prijs van een air maar liefst 3 ipads kopen.

Bijdrager
    dirkvandewiel

Misschien even doorsparen? Als dat lukt dan.. Ik zit nu op mijn nieuwe ipad 2 , ik vind het ook alleen fijn om te internetten, al die standaard dingen, meer niet. daarom koop ik over 2 weken de nieuwste Macbook Air, weet alleen nog niet welke inch? Gebruik ‘m ook net als jij voor die standaard dingen, weet daarom niet welke inch? Misschien kunnen jullie mij helpen..
    Maar ..
    Succes verder, met je keuze !
    Gr. Dirk

Bijdrager

Heb sinds gisteren een 11,6” Air erbij en ook al een tijdje de iPad 2.
    Ik had hiervoor een MacBook Pro 13”

Tot nu toe geen seconden spijt gehad van de Air.
    De iPad 2 is leuk voor erbij, maar eerlijk gezegd geen echte fijne vervanging van een laptop.
    De Air daarin tegen kan je als vaste machine gebruiken zonder dat het irritant wordt.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik er nog een 27 ” iMac naast heb, vooral voor opslag en zware taken.

Bijdrager
    Antaeus

Als je gaat studeren heb je op een ipad toch eigelijk alles wat je nodig hebt?
    Je kunt internetten, je hebt iWork, iBooks, etc wat heb je nog meer nodig?

Bijdrager
    Afroman

Compatibility.

Moderator
    unSOUND

Precies. Wat doe je als één van je studiegenoten aankomt met een werkstuk op USB stick of ander medium ?

Bijdrager
    Maxim013

en dat mist dus bij de Ipad! een usb !

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.