One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » iPad of iPad Pro?

iPad of iPad Pro?

Profielfoto van Catbert

Catbert op 15 juni 2017 #

Beste OMT’ers,

Na een tijdje gespeeld te hebben met Android tablets wil ik toch weer terug naar een iPad. Mijn keuze zou zijn de 9.7″ iPad met 32Gb geheugen. Wat vinden jullie? Apple zet volledig in op de iPad Pro. Gaat op termijn de iPad verdwijnen en zou ik daarom daar nu alvast op moeten anticiperen en een iPad pro kopen? Dank voor jullie support.

Profielfoto van Bugsy

Bugsy op 15 juni 2017 #

Je moet kopen wat past bij wat je wil. Wat Apple in de toekomst gaat doen heeft geen enkele invloed op het apparaat dat je koopt. Hooguit zal je na jaren merken dat nieuwere software niet meer werkt, maar dat is altijd zo, bij elk platform.

Waar ben je precies bang voor dat er gaat gebeuren als je een tevreden iPad-gebruiker bent en Apple besluit voortaan haar iPads allemaal “pro” te noemen?

Profielfoto van Rw1

Rw1 op 15 juni 2017 #

De iPad zal voorlopig niet verdwijnen, omdat die er nog niet zo lang is. Lijkt mij. Als je de snelheid niet nodig hebt, zal ik gewoon de IPad kopen en niet de iPad pro.

Profielfoto van Bugsy

Bugsy op 15 juni 2017 #

De meeste iPads worden niet meer gemaakt, de levenscyclus is vrij kort. Dus dat de iPad nog niet zo lang bestaat lijkt me niet een erg sterk argument. Maar wat heb je er voor last van dat Apple het product dat je hebt niet meer maakt?

Profielfoto van Afroman

Afroman op 15 juni 2017 #

Het is heel simpel

1. Wat laat je portemonnee toe

2. Waar ga je het ding voor gebruiken.

Beetje media consumeren en filmpjes kijken en heel en af toe een tekst verwerken, af en toe een spelletje of af en toe een fotootje bewerken dan heb je echt genoeg aan een iPad.

Wil je meer, gebruik je het als “laptopvervanger” of doe je meer complexere dingen. (serieus tekst verwerken, iets serieuzer grafisch vormgeven/foto edit, CAD tekeningen etc you name it) dan wordt het de pro.

Je kan voor de futureproof een iPad Pro kopen. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs. De normale iPad is er al vanaf rond de 350 euro of zo. Ja dan gaat die misschien ietsjes langer mee, maar kost wel klauwen minder geld. En tegen die tijd kan je weer eens kijken naar een opvolger.

Profielfoto van sunapple

sunapple op 15 juni 2017 #

Joh, als je van een Android tablet komt is iedere iPad een verbetering.

Naar mijn inschatting blijft de iPad (die van ruim 400 euro) gewoon bestaan als goedkope optie. Hij krijgt voorlopig waarschijnlijk ook nog wel updates; de oudste iPad die iOS 11 gaat krijgen is de iPad Air uit 2013 en de jongste generatie die dan op iOS 10 blijft steken is de iPad 4 uit 2012. Een jaar of vijf aan ondersteuning kun je wel verwachten.

Toch nieuwsgierig naar de Pro? Pak er eentje op in de winkel, want ze verschillen van schermdiagonaal en het 120Hz scherm moet je even in het echt zien…

Profielfoto van SvS

SvS op 15 juni 2017 #

Ze hebben de “gewone” iPad dit jaar gelanceerd, dus beide zijn prima voor een lange tijd, 4 a 5 jaar of zo.

Joh, als je van een Android tablet komt is iedere iPad een verbetering.

(y)(y)

Profielfoto van Catbert

Catbert op 15 juni 2017 #

Duidelijk! Ik ga ervoor!

Profielfoto van SvS

SvS op 15 juni 2017 #

Voor?

Keus tussen 32 of 128 gb is ook overweging die je maakt.
In 2012 kreeg ik een 1e iPad (1e Retina ipad), basismodel met 16gb, na 1 a 2 jaar bleek het alweer te krap. iPad Retina uit 2012 wordt overigens nog steeds dagelijks gebruikt. Niks kapot of ‘aftakelend’.(y)

Het is maar net wat je ermee wilt gaan doen. Films kijken onderweg, flinke games, dan zul je even beter 100 euro extra voor investeren, zou ik doen. Alleen internet/mailen, netflix, ebooks en beetje gamen, is 32gb echter wel ruim genoeg.

Profielfoto van Cloudsurfer

Cloudsurfer op 18 juni 2017 #

Het lijkt me sterk dat de reguliere iPad zal verdwijnen, Apple wil graag ook een ‘budget’ variant aanbieden zodat het voor iedereen bereikbaar blijft.

Er is niks mis met de niet-Pro iPad. Er zit gewoon een A9 in met 2GB RAM. Dat gaat echt nog wel een paar jaar mee. Voor mij persoonlijk is de meerprijs van ruim 300 euro voor de Pro het niet waard, maar dat moet je voor jezelf bepalen.

Profielfoto van Furbz

Furbz op 18 juni 2017 #

Ik ben voor se gewone gegaan drie weken geleden.
Als je, zoals hierboven genoemd, wat media consumeert, een spelletje doet en af en toe wat typt
is het prima. Sterker nog: het is een heerlijk apparaat!

Als je m wil gebruiken voor werk of echt creëren Kun je de pro overwegen.
Ik heb 1 aanmerking op de ‘gewone’ variant: de speakers. Aan een kant geluid
klinkt toch mono (ookal zijn het stereospeakers) en het geluid heeft veel mid, weinig hoog.

Profielfoto van riji

riji op 21 juni 2017 #

We hebben een iPad pro 10.5″ besteld om de iPad Air 2 9.7″ te vervangen.
Ik heb er heel veel positiefs over gelezen.
Het toestel zal ook nog eens meer tot zijn recht komen met iOS 11 in september.
Als je het kunt veroorloven zou ik de 10.5 aanraden.

Over dit topic

Gestart op 15 juni 2017 door Catbert

Laatste reactie door riji

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?